Jeg elsker dem så højt og ønsker dem kun det ....

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

twinboys

Jo Når vi får børn kommer vi til at opleve en kærlighed som aldrig før. Kærligheden til vores børn er så særlig fordi det er så altoverskyggende og overvældede og fordi den er ubetinget.

Det kan være lidt angst-provokerende at overgive sig til den store kærlighed fordi det også er sårbart at elske nogen så højt at man ville dø for dem. Vi bliver bange for at miste dem eller bange for at de skal miste os. Når vi alligevel overgiver os til kærligheden, - kærligheden i os selv, kærligheden til andre mennesker, så lyser vi op, så lever vi virkeligt, så føler vi os lykkelige.

Jeg har selv 2 dejlige børn og oplever den totalt overvældende kærlighed og den dermed følgende angst for at miste dem. I de første år kunne jeg have tanker om, hvordan pædagogerne kunne komme til at tabe dem ned på gulvet eller ikke trøste dem, når de havde brug for trøst og omsorg eller om, hvordan alt muligt andet frygteligt kunne overgå dem. Efterhånden har  jeg lært at de virkelig er her,- at slippe tankerne og at overgive mig fuldstændigt til den kærlighed. 

Hver eneste dag er jeg dybt taknemmelig for den kærlighed, jeg har i mit liv, - med mine børn og min mand. Men det har ikke altid været sådan,- det har været en proces at lære at stole på kærligheden, at overgiver mig til den og bare leve hver dag i taknemmelighed.

Kender godt den følelse... den er bare så stor...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Tullebobs

Dejlige unger, Pia! Og hyggeligt at de putter sammen der i din seng - der er vist et godt sammenhold mellem dem

Og lækre hunde også, de bliver ikke rigtig mere kære end de er lige nu altså - men ak min mand er ikke dyreven som mig, så ingen firbenede venner her i huset

Kram fra Trine

Anmeld

13. oktober 2010

Mathilde

De ser altså bare dejlige ud dine tre unger og sjovt du netop har oprettet sådan et indlæg. Jeg sad også og tænkte på, hvor ubeskriveligt højt jeg elsker Celina, da jeg ammede hende inden jeg puttede hende i barnevognen for lidt siden.... og hvor meget jeg ønsker, at der ikke skal ske hende noget ondt, at jeg bare vil gøre alt for hende og dø for hende, hvis det var det der skulle til.

Nogle gange føles det som om jeg sprænger af kærlighed

Så jo, jeg kan sagtens følge dig og mon ikke enhver mor kender den følelse? Det håber jeg.

Knus

Anmeld

18. oktober 2010

Astrid P

Dejligt billede af nogle skønne unger...

Anmeld

18. oktober 2010

Astrid P

Jo Når vi får børn kommer vi til at opleve en kærlighed som aldrig før. Kærligheden til vores børn er så særlig fordi det er så altoverskyggende og overvældede og fordi den er ubetinget.

Det kan være lidt angst-provokerende at overgive sig til den store kærlighed fordi det også er sårbart at elske nogen så højt at man ville dø for dem. Vi bliver bange for at miste dem eller bange for at de skal miste os. Når vi alligevel overgiver os til kærligheden, - kærligheden i os selv, kærligheden til andre mennesker, så lyser vi op, så lever vi virkeligt, så føler vi os lykkelige.

Jeg har selv 2 dejlige børn og oplever den totalt overvældende kærlighed og den dermed følgende angst for at miste dem. I de første år kunne jeg have tanker om, hvordan pædagogerne kunne komme til at tabe dem ned på gulvet eller ikke trøste dem, når de havde brug for trøst og omsorg eller om, hvordan alt muligt andet frygteligt kunne overgå dem. Efterhånden har  jeg lært at de virkelig er her,- at slippe tankerne og at overgive mig fuldstændigt til den kærlighed. 

Hver eneste dag er jeg dybt taknemmelig for den kærlighed, jeg har i mit liv, - med mine børn og min mand. Men det har ikke altid været sådan,- det har været en proces at lære at stole på kærligheden, at overgiver mig til den og bare leve hver dag i taknemmelighed.

Kender godt den følelse... den er bare så stor...

Wow, smukt formuleret... Har du selv skrevet det?

Anmeld

18. oktober 2010

Tut

Dejlige unger du har Pia.

Anmeld

18. oktober 2010

Bavianis

Hvor er det dejligt med sådant et indlæg! Jeg bliver helt rørstrømsk i mit hormon-fyldte kvindehjerte!

-en til hver af ungerne, og så lige en ekstra til dig sveske 

Knus og kram, 

Susanne

Anmeld

18. oktober 2010

Pia.

Tusind tak alle sammen - hvor er I søde....

Stort knus til jer alle sammen...

Anmeld

18. oktober 2010

Pia.

Bavianis skriver:

Hvor er det dejligt med sådant et indlæg! Jeg bliver helt rørstrømsk i mit hormon-fyldte kvindehjerte!

-en til hver af ungerne, og så lige en ekstra til dig sveske 

Knus og kram, 

Susanne

Hvor er du bare sød.... Mange mange tak...

Og et stort tilbage til dig skønne...

Anmeld

18. oktober 2010

LISBETH:-)

Åhhh nogen dejlige unger du har dig der Pia. De ser bare så harmoniske ud.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.