Alexis - i den virtuelle verden! skriver:
Ja tabellen var den jeg nok ville afprøve, men virkede lidt langhåret når man skal nå op til det tredobbelte beløb.
Er ret sikker på din beregning er rigtig, og forstod det vist også helt til bunds!
Jeg kan godt lide matematik i den forstand, at jeg faktisk finder det interessant og vigtigt, men jeg har mega svært ved at gennemskue hvad jeg skal gøre med tallene.
Formlerne hænger ikke ved. Er der andet at gøre end at øve sig? Måske hænge formlerne op over hele hytten?
Nu er jeg fast lektiehjælper for min søster, og har selv studeret meget.
Min erfaring er at man behøver ikke lære formler udenad. Det vigtige er at forstå den større sammenhæng, og vide HVOR man finder formlerne. Jeg regner med man må tage en formelsamling eller noter med til eksamen.
Det jeg siger til min søster er at hun hvergang skal analysere opgave teksten og starte med at skrive op hvad man har at gøre med. Som jeg har gjort i starten af opgaven. Altså K(0) = x , rente = y osv. Så kan du begynde at lede efter den formel hvor man finder den ukendte.
Så mit råd: lær hvilke faktorer der bliver nævnt i opgaven. Og løsningen er træning, træning, træning.
Anmeld