? angående Dagplejemor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.958 visninger
20 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

bullerbassen

Er det ok dagplejemor ofte har besøg af familie i arbejdstiden ?

Oplever ofte at min dagpleje mor har besøg af hende børn og deres børn i dagtimerne samt andet familie ...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

michella88

bullerbassen skriver:

Oplever ofte at min dagpleje mor har besøg af hende børn og deres børn i dagtimerne samt andet familie ...

Synes det er okay de får besøg, bare det ikke er HVER dag. Men hvis det kan fungere mellem børnene og hendes børn og børnebørn, så kan jeg ikke se det helt store problem..

Anmeld

12. oktober 2010

quar20

Hmm..!! Det kommer an på så meget syntes jeg..

Altså vores dp. mor har også besøg af hendes søn og barnebarn ihvertfald 1 gang om ugen - men ungerne i dp.en inkl. min søn hygger sig rigtig meget med hendes barnebarn..!! Og hendes søn leger også tit med børnene..!!

Så for mig er det ikke noget problem..!!

Den tidligere vi havde havde ALTID besøg af veninder og familie og var de der ikke så ringede de også snakkede hun i evigheder UDEN at holde øje med børnene..!! Der skete SÅ mange ting hos den dagplejer som gjorde at vi fik ham flyttet og hun blev fyret 2 uger efter vi havde taget ham ud..!!

Anmeld

12. oktober 2010

Na-Wi

Det ville jeg ikke syntes var okay.. Dagplejeren skal have 100% fokus på sine ''plejebørn'' (hvad hedder det?) der kan nemt ske ulykker.. Jeg har selv lige oplevet at min søn er væltet i en af de gamle højstole fordi han blev ked af at hun gik ud for at hente en ble.. Hun blev nød til at holde konstant øje med ham hvis han havde fået hjernerystelse..

Så nej 100% fokus på de små

Anmeld

12. oktober 2010

Sees

Nu er jeg personligt UTROLIG glad for Emils DP-mor.

Mandag er de hjemme.
Tirsdag er de ude hos en kollega, sammen med resten af "torsdagsgruppen". Kollegaen bor på en gård, med dyr og KÆMPE have.
Onsdag er de hjemme.
Torsdag er de i legestue med resten af torsdagsgruppen, og fredag er de hjemme.

(hjemme i den forstand at de self. går ture og er på legepladsen osv)

Fredag oplever jeg tit at DP's datter er der, og det er HELT ok med mig. Hun er sød og rar, og jeg ved at DP's fokus er på ungerne! Og også DP's datters fokus for den sags skyld

Så længe ungerne ikke konstant skal underholde sig selv, mens DP drikker kaffe og læse "ude og hjemme" så kan jeg ikke se noget problem i det

Hvis jeg henter Emil kl. 15.00, ender det tit med at jeg først går derfra kl. 15.45, fordi vi lige får en sludder og leger lidt og sådan .. Det er så skønt!

Anmeld

12. oktober 2010

Ace

Sees. skriver:

Nu er jeg personligt UTROLIG glad for Emils DP-mor.

Mandag er de hjemme.
Tirsdag er de ude hos en kollega, sammen med resten af "torsdagsgruppen". Kollegaen bor på en gård, med dyr og KÆMPE have.
Onsdag er de hjemme.
Torsdag er de i legestue med resten af torsdagsgruppen, og fredag er de hjemme.

(hjemme i den forstand at de self. går ture og er på legepladsen osv)

Fredag oplever jeg tit at DP's datter er der, og det er HELT ok med mig. Hun er sød og rar, og jeg ved at DP's fokus er på ungerne! Og også DP's datters fokus for den sags skyld

Så længe ungerne ikke konstant skal underholde sig selv, mens DP drikker kaffe og læse "ude og hjemme" så kan jeg ikke se noget problem i det

Hvis jeg henter Emil kl. 15.00, ender det tit med at jeg først går derfra kl. 15.45, fordi vi lige får en sludder og leger lidt og sådan .. Det er så skønt!

faktisk nogenlunde det samme ved vores Dp. mor

Vi er også rigtige glade for hende. Hun har også små børn selv (2 år og 4år), som vores søn også bare elsker at lege med. (Faren er der til deres egne børn) men de er jo i samme hus og hvorfor skulle de så ikk have lov at lege sammen

Anmeld

13. oktober 2010

bullerbassen

bullerbassen skriver:

Tak for svar ....

Kan se de fleste syntes det er ok - er dog desværre ikke helt enig..

Dagplejemor's svigermor kommer næsten hver dag og min søn er MEGET bange for hende.

Og ofte hendes børn - ja selvfølgelig skal de have lov at komme men vil samtidig også mene at hun er på arbejde selv om det er i hjemmet - så derfor må besøg begrænses i tiden hun har børn..

Min søn er nærtsen lige startet og har allerede været i gæstedagpleje , så syntes måske man kunne begrænse det lidt her i starten.

Måske det også skyldes den i forvejen lidt dårlige indkøring - Og den manglende hensyn til dette

Anmeld

13. oktober 2010

Snefnug1984

Det ville jeg ikke syntes var okay.. Dagplejeren skal have 100% fokus på sine ''plejebørn'' (hvad hedder det?) der kan nemt ske ulykker.. Jeg har selv lige oplevet at min søn er væltet i en af de gamle højstole fordi han blev ked af at hun gik ud for at hente en ble.. Hun blev nød til at holde konstant øje med ham hvis han havde fået hjernerystelse..

Så nej 100% fokus på de små

En dagplejemor kan jo netop ikke have 100% fokus på børnene hele tiden, med den episode du selv beskriver - at hun skulle hente en ble! Men efter uheldte holdt hun vel øje med ham hele tiden indtil I kom og hentede ham....

Anmeld

13. oktober 2010

BabyStella!

bullerbassen skriver:

Min dagplejer havde besøg af sin søster og datter nogle gange, inden datteren selv skulle begynde i dagpleje, så hun vænnede sig til og være sammen med andre børn.
Det var okay med mig, men syns´oz det kan blive for meget, og måske opmærksomheden måske forsvinder lidt fra den andre børn. Vil man ikke automatisk favorisere familie?

Anmeld

13. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

hmmm altså det ville være okay med mig, så længe de følger den rytme de altid gør:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.