Rytme, hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

15. oktober 2010

Pige2009

heidi30 skriver:

Ja, som overskriften lyder, hvornår kom der rytme på jeres baby / barn og gjorde I selv noget aktivt for det og i så fald hvad??

Min søn er 9 uger på fredag og han har ingen rytme endnu. Nogle gange sover han kl. 11.00 til 12.00 andre gange fra 12.00 til 16.00 og nogle gange som idag, vil han bare slet ikke sove og faldt først i søvn kl. 16.00 og sover endnu.

Det er kun om natten han er nogenlunde præcis, han falder som regel i søvn ve 19 eller 20 tiden og vågner igen mlm. 02 - 04 og  er sulten. Men jeg savner rytme i løbet af dagen og jeg er helt lost på hvordan man får startet på det og får ham ind i rytmen.

Jeg ved ikke om han overhovedet er for lille til en egentlig rytme endnu, han er som sagt knap 9 uger.

Hvad siger I piger?

Fra Laura var 5 uger, lagde jeg hende udenfor for at sove hver dag ved 12-tiden, og så sov hun faktisk 4-5 timer hver eftermiddag. Om formiddagen tog hun som regel en halv time ved 9.30-10 tiden.

Har du prøvet at lægge ham udenfor i barnevognen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

AWO

Pas på med at forvente for meget. Nogle børn får hurtigt en rutine, ved andre varer det længere.

Elina var godt 3 måneder, da der begyndte at komme en rytme - og den holder stadig, efter ca. 1½ mdr (eller, dvs., for det meste - lige nu er hun i gang med et tigerspring, så der er lidt vendt p og ed på det hele ).

Hun vågner mellem 8 og 9, får tre lure om dagen på nogenlunde faste tidspunkter -  tre kvarter hver gang, og så bliver hun puttet mellem 20 og 20.30. Om natten vågner hun en gang for at blive ammet.

Anmeld

15. oktober 2010

heidi30

Baagøe skriver:

Fra Laura var 5 uger, lagde jeg hende udenfor for at sove hver dag ved 12-tiden, og så sov hun faktisk 4-5 timer hver eftermiddag. Om formiddagen tog hun som regel en halv time ved 9.30-10 tiden.

Har du prøvet at lægge ham udenfor i barnevognen?

Hvornår vågnede hun om morgenen?

Ja, han vil gerne sove udenfor i den hvis jeg går en tur så falder han hen. Men når turen så er slut vågner han med det samme!

Så lige nu prøver jeg at vænne ham til vognen uden at den bevæger sig og jeg har så valgt at stille den indenfor så skal jeg ikke løbe frem og tillbage for jeg ved jo jeg skal kæmpe med ham. Men planen er at han skal udenfor i den når tilvænningen er sket - som forhåbentlig er snart!

Hvornår sov din datter så igen efter den lange middagslur?

Anmeld

15. oktober 2010

Pige2009

heidi30 skriver:

Hvornår vågnede hun om morgenen?

Ja, han vil gerne sove udenfor i den hvis jeg går en tur så falder han hen. Men når turen så er slut vågner han med det samme!

Så lige nu prøver jeg at vænne ham til vognen uden at den bevæger sig og jeg har så valgt at stille den indenfor så skal jeg ikke løbe frem og tillbage for jeg ved jo jeg skal kæmpe med ham. Men planen er at han skal udenfor i den når tilvænningen er sket - som forhåbentlig er snart!

Hvornår sov din datter så igen efter den lange middagslur?

Hun vågnede som regel først ved 9-tiden, og så tog hun en kort formiddagslur.

Om aftenen sov hun ved 22-tiden, men det fasede jeg langsomt ud, så da hun var 4 mdr. kom hun fast i seng kl. 19 og gør det stadig...

Træls med hans manglende rytme. Jeg har vist bare været heldig med Laura.

Anmeld

15. oktober 2010

Cris

Jeg gjorde ikke rigtigt noget ved det, men den kom stille og rollig da de blev ca. 3/4 måneder. Men du skal være klar, at de ændrer sig hele tiden. Når du tror, at du nu har forstået den rytme der fungerer, så pludseligt ændrer de på det   En mere stabil rytme kom da de var ca 6 måneder og begyndte at spise på mere eller mindre de samme tidspunkter. Men det er ikke en matematisk regel for min søn, den lille, er næsten 12 måneder nu og i går og i dag har han haft en mærkelig rytme... mon ikke at han er ved at ændre lidt på det? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.