? angående Dagplejemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

Snefnug1984

BabyStella! skriver:

Min dagplejer havde besøg af sin søster og datter nogle gange, inden datteren selv skulle begynde i dagpleje, så hun vænnede sig til og være sammen med andre børn.
Det var okay med mig, men syns´oz det kan blive for meget, og måske opmærksomheden måske forsvinder lidt fra den andre børn. Vil man ikke automatisk favorisere familie?

Det kommer jo an på hvem man er.. min mor er selv dagplejemor og hvis jeg en gang imellem er hjemme i dagtimerne, er det bestemt ikke sådan, at vi så sidder og drikker kaffe og børnene så bare kan passe sig selv. Så er jeg enten dér hvor de er, altså på legeværelset, hvor min mor også er, eller børnene kommer ind og leger i fx. køkkenet, så vi begge kan holde øje med dem, mens vi fx. hygger med lidt mad og de får en kiks eller lign.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

louise8723

jeg synes det er helt okay.!

Jeg kan huske da jeg var i dp, der havde dagplejen også tit familie på besøg og det var mega hyggeligt

Elias er lige startet i dp og jeg ved ihvertfald at hendes mand gerne kommer hjem kl 3 og nogle gange er hjemme og spise frokost. Nå han så er der leger han også med børnene osv.

så for mig er det helt fint

Anmeld

13. oktober 2010

BabyStella!

SolsikkeBlomst skriver:

Det kommer jo an på hvem man er.. min mor er selv dagplejemor og hvis jeg en gang imellem er hjemme i dagtimerne, er det bestemt ikke sådan, at vi så sidder og drikker kaffe og børnene så bare kan passe sig selv. Så er jeg enten dér hvor de er, altså på legeværelset, hvor min mor også er, eller børnene kommer ind og leger i fx. køkkenet, så vi begge kan holde øje med dem, mens vi fx. hygger med lidt mad og de får en kiks eller lign.

Misforstå mig ikke, mener bare at det kan blive for meget.

Anmeld

13. oktober 2010

CamiRon

Jeg tror det kommer meget an på hvem man selv er og hvordan ens dagplejemor er!

Min datters dp. har ofte (ca. 1 gang om ugen) besøg af sin mor som er i 70'erne. De sidder i køkkenet og drikker en kop kaffe. De kan se ind på legeværelset fra hvor de sidder og børnene leger lige så meget i køkkenet som på værelset. Dp's mor forguder ungerne, ved hvad de hedder, læser for dem osv.  Syntes det er skønt med sådan et bedste-besøg!

Til gengæld oplever jeg det mere forstyrrende når pædagogen fra kommunen er på besøg. Dp er tovholder for gruppen og er den der hovedsagligt står for planlægning af gæstedp i ferier så derfor kommer pædagogen jævnligt ifht. planlægning. Og hun er altså en snotforvirret kvinde som tromler ind uden at se børnene. Min datter har i lang tid ikke brudt sig om hende og græd de første gange hun kom.  Det er jo skide ærgeligt at sådan en kone ikke har lidt bedre sans for børn og deres hverdag når hun nu faktisk SKAL komme i hjemmet! ØV!

Anmeld

13. oktober 2010

Snefnug1984

BabyStella! skriver:

Ja det vil jeg give dig ret i, især hvis det er flere gange om ugen.. men hvis besøget falder i de timer hvor børnene sover, synes jeg til gengæld det er helt OK

Anmeld

13. oktober 2010

Na-Wi

SolsikkeBlomst skriver:

En dagplejemor kan jo netop ikke have 100% fokus på børnene hele tiden, med den episode du selv beskriver - at hun skulle hente en ble! Men efter uheldte holdt hun vel øje med ham hele tiden indtil I kom og hentede ham....

Ja hun var over ham indtil vi kom.. og det der skete med min søn, kan jo ske for dem alle, og der var jo en lovlig grund til at hun gik fra ham mens han sad der.. hvis det skete hvis hun havde gæster er det jo en anden snak.. men det hjælper jo ikke noget at en dagplejer sidder og pladre med sin familie istedet for at lege med de børn hun har ansvaret for.. Lige meget hvad, har hun mindre fokus på børnene når der er gæster til hende.. Gæster hører sig til i fritiden, vi andre har jo heller ikke besøg af venner og familie når vi er på arbejde..

Anmeld

13. oktober 2010

Mor-til-asta-09

bullerbassen skriver:

Er det ok dagplejemor ofte har besøg af familie i arbejdstiden ?

Oplever ofte at min dagpleje mor har besøg af hende børn og deres børn i dagtimerne samt andet familie ...

Jeg har en veninde der er DP-mor er i byen.. Og hende besøger jeg ofte i arbejdstiden om formiddagen.. Men vi sidder på gulvet i legeværelset og snakker og leger med børnene.. Så det er ikke mig og hende tid, men det er hygge tid med børnene.. Også har jeg nogle gange min datter med på 14 mdr, hun har samme alder som børnene i dagplejen, så det er bare super hyggeligt..

Det er ikke sådan at vi sidder oppe ved et bord og drikker kaffe også børnene leger, nej nej det hele foregår på deres primisser

Anmeld

13. oktober 2010

bullerbassen

BabyStella! skriver:

Lige præsic - syntes da også det er fint nok de får besøg engang imellem - men hele tiden er bare i ok - de er jo deres arbejdstid

Anmeld

13. oktober 2010

bullerbassen

Jeg har en veninde der er DP-mor er i byen.. Og hende besøger jeg ofte i arbejdstiden om formiddagen.. Men vi sidder på gulvet i legeværelset og snakker og leger med børnene.. Så det er ikke mig og hende tid, men det er hygge tid med børnene.. Også har jeg nogle gange min datter med på 14 mdr, hun har samme alder som børnene i dagplejen, så det er bare super hyggeligt..

Det er ikke sådan at vi sidder oppe ved et bord og drikker kaffe også børnene leger, nej nej det hele foregår på deres primisser

Måske er det bare mig - syntes måske bare veninde besøg hører sig til unden for arbejdstid - hun har valgt at arbejde hjemme og selvfølgelig skal mænd og hjemme boende børn være der ...

Men må da nok indrømme, at jeg ikke ville syntes det var ok min dagplejemor ofte fik veninde besøg i arbejdstiden - uanset om De er hos børnene eller ej - Der vil jo blive snakke og focus bliver jo flyttet fra børnene ...

Men vil er jo forskellige - jeg ville ikke syntes det er ok

Nu skriver du at det ikke er dig og hende tid, men du kommer vel ikke for at hygge med hendes dagpleje børn alene  

Anmeld

13. oktober 2010

BabyStella!

SolsikkeBlomst skriver:

Ja det vil jeg give dig ret i, især hvis det er flere gange om ugen.. men hvis besøget falder i de timer hvor børnene sover, synes jeg til gengæld det er helt OK

Det syns´ jeg oz. Skidt da med det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.