Rigtig termin?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.119 visninger
13 svar
0 synes godt om
13. oktober 2010

Oxydation

Hej alle

Tænkte på om man kan stole på ens termin efter scanning?

Efter scanningerne har jeg termin d. 22 nov. Men efter min sidste mens har jeg termin d.9 nov. kan de godt tage fejl af terminen`?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Marco2

Du skal regne med den fra scanningen.

AG

Anmeld

13. oktober 2010

Low

Oxydation skriver:

Hej alle

Efter scanningerne har jeg termin d. 22 nov. Men efter min sidste mens har jeg termin d.9 nov. kan de godt tage fejl af terminen`?

Scanningen er mere præcis end hvis man skulle regne det ud, for det er ikke altid at kroppen gør som vi tror

Anmeld

13. oktober 2010

Mimbi

Har selv havt den tanke efter jeg havde været til skanning...

efter min mens havde jeg termin den 7 januar men skanningen sagde 16 januar, jeg havde ikke hørt om nogen der var blevet rykket så mange dage ....

Men tror at skanneren er det rette og man trygt kan stole på den

Anmeld

13. oktober 2010

henh01

Jeg tror også man skal regne med scanningen, da din ægløsning kan have været senere end de beregninger man normalt går ud fra når man regner fra mens dag

Anmeld

13. oktober 2010

Maja88

du skal regne med skanningen da baby i de første 20 uger vokser efter et skema.

er selv blevet rykket fra den 3 til den 10 marts.

Anmeld

13. oktober 2010

dithmer

Oxydation skriver:

Hej alle

Ja du skal regne med den fra scanningen. Den viser præcis hvor stort fostret er.

Anmeld

13. oktober 2010

Oxydation

Okay

Tak for svarene

Anmeld

13. oktober 2010

SussieThyssen

Hmmm..det eneste minus med scanningerne er at hvis det er et superfoster, der vokser som krudt og kanel, så kan man ikke altid regne med det....men i 98% af tilfældene kan man nok.
Scanningerne har altid villet have at jeg skulle føde før, men gik alligevel 12 dage over min og min læges termin...så 100% kan man altså ikke regne med det.

Kærligst
Sussie

Anmeld

13. oktober 2010

Majbriteriksen

Jeg har lært at man skal regne med scanningsdatoen, men har talt med en læge som jeg kender, og han sagde at selvom de nøjagtigt vidste hvornår en kvinde var blevet gravid, så kunne de finde på at ændre terminsdatoen med nogle dage-nogle gange kun 1 dag og det syntes han var fjollet. Især fordi de udregner datoen på mål, og når baby er så lille i uge 12, så gør en mm meget i forhold til dato.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.