PCO af stress?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

Micch

SolsikkeBlomst skriver:

Din PCO ligger i generne, så det kan da godt være at stress har udløst det.. synes bare det virker usansynligt.. men kroppen er jo en underlig størrelse..

Ja kartofler kan være svære at undvære, men hvis det er dét man skal undvære for at få et ønskebarn, er det vel til at leve med. Det vil du også læse i spis dig gravid. Det er svært at overholde det med kosten, men hvis man gør det 90% af tiden er der jo også plads til at synde ind imellem.. men kartofler hver dag er ikke godt for os.

Skal bare ha hentet den bog så jeg kan komme igen og få fyldt det rigtig i køleskabet. så er det bare med at få kæresten med den spise måde også..

Er du selv gravid eller har børn?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Snefnug1984

Micch skriver:

Skal bare ha hentet den bog så jeg kan komme igen og få fyldt det rigtig i køleskabet. så er det bare med at få kæresten med den spise måde også..

Er du selv gravid eller har børn?

Nej ikke endnu.. fik selv PCO konstateret tidligere på året og får også metformin

Anmeld

13. oktober 2010

Micch

SolsikkeBlomst skriver:

Nej ikke endnu.. fik selv PCO konstateret tidligere på året og får også metformin

Krydser finger for at det også snart bliver din tur.

Anmeld

13. oktober 2010

Snefnug1984

Micch skriver:

Krydser finger for at det også snart bliver din tur.

Tak og i lige måde

Anmeld

13. oktober 2010

Sunflower

SolsikkeBlomst skriver:

Her er vores fælles PCO liste.. så kan du hurtigt få et overblik over det med maden..

http://nogoliste.blogspot.com/

Okay, jeg er nærmest i chok... eller, jeg ved ikke hvordan jeg skal forklarer det...

Hvor om alting er, så er det længe siden at jeg droppede lyst brød kartofler etc. og har erstattet det med fuldkornspasta, brune ris, groft brød og knækbrød osv.

Nu ser jeg så på jeres liste at man slet ikke må spise ris skal holde igen med knækbrødet (ikke fordi jeg spiser mig mæt i det, men jeg bruger det ofte som mellemmåltid) og rødbeder, pastinak og persille er NO GO!!!  Jeg EEEELSKER simpelthen sådan en rigtig god rodfrugtsblanding og nu skal jeg så have dålig samvittighed over at spise det Jeg synes faktisk at jeg helt igennem lever et sundt liv. Jeg spiser, ja som beskrevet ovenfor (jo, der ryger da et stykke kage eller lidt chokolade ned i ny og næ) drikker ikke alkohol (længere) er blevet ikke ryger OG er startet til fitness for ca. 5 mdr. siden - dyrker dermed motion ca. 7-8 timer om ugen... Der er stadig ikke noget ønskebarn til mig - men jeg kan da godt se, at jeg skal ændre en del vaner endnu før det bliver rigtig godt... Ved bare ikke om jeg snart kan klare flere af den slags forandringer

Undskyld... Det var altså ikke for at "træde" på dig eller noget lignende - jeg blev bare så overrasket over at det som jeg troede var gode sunder vaner hvad angår mad lige blev vendt 180°...

Anmeld

13. oktober 2010

Snefnug1984

Sunflower skriver:

Okay, jeg er nærmest i chok... eller, jeg ved ikke hvordan jeg skal forklarer det...

Hvor om alting er, så er det længe siden at jeg droppede lyst brød kartofler etc. og har erstattet det med fuldkornspasta, brune ris, groft brød og knækbrød osv.

Nu ser jeg så på jeres liste at man slet ikke må spise ris skal holde igen med knækbrødet (ikke fordi jeg spiser mig mæt i det, men jeg bruger det ofte som mellemmåltid) og rødbeder, pastinak og persille er NO GO!!!  Jeg EEEELSKER simpelthen sådan en rigtig god rodfrugtsblanding og nu skal jeg så have dålig samvittighed over at spise det Jeg synes faktisk at jeg helt igennem lever et sundt liv. Jeg spiser, ja som beskrevet ovenfor (jo, der ryger da et stykke kage eller lidt chokolade ned i ny og næ) drikker ikke alkohol (længere) er blevet ikke ryger OG er startet til fitness for ca. 5 mdr. siden - dyrker dermed motion ca. 7-8 timer om ugen... Der er stadig ikke noget ønskebarn til mig - men jeg kan da godt se, at jeg skal ændre en del vaner endnu før det bliver rigtig godt... Ved bare ikke om jeg snart kan klare flere af den slags forandringer

Undskyld... Det var altså ikke for at "træde" på dig eller noget lignende - jeg blev bare så overrasket over at det som jeg troede var gode sunder vaner hvad angår mad lige blev vendt 180°...

Jeg føler mig såmænd ikke trådt på - det er jo ikke MIN liste Men ja, man bliver overrasket over, hvad man faktisk ikke må spise, hvis man vil undgå højt insulininhold i blodet. De madvarer på listen er jo udregnet efter SUKKER index og ikke det normale Glykæmisk index som ellers anses for værende det sundeste at gå efter

Savner også mine rødbeder i ovnen.. hehe

Anmeld

21. oktober 2010

tinasmor

Micch skriver:

Mange tak for dit svar. det er dejligt at hører at det er gået så stærkt for dig. jeg har bestilt bogen på bib og jeg skal hente den idag Når de nu åbner.

Jeg får metfomin har har gjort siden feb vil jeg tro. kan ikk rigtig huske det. det er et år siden nu at vi gik i gang med projekt baby. og synes det tager utroligt hårdt på en. bare det når jeg læser om nogle der har prøvet i længere tid for jeg en klump i halsen og skidt hvis det er mig der ender med at gå så længe.

Men kan godt hører på det hele at jeg bare skal følge den bog også håbe på at det vil gå lige så stærkt som med dig.

Ang stess skal jeg til lægen i næste uge og ha fundet ud af om det stadig er der. der jeg har vende mig til og ha det som jeg har det.

Jeg tror nu heller ikke, som en anden skriver, at PCO er noget man får pga stress. Men hvis man har det (genetisk) kan det sikkert godt være det kommer mere til udtryk ved stress. Måske du først fandt ud af at du havde PCO da du stoppede med at spise p-piller. Har læst om mange der først opdager det efter p-pille stop. (fordi p.pillerne jo kan gøre at man har reglmæssig mens og der intet er at se på scanningen)

Jeg håber, at det snart vil lykkes for jer.

Anmeld

22. oktober 2010

Micch

tinasmor skriver:

Jeg tror nu heller ikke, som en anden skriver, at PCO er noget man får pga stress. Men hvis man har det (genetisk) kan det sikkert godt være det kommer mere til udtryk ved stress. Måske du først fandt ud af at du havde PCO da du stoppede med at spise p-piller. Har læst om mange der først opdager det efter p-pille stop. (fordi p.pillerne jo kan gøre at man har reglmæssig mens og der intet er at se på scanningen)

Jeg håber, at det snart vil lykkes for jer.

Fandt først ud af det da jeg stoppede med p-pillerne, da je aldrig har skænket det en tanke da det var relmæssigt 2 år inden jeg startet p-pille. håber også det snart lykkes men har problemer med at finde min æggeløsning da jeg første dag i test perioede var positiv og anden gang to dage tidligere også en positiv test.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.