Ivf opstart..?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.320 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

Wish upon a star

Ja nu bliver vi så sendt videre til skejby til IVF, Jeg frygter det SÅ meget. Frygter smerterne, fridage fra arbejdet, ventetiden, skuffelserne og jeg kunne nok blive ved Er der nogen herinde der kan fortælle hvad og hvordan I har oplevet IVF behandlingen?

Har læst på skejby's hjemmeside at der kan være op til 3 - 6 måneders ventetid inden man kommer i gang med behandlingerne, kan det virkelig være rigtigt..?

Og hvad er % chancerne for en positiv g-test ved IVF? Den var jo kun 15% ved IUI.

Håber der er nogen der kan hjælpe mig lidt.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Lisbeth1985

Hej Bettina!

Chancerne for at opnå en graviditet ved IVF er omkring 40%, så det er en del bedre end ved insemination. Har i været igennem inseminationsforsøg eller? Jeg kan ikke fortælle dig, hvordan et IVF-forløb er. Men måske vi kommer til at følges ad.. Min mand og jeg skal insemineres for sidste gang i morgen og hvis der ikke er gevinst, skal vi også begynde i IVF på Skejby..

Lisbeth

Anmeld

13. oktober 2010

BubbieBear

Først får du lige et

Vi har været igennem et ICSI forløb, og det ligner IVF en del.
Den eneste forskel er at ved ICSI bliver der ført en sædcelle ind i ægget.

Ved du om du skal i den korte eller lange behandling?

Du er velkommen til at skrive pb til mig

Anmeld

13. oktober 2010

Wish upon a star

Vi startede op med iui, og har egentlig ikke haft særlig mange forsøg. 1. gang tog jeg vist alt for godt imod hormonerne, for der var alt for mange modne æg, så inseminationen blev aflyst. 2. og 3. gang gik det egentlig som det skulle, jeg havde 2 æg, hvor kun det ene blev stort nok. Så efter endnu en negativ g-test, blev det sommerferie, så klinikken holdt lukket i juli måned så vi måtte selv prøve at blive gravide. Da jeg fik mens d. 1 august ringede jeg til klinikken, men fik afvide at pergotime ikke kunne skaffes herhjemme, Og jeg ville ikke kun have Puregon. Så vi skulle selv prøve... igen..  i august, det samme skete i septemer.

Men så her i oktober kom jeg så på hormoner igen... endelig.. samme dosis som de 2 forgående gange. Jeg var så til scanning i går og fik afvide at jeg havde fem æg, men kun de 3 var modne og de andre var ca 13 - 14mm. så det så jo fint ud. Jeg skulle så lige tage en ægløsningstest, for hun troede at jeg måske havde ægløsning, hvilket jeg også havde, så ingen ægløsningssprøjte til mig. Jeg fik så en tid til kl 08.00 i morges, hvor jeg skulle aflevere sædprøven. Stadig fint, skulle møde op igen ca kl 9.25 for at blive insemineret.

Da jeg så kommer ind og får smidt bukserne og smidt stængerne op, så skal jeg jo lige scannes hvilket jo er meget normalt. Men så kan jeg godt se på hende at hun er dybt koncentreret og ser lidt mærkelig ud i hovedet. Det viser sig at alle 5 æg på 1 døgn er modne... 1 døgn... Hvad fanden sker der lige!! Hun syntes godt nok også det var utroligt de sidste æg var vokset så meget på 25½ time Så ingen insemination til mig. Og så syntes hun at vi skulle sendes videre til IVF. Men jeg kan bare ikke overskue at vente 3 - 6 måneder før vi kan starte på selve behandlingen. Men der skal jo ske noget, så der er ikke andet for end at vente.

Puha det var jo en hel stil, men det var nu egentlig rart at få lidt luft Undskyld.

Jamen så kan det jo godt være at vi skal starte op i skejby samtidig. Selvom jeg nu krydser fingre for at det ikke bliver nødvendigt for jer, for i kommer da til at stå med en positiv g-test inden

Anmeld

13. oktober 2010

Wish upon a star

Nej jeg ved slet ikke noget endnu, for har først fået det afvide i dag. Men jeg har googlet det lidt, og jeg vil tro at det bliver den korte, for der er ingen af os der fejler noget, alt er i tip top stand ved os begge. Men vi kan åbenbart ikke selv blive gravide.

Anmeld

13. oktober 2010

Lisbeth1985

BettinaHornskov skriver:

Vi startede op med iui, og har egentlig ikke haft særlig mange forsøg. 1. gang tog jeg vist alt for godt imod hormonerne, for der var alt for mange modne æg, så inseminationen blev aflyst. 2. og 3. gang gik det egentlig som det skulle, jeg havde 2 æg, hvor kun det ene blev stort nok. Så efter endnu en negativ g-test, blev det sommerferie, så klinikken holdt lukket i juli måned så vi måtte selv prøve at blive gravide. Da jeg fik mens d. 1 august ringede jeg til klinikken, men fik afvide at pergotime ikke kunne skaffes herhjemme, Og jeg ville ikke kun have Puregon. Så vi skulle selv prøve... igen..  i august, det samme skete i septemer.

Men så her i oktober kom jeg så på hormoner igen... endelig.. samme dosis som de 2 forgående gange. Jeg var så til scanning i går og fik afvide at jeg havde fem æg, men kun de 3 var modne og de andre var ca 13 - 14mm. så det så jo fint ud. Jeg skulle så lige tage en ægløsningstest, for hun troede at jeg måske havde ægløsning, hvilket jeg også havde, så ingen ægløsningssprøjte til mig. Jeg fik så en tid til kl 08.00 i morges, hvor jeg skulle aflevere sædprøven. Stadig fint, skulle møde op igen ca kl 9.25 for at blive insemineret.

Da jeg så kommer ind og får smidt bukserne og smidt stængerne op, så skal jeg jo lige scannes hvilket jo er meget normalt. Men så kan jeg godt se på hende at hun er dybt koncentreret og ser lidt mærkelig ud i hovedet. Det viser sig at alle 5 æg på 1 døgn er modne... 1 døgn... Hvad fanden sker der lige!! Hun syntes godt nok også det var utroligt de sidste æg var vokset så meget på 25½ time Så ingen insemination til mig. Og så syntes hun at vi skulle sendes videre til IVF. Men jeg kan bare ikke overskue at vente 3 - 6 måneder før vi kan starte på selve behandlingen. Men der skal jo ske noget, så der er ikke andet for end at vente.

Puha det var jo en hel stil, men det var nu egentlig rart at få lidt luft Undskyld.

Jamen så kan det jo godt være at vi skal starte op i skejby samtidig. Selvom jeg nu krydser fingre for at det ikke bliver nødvendigt for jer, for i kommer da til at stå med en positiv g-test inden

Det håber jeg, at vi gør Men hvis ikke de sker, glæder jeg mig til at få lidt bedre odds - der er jo stor forskel på 15% og 40% chance pr. cyklus.

Det lyder da som noget af et forløb i har været igennem. Jeg håber, at IVF-behandlingerne giver meget hurtig pote. Ventetiden på ønskebarnet er jo ikke særlig spændende

Anmeld

14. oktober 2010

Marie_U

Jeg har været igennem noget nær det samme...prøvet, at det så ikke lige kunne lade sig gøre, for mange homoner, så fejlede jeg lige noget mere end de regnede med. Og som kom der lige en sommerferie i vejen.. Vi fik af vide at de ikke ville kunne hjælpe os før om 7-8 månder ved det offentlige (lang historie hvorfor).

Men det resulterede i at jeg gik til en privat klinik(, og har fået det som jeg ville ha det (ICSI) og skal så nu bare have en positiv blodprøve den 22 okt.. Hvis det er nogen trøst så ville jeg bare sige at du ikke er den eneste der ikke gider vente..ikke bare så meget som en måned mere....

Anmeld

14. oktober 2010

AnneP

BettinaHornskov skriver:

Ja nu bliver vi så sendt videre til skejby til IVF, Jeg frygter det SÅ meget. Frygter smerterne, fridage fra arbejdet, ventetiden, skuffelserne og jeg kunne nok blive ved Er der nogen herinde der kan fortælle hvad og hvordan I har oplevet IVF behandlingen?

Har læst på skejby's hjemmeside at der kan være op til 3 - 6 måneders ventetid inden man kommer i gang med behandlingerne, kan det virkelig være rigtigt..?

Og hvad er % chancerne for en positiv g-test ved IVF? Den var jo kun 15% ved IUI.

Hej Søde!

Kender bare alt forgodt følelsen af at frygte det der ivf. -skal nemlig også selv til at igang. Vi er tilknyttet fertilitets klinikken i skive, og var i "klar parat" skole i sidste uge. og det har heldigvis sat en masse på plads for mig!

Ang det der med fravær fra arbejdspladsen så kan man søge en §56. det er en aftale man laver med arbejde, kommune og læge, hvor arbejdet får penge retur fra d.1.dag man er fraværende, og for de enkeltdage der kommer til scanninger osv. Måske en ide at søge en sådan?!

Store kram og krysede fingre!

Anmeld

14. oktober 2010

Tropez

BettinaHornskov skriver:

Hejsa Bettina

Jeg kan kun sige at du skal gå ind og læse mine dagbogsindlæg, jeg har beskrevet føelserne og spændingen og nervøsiteten ved et helt forløb, og jeg skal nu igang med andet forløb så der kommer nok flere af den slags, og held og lykke til dig  

Anmeld

14. oktober 2010

tinasmor

Størst chance har de par, hvor 2 befrugtede œg, der har delt sig tilfredsstillende, kan føres tilbage til livmoderen. I disse tilfœlde er chancen for graviditet ca. 40-45%, og chancen for fødsel af et levende barn ca. 25-30% pr. forsøg.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.