Ivf opstart..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

14. oktober 2010

helora

BettinaHornskov skriver:

Ja nu bliver vi så sendt videre til skejby til IVF, Jeg frygter det SÅ meget. Frygter smerterne, fridage fra arbejdet, ventetiden, skuffelserne og jeg kunne nok blive ved Er der nogen herinde der kan fortælle hvad og hvordan I har oplevet IVF behandlingen?

Har læst på skejby's hjemmeside at der kan være op til 3 - 6 måneders ventetid inden man kommer i gang med behandlingerne, kan det virkelig være rigtigt..?

Og hvad er % chancerne for en positiv g-test ved IVF? Den var jo kun 15% ved IUI.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.

Du er meget velkommen til at sende en PB til mig. Min mand og jeg var igennem en IVF-behandling for over 4 år siden, og den resulterede i 2 skønne piger på snart 3,5 år. Bare så du ved, at det altså godt kan lade sig gøre i første forsøg

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

15. oktober 2010

Wish upon a star

tinasmor skriver:

Størst chance har de par, hvor 2 befrugtede œg, der har delt sig tilfredsstillende, kan føres tilbage til livmoderen. I disse tilfœlde er chancen for graviditet ca. 40-45%, og chancen for fødsel af et levende barn ca. 25-30% pr. forsøg.

Nu sidder jeg da først og bliver bange Kan det virkelig passe: 

chancen for fødsel af et levende barn ca. 25-30% pr. forsøg.

Hvis man endelig bliver gravid ved IVF, er der så virkelig kun 25-30% chance for at barnet bliver født levende....? For så vil det jo sige at der ca er 70% risiko for et dødsfødt barn Det kan da ikke passe vel?? Okay jeg må bestemt forstå det her forkert, for det lyder da fuldstændig hen i vejret.... håber jeg.

Anmeld

15. oktober 2010

tinasmor

BettinaHornskov skriver:

Nu sidder jeg da først og bliver bange Kan det virkelig passe: 

chancen for fødsel af et levende barn ca. 25-30% pr. forsøg.

Hvis man endelig bliver gravid ved IVF, er der så virkelig kun 25-30% chance for at barnet bliver født levende....? For så vil det jo sige at der ca er 70% risiko for et dødsfødt barn Det kan da ikke passe vel?? Okay jeg må bestemt forstå det her forkert, for det lyder da fuldstændig hen i vejret.... håber jeg.

Jeg kopierede fra en fertilitetsklinik. Men du må ikke blive bange. Det er ikke dødsfødte børn der er tale om. Men det er fordi at det jo desværre sker (og lidt oftere ved reagensglas graviditeter end ved bio-graviditet) at man mister. Dvs at man kan blive gravid og så efter (heldigvis ofte, når det nu skal være) kort tid så får menstration igen. For "alm" personer ville de måske ikke engang have vist at de var gravide fordi de får en bio-kemisk (en graviditet der går i sig selv igen) De tror bare det er alm. mens. Men når man er i behandling så får man jo blodprøve der kan måle selv det mindste hcg tal, derfor ved man jo med det samme om man er gravid.

Så tallene er altså et udtyk for, at der er ca 25-30 procent chance for at få et barn (som jo er det vi alle i behandling stræber efter) Men igen er det jo meget svært at sige noget om procenter, da det jo kommer an på kvaliteten af de æg der kommer ud og hvordan de deler sig. Med 3 forsøg vil 70 blive gravide, så der er jo heldigvis en god change

Anmeld

15. oktober 2010

Wish upon a star

Nu er jeg lidt mere rolig. Tænkte nok at jeg måtte have misforstået

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.