BettinaHornskov skriver:
Nu sidder jeg da først og bliver bange
Kan det virkelig passe:
chancen for fødsel af et levende barn ca. 25-30% pr. forsøg.
Hvis man endelig bliver gravid ved IVF, er der så virkelig kun 25-30% chance for at barnet bliver født levende....? For så vil det jo sige at der ca er 70% risiko for et dødsfødt barn
Det kan da ikke passe vel?? Okay jeg må bestemt forstå det her forkert, for det lyder da fuldstændig hen i vejret.... håber jeg.
Jeg kopierede fra en fertilitetsklinik. Men du må ikke blive bange. Det er ikke dødsfødte børn der er tale om. Men det er fordi at det jo desværre sker (og lidt oftere ved reagensglas graviditeter end ved bio-graviditet) at man mister. Dvs at man kan blive gravid og så efter (heldigvis ofte, når det nu skal være) kort tid så får menstration igen. For "alm" personer ville de måske ikke engang have vist at de var gravide fordi de får en bio-kemisk (en graviditet der går i sig selv igen) De tror bare det er alm. mens. Men når man er i behandling så får man jo blodprøve der kan måle selv det mindste hcg tal, derfor ved man jo med det samme om man er gravid.
Så tallene er altså et udtyk for, at der er ca 25-30 procent chance for at få et barn (som jo er det vi alle i behandling stræber efter) Men igen er det jo meget svært at sige noget om procenter, da det jo kommer an på kvaliteten af de æg der kommer ud og hvordan de deler sig. Med 3 forsøg vil 70 blive gravide, så der er jo heldigvis en god change 

Anmeld