Udstyr til baby 6 måneder-1 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

13. oktober 2010

Mille83

MariaJ skriver:

Fint også at se din liste

Barnevognsselen, den havde jeg glemt. Den kommer lige på listen.

Køreposen har vi.

Juniordynen må jeg nok også have på listen. Jeg ved ikke helt hvornår man skifter, men babydynen kommer da godt nok til at se lille ud i en tremmeseng.

Hvad ser I efter mht tremmeseng? Vi skal bestemme os fra et katalog, da vi ikke har mulighed for at komme hen og se på dem. Umiddelbart synes jeg de allesammen ser ret ens ud, bortset fra prisen.

Maria

Mht tremmeseng så ser jeg efter om den kan hæves/sænkes, den jeg har nu kan indstilles i 3 højder hvilket er meget smart, for Nicoline er kun lige knap 5 mdr nu og sover i tremmeseng, så er det rart jeg ikke skal bukke mig helt ned til bunden når jeg tager hende op

Kravlegård har vi også, og jeg er SÅ glad for den, vi har også hund, bor i lejlighed osv, og det er rart jeg kan ligge hende der hvis jeg fx skal på toilet el andet, også ved jeg hvor hun er.....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. oktober 2010

Pige2009

MariaJ skriver:

Hvad har I købt? Hvad har man faktisk brug for og hvad er lige meget/ kan vente til senere?

Vi bor jo langt udenfor lands lov og ret og er nødt til at bestille alt større babyudstyr op med fragt. I første runde købte vi alt det der var brug for fra fødslen og lidt frem, men nu begynder behovet for næste runde at melde sig. Vi vil helst lave én samlet bestilling, så vi ikke skal betale fragt flere gange, så er interesserede i både det vi har brug for lige om lidt og det der kommer til i løbet af det næste halvårs tid.

Indtil videre har jeg det her på min indkøbsliste:

Tremmeseng

Kravlegård?

Høj stol

Ny autostol? (hvor længe bruger de babystørrelsen?)

Potte? (hvornår har man brug for den?)

Kop og tallerken i plast

Hagesmæk i plast

Er der noget jeg ikke har tænkt på, eller noget vi ikke får brug for?

Kravlegård har jeg slet ikke brugt, da jeg mener det i stil med Bumbostolen er en slags babyparkering. Laura har altid fået lov til at være i hele lejligheden.

Jeg bruger ikke decideret tallerken til Laura, men plastiskskåle fra Tupperware, da hun spiser med fingrene lige for tiden. Hun bliver forresten 1 år den 25. oktober

Vi har stadig babyautostolen, da hun endnu ikke er vokset ud af den, men vi regner dog med at skifte den ud med den større model om en måned eller to

Ellers ser din liste fin ud...

Anmeld

13. oktober 2010

serinasmor

MariaJ skriver:

Mange tak for kommentarerne til de enkelte ting. Ja, det er lidt af en jungle, og det er nemt bare at komme til at købe alt det man tror man får brug for, men som måske slet ikke er så nyttigt i hverdagen. På den anden side må jeg sige jeg var overrasket over at alle vores startindkøb, der virkede helt overdrevne da de bare stod i en stor stak papkasser, faktisk stort set viste sig at blive nyttige.

Mht kravlegård, så er vi også selv lidt i syv sind. Der findes åbentbart en løsning, hvor flere moduler af de "spærregitre" man bruger til at sætte foran døre/trapper, kan sættes sammen, så man får en "kravlegård", der kan foldes ud/pakkes væk efter behov. Den hælder vi nok lidt til. Vi har ikke så meget plads, så der er ingen rum, der kan være hundrede procent børneområde hele tiden. Samtidig har vi hund og når jeg er alene hjemme med hund og barn er jeg nødt til at have et trygt sted at efterlade barnet, mens jeg fx lukker hunden ud i to minutter.

Mht potte, så havde jeg faktisk heller ikke tænkt på det indtil for nylig, hvor der i en anden tråd herinde var snak om et barn på under et år, der indimellem brugte potten. Så kom pludselig helt i tvivl.

Mht legetøj, så var det faktisk nok en god ide at få nogle af de større ting med her. Ellers køber vi lidt, når vi er på besøg hos familie eller ellers på rejse, men bagagen bliver hurtigt fyldt, hvis man også lige skal have en klodskasse og et plastiktårn med i bagagen. Især når man er på flyrejse med baby, barnevogn og det hele.

Maria

jeg kan godt forstå det er svært med den der kravlegård ... vi har heller ikke så meget plads men er mest i køkkenet når hun er vågen... det er dermed et begrænset område der er nemt at overskue og gøre babysikker inden mor lige skal på toilettet ...me vi har jo så heller ikke hund .. havde vi haft det ville jeg nok også have haft en kravlegård

Anmeld

13. oktober 2010

smokin

MariaJ skriver:

Fint også at se din liste

Barnevognsselen, den havde jeg glemt. Den kommer lige på listen.

Køreposen har vi.

Juniordynen må jeg nok også have på listen. Jeg ved ikke helt hvornår man skifter, men babydynen kommer da godt nok til at se lille ud i en tremmeseng.

Hvad ser I efter mht tremmeseng? Vi skal bestemme os fra et katalog, da vi ikke har mulighed for at komme hen og se på dem. Umiddelbart synes jeg de allesammen ser ret ens ud, bortset fra prisen.

Maria

Juniordynen handler vel om, om dit barn er lille eller stort? Jeg har en lang datter så hun skal have juniordyne inden hun bliver 1 år.

Jeg har været ude og røre ved mange senge, jeg vil ikke have sådan en pindebrændeseng som mange af dem i babysam fx er. Jeg har set en i ikea faktisk som overraskede mig meget...

Men bare den er stabil så er det fint.. for ja de ligner hinanden.. med mindre vi er oppe i leandermodellen som koster 6000

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.