MariaJ skriver:
Mange tak for kommentarerne til de enkelte ting. Ja, det er lidt af en jungle, og det er nemt bare at komme til at købe alt det man tror man får brug for, men som måske slet ikke er så nyttigt i hverdagen. På den anden side må jeg sige jeg var overrasket over at alle vores startindkøb, der virkede helt overdrevne da de bare stod i en stor stak papkasser, faktisk stort set viste sig at blive nyttige.
Mht kravlegård, så er vi også selv lidt i syv sind. Der findes åbentbart en løsning, hvor flere moduler af de "spærregitre" man bruger til at sætte foran døre/trapper, kan sættes sammen, så man får en "kravlegård", der kan foldes ud/pakkes væk efter behov. Den hælder vi nok lidt til. Vi har ikke så meget plads, så der er ingen rum, der kan være hundrede procent børneområde hele tiden. Samtidig har vi hund og når jeg er alene hjemme med hund og barn er jeg nødt til at have et trygt sted at efterlade barnet, mens jeg fx lukker hunden ud i to minutter.
Mht potte, så havde jeg faktisk heller ikke tænkt på det indtil for nylig, hvor der i en anden tråd herinde var snak om et barn på under et år, der indimellem brugte potten. Så kom pludselig helt i tvivl.
Mht legetøj, så var det faktisk nok en god ide at få nogle af de større ting med her. Ellers køber vi lidt, når vi er på besøg hos familie eller ellers på rejse, men bagagen bliver hurtigt fyldt, hvis man også lige skal have en klodskasse og et plastiktårn med i bagagen. Især når man er på flyrejse med baby, barnevogn og det hele.

Maria
jeg kan godt forstå det er svært med den der kravlegård ... vi har heller ikke så meget plads men er mest i køkkenet når hun er vågen... det er dermed et begrænset område der er nemt at overskue og gøre babysikker inden mor lige skal på toilettet ...me vi har jo så heller ikke hund .. havde vi haft det ville jeg nok også have haft en kravlegård