Hvad kan børn hvornår?? (ca. selvfølgelig)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

776 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

Thildesmor

Min datter er 5 måneder og 9 dage for at være HELT præcis

Men hvornår begynder børn at kunne sidde op selv?! Thilde kan næsten, hun skal dog lige ha helt styr på det indre kompas, men ganske kort tid af gangen sidder hun faktisk selv uden støtte. Jeg fortalte det til min SP og hun synes godt nok at det var tidligt? er det det?

Til gengæld kan hun så ikke ligge på maven og løfte sig op på armene endnu, og det synes jeg måske alligevel at hun burde kunne.. Mor her ligger ellers på maven ved siden af og hepper, og viser endda også hvordan man skal gøre + hvordan man kravler (det giver da ihverfald lidt motion til mig)

Men hvornår begynder de at gå? at rejse sig? kravle? osv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Mira0911

Jeg kan ikke sige præcis hvornår hun gør hvad... Men kan sige at hun gør tingene når hun er klar til det... 

Anmeld

13. oktober 2010

Thildesmor

MoarJ skriver:

Jeg kan ikke sige præcis hvornår hun gør hvad... Men kan sige at hun gør tingene når hun er klar til det... 

Ja du har ret og det er også HELT præcis sådan som det skal være  Men ihh glæder mig bare til næste step, altså at hun kravler, sidder 100% selv og sådan

Anmeld

13. oktober 2010

Mira0911

Ja du har ret og det er også HELT præcis sådan som det skal være  Men ihh glæder mig bare til næste step, altså at hun kravler, sidder 100% selv og sådan

Det kan jeg godt forstå.... 

Jeg kan ikke huske hvornår Julie gjorde hvad, hun var knap 17 mdr da hun begyndte at gå... 

Anmeld

13. oktober 2010

Thildesmor

MoarJ skriver:

Det kan jeg godt forstå.... 

Jeg kan ikke huske hvornår Julie gjorde hvad, hun var knap 17 mdr da hun begyndte at kravle... 

Åhh det glæder jeg mig til Thilde gør

Anmeld

13. oktober 2010

Mira0911

Thildesmor skriver:

Åhh det glæder jeg mig til Thilde gør

aaarrrj... 

Der skulle stå gå i stedet for kravle... 

Anmeld

13. oktober 2010

Thildesmor

MoarJ skriver:

aaarrrj... 

Der skulle stå gå i stedet for kravle... 

hehe sad godt nok at tænkte over det, havde sagt til min mor at mit mål var hun kravlede inden jul meeennn da du skrev 17 måneder så måtte jeg jo lige tænke om igen

forøvrigt tror jeg nu heller ikke alligevel hun kravler inden jul, godt jeg ikke har væddet penge på det

Men jeg glæder mig altså også til at hun kan gå

Anmeld

13. oktober 2010

Low

13. oktober 2010

mor-til-vanessa

Thildesmor skriver:

Min datter er 5 måneder og 9 dage for at være HELT præcis

Men hvornår begynder børn at kunne sidde op selv?! Thilde kan næsten, hun skal dog lige ha helt styr på det indre kompas, men ganske kort tid af gangen sidder hun faktisk selv uden støtte. Jeg fortalte det til min SP og hun synes godt nok at det var tidligt? er det det?

Til gengæld kan hun så ikke ligge på maven og løfte sig op på armene endnu, og det synes jeg måske alligevel at hun burde kunne.. Mor her ligger ellers på maven ved siden af og hepper, og viser endda også hvordan man skal gøre + hvordan man kravler (det giver da ihverfald lidt motion til mig)

Men hvornår begynder de at gå? at rejse sig? kravle? osv.

altså det er jo meget forskelligt hvordan og hvornår de gør hvad. min sp sagde sådan her :

sidde mellem 5-10mdr

kravle 6-12 mdr 

gå 10 mdr - 1,5 år

og så er det jo forskelligt hvornår de har lyst til det.

min datter sad uden og vælte da hun var 5mdr. løftede hoved mens hun lå på maven og holde det 9 dage og kravlede 9,5 mdr. hun kan stå kort til af gange, og kan nogen gange gå få skridt i kun en hånd. 

men børn er meget forskellige og tror slet ikke på at det kun handler om at blive stimuleret. tror man kan stimuleret nok så meget, men hvis dit barn ikke er klar så sker det bare ikke.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.