Rytme, hvornår??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.456 visninger
14 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

heidi30

Ja, som overskriften lyder, hvornår kom der rytme på jeres baby / barn og gjorde I selv noget aktivt for det og i så fald hvad??

Min søn er 9 uger på fredag og han har ingen rytme endnu. Nogle gange sover han kl. 11.00 til 12.00 andre gange fra 12.00 til 16.00 og nogle gange som idag, vil han bare slet ikke sove og faldt først i søvn kl. 16.00 og sover endnu.

Det er kun om natten han er nogenlunde præcis, han falder som regel i søvn ve 19 eller 20 tiden og vågner igen mlm. 02 - 04 og  er sulten. Men jeg savner rytme i løbet af dagen og jeg er helt lost på hvordan man får startet på det og får ham ind i rytmen.

Jeg ved ikke om han overhovedet er for lille til en egentlig rytme endnu, han er som sagt knap 9 uger.

Hvad siger I piger?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Koen.

Altså nogle uger har vi en rytme og andre ikke lærke er 6 mdr og det svinger stadig meget! vi tager dagen som den kommer

Anmeld

13. oktober 2010

mor-til-vanessa

vi havde nogen lunde en rytme og har altid haft det sådan lidt.

vanessa sover altid da hun var lille 1-1,5 timer om morgenen og så til middag 2-4 timer og nogen gange eftermiddag 1 time. hun kom som regel i seng kl 8 og sov til 02 og fik mad og så sov viderer til om morgenen. nogen gange vågnede hun oftere, især hvis hun var midt i et spring.

men tror altså det er svært at have en rytme. men man kan jo hjælpe det på vej med at man altid såt op samme tid og så er baby oppe 1-2 timer og bliver puttet igen. men man kan jo ikke bestemme hvor lang tid de skal sove, desværre.

nu er min datter 10mdr og vi står op mellem 6-7, nogen gange sover hun om morgen ca 24min og eller sover hun så fra 12-14 nogen gange 15 og kommer så i seng til nat ved 18-19 tiden

Anmeld

13. oktober 2010

3xM

Milas er 7 uger og vi har faktisk en rytme

op kl 6.30 for en flaske, rent tøj og ble

kl 7.45 kører vi stumpen i skole og der falder Milas i søvn og bliver flyttet over i vuggen når vi kommer hjem

kl ca 11.30 + - vågner han og blir skiftet og for flaske og ligger vågen ( leg, kontakt eller bare dasker til uro) til kl 14.00

da for han en flaske og falder i søvn til ca 15.

for en flaske og sover indtil ca 17-18 og er vågen indtil kl 19

kl 21 for flaske nogen gange vågen andre gange sover han indtil kl 23 hvor han for sidste flaske

han har indtil nu vågnet kl 01 og kl 04.30 men inat tog han fra kl 24 -07

suuuper nem baby

Anmeld

13. oktober 2010

dithmer

heidi30 skriver:

Ja, som overskriften lyder, hvornår kom der rytme på jeres baby / barn og gjorde I selv noget aktivt for det og i så fald hvad??

Min søn er 9 uger på fredag og han har ingen rytme endnu. Nogle gange sover han kl. 11.00 til 12.00 andre gange fra 12.00 til 16.00 og nogle gange som idag, vil han bare slet ikke sove og faldt først i søvn kl. 16.00 og sover endnu.

Det er kun om natten han er nogenlunde præcis, han falder som regel i søvn ve 19 eller 20 tiden og vågner igen mlm. 02 - 04 og  er sulten. Men jeg savner rytme i løbet af dagen og jeg er helt lost på hvordan man får startet på det og får ham ind i rytmen.

Jeg ved ikke om han overhovedet er for lille til en egentlig rytme endnu, han er som sagt knap 9 uger.

Hvad siger I piger?

Du skal nok ikke forvente den helt store rytme før 3-4 mdr alderen. Det svinger selvfølgelig fra barn til barn. Vores den store var 5-6 mdr og den mindste var kun 3.

Anmeld

14. oktober 2010

heidi30

Tak for alle jeres svar. Jeg er igang med at få en soverutine op og køre og vænne ham til at falde i søvn selv i vognen unden den køre. 

Han gider nemlig ikke sove i den medmindre jeg går en tur og det gider jeg faktisk ikke mere. Så lige nu kæmper jeg for at få ham til at falde til ro selv. Men jeg har lavet en rutine, så jeg håber det virker om nogle dage, kryds fingre for mig 

Anmeld

14. oktober 2010

Eliza/lykke

heidi30 skriver:

Tak for alle jeres svar. Jeg er igang med at få en soverutine op og køre og vænne ham til at falde i søvn selv i vognen unden den køre. 

Han gider nemlig ikke sove i den medmindre jeg går en tur og det gider jeg faktisk ikke mere. Så lige nu kæmper jeg for at få ham til at falde til ro selv. Men jeg har lavet en rutine, så jeg håber det virker om nogle dage, kryds fingre for mig 

Hej du

Du kan sagtens begynde at lave lidt rytme. 9 uger er over 2 mrd gammel, og der sker rigtig meget der.

Da min datter var 2½ mrd havde hun næsten den rytme, som hun har i dag som 5½ mrd. Men hun kunne heller ikke falde i søvn i barnevognen uden at jeg vuggede hende.

Vi stod op på samme tidspunkt hver dag, også weekender. Sov til middag på samme tid knap og nap. Frokostflaske omkring kl. 13.00 hver dag, og eftermiddag kl. 16.30 hver dag og godnatflaske kl. 20.00 og så i seng.

Samme ritual hver aften inden sengetid. Da hun blev 3 mrd faldt hun selv i søvn i tremmesengen. Da hun var 4 mrd. kunne jeg lægge hende i barnevognen og blot sige godnat og gå.

Det kræver tålmodighed og måske en lille tåre. Men det kan lade sig gøre. Held og lykke med det

Anmeld

14. oktober 2010

Ida.

Jeg har oplevet med mine piger, at det er kommet omkring 6 mdrs-alderen - der begynder der ligeså stille at tegne sig et mønster omkring spise-sove-legetider... og derfra opbygges rytmen stille og roligt - den første tid varer en rytme ikke så længe, men omkring 10 mdrs-alderen er der en hel fast rytme (to lure om dagen, nogenlunde fast sovetid om aftenen, helt faste måltider og nogenlunde fast vågne-tid om morgenen) på et tidspunkt går de så over til 1 fast lur om dagen (typisk omkring 1-års alderen) og der får de en rytme, der holder til de er omkring 3 år og skal til at skippe middagsluren

Anmeld

15. oktober 2010

heidi30

Eliza/lykke skriver:

Hej du

Du kan sagtens begynde at lave lidt rytme. 9 uger er over 2 mrd gammel, og der sker rigtig meget der.

Da min datter var 2½ mrd havde hun næsten den rytme, som hun har i dag som 5½ mrd. Men hun kunne heller ikke falde i søvn i barnevognen uden at jeg vuggede hende.

Vi stod op på samme tidspunkt hver dag, også weekender. Sov til middag på samme tid knap og nap. Frokostflaske omkring kl. 13.00 hver dag, og eftermiddag kl. 16.30 hver dag og godnatflaske kl. 20.00 og så i seng.

Samme ritual hver aften inden sengetid. Da hun blev 3 mrd faldt hun selv i søvn i tremmesengen. Da hun var 4 mrd. kunne jeg lægge hende i barnevognen og blot sige godnat og gå.

Det kræver tålmodighed og måske en lille tåre. Men det kan lade sig gøre. Held og lykke med det

Jamen jeg forstår bare ikke hvordan det kan lyde så let.

Hvordan kunne I stå op på samme tid hver dag? Min søn vågner på forskellige tidspunkter, nogle gange kl. 05 andre kl. 06.30.

Jeg er total i vildrede, idag vil han ingenting. Jeg har leget med ham, kørt en rutine, sunget for ham og så ud i vognen men NEJ det vil han ikke. Han vågner hele tiden, skriger og vil kun falde i søvn i mine arme. Jeg aner ikke hvad jeg skal gøre. Jeg er sikker på at han er træt og mæt og bleen er lige skiftet.

Det er noget møg 

Anmeld

15. oktober 2010

heidi30

idamaria83 skriver:

Jeg har oplevet med mine piger, at det er kommet omkring 6 mdrs-alderen - der begynder der ligeså stille at tegne sig et mønster omkring spise-sove-legetider... og derfra opbygges rytmen stille og roligt - den første tid varer en rytme ikke så længe, men omkring 10 mdrs-alderen er der en hel fast rytme (to lure om dagen, nogenlunde fast sovetid om aftenen, helt faste måltider og nogenlunde fast vågne-tid om morgenen) på et tidspunkt går de så over til 1 fast lur om dagen (typisk omkring 1-års alderen) og der får de en rytme, der holder til de er omkring 3 år og skal til at skippe middagsluren

Puha det er der sørme længe til . Jeg behøver ikke faste tidspunkter, men bare at han spiser med nogenlunde samme interval altså f.eks. hver 2 eller 3 time og han max er vågen 3 timer eller sådan. Både for ham men også mig. 

Nogle dage er han vågen i 4 til 5 timer af gangen og jeg synes bare ikke det kan passe at sådan en lille én er gearet til det. Han misser med øjnene men nægter at sove når man ligger ham ned. Hvis jeg derimod går rundt med ham i armene og vugger sover han indenfor en halv time, men det er ikke altid jeg kan ligge ham fra mig uden han vågner.

Jeg blir ved med at sige til mig selv at det nok skal komme og han skal lige lære osv osv, men det er sgu svært at holde humøret oppe.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.