serinasmor skriver:
hejsa .... jeg kan sagtens forstå du spørger .. det er svært at overskue hvor meget der ret faktisk sker på et halvt år 
som udgangspunkt skal du i hvert fald ikke bruge potte ... med mindre du vil starte på pottetræningen meget længe før normalen i danmark ... min nevø er 1 år og 8 mdr og er langt fra begyndt endnu .. tror først de regner med at starte når han er 2½....
kravlegård vil jeg sige kommer helt an på jer og jeres indretning i huset ... jeg tror egentlig hurtigt en kravlegård bliver for lille .. men vi har så heller aldrig haft en ... i stedet har vi tremmer for trappen ... og havde i starten også tremmer for døren til hendes værelse .. så kunne vi bruge værelset som kravlegård .. men brugte det aldrig .. så de tremmer er nu fjernet ...
en autostol str næste er fra 9 mdr eller 9 kg ... Den serina har nu er op til 13 kg så vi har ikke skiftet endnu og hun er 9 mdr og vejer lige over 9 kg... men vi regner med at skifte i næste uge...
ud over det du har på din liste vil nyt legetøj som bolde, klodser ( puttekasse) og en gåvogn måske være en ide ....
og så bruger vi 2 gange om dagen en børnegaffel ... har flere forskellige ... men den med metal tænder og plastikhåndtag er altså den bedste for os og hende at bruge
god fornøjelse med indkøbene
serinasmor
Mange tak for kommentarerne til de enkelte ting. Ja, det er lidt af en jungle, og det er nemt bare at komme til at købe alt det man tror man får brug for, men som måske slet ikke er så nyttigt i hverdagen. På den anden side må jeg sige jeg var overrasket over at alle vores startindkøb, der virkede helt overdrevne da de bare stod i en stor stak papkasser, faktisk stort set viste sig at blive nyttige.
Mht kravlegård, så er vi også selv lidt i syv sind. Der findes åbentbart en løsning, hvor flere moduler af de "spærregitre" man bruger til at sætte foran døre/trapper, kan sættes sammen, så man får en "kravlegård", der kan foldes ud/pakkes væk efter behov. Den hælder vi nok lidt til. Vi har ikke så meget plads, så der er ingen rum, der kan være hundrede procent børneområde hele tiden. Samtidig har vi hund og når jeg er alene hjemme med hund og barn er jeg nødt til at have et trygt sted at efterlade barnet, mens jeg fx lukker hunden ud i to minutter.
Mht potte, så havde jeg faktisk heller ikke tænkt på det indtil for nylig, hvor der i en anden tråd herinde var snak om et barn på under et år, der indimellem brugte potten. Så kom pludselig helt i tvivl.
Mht legetøj, så var det faktisk nok en god ide at få nogle af de større ting med her. Ellers køber vi lidt, når vi er på besøg hos familie eller ellers på rejse, men bagagen bliver hurtigt fyldt, hvis man også lige skal have en klodskasse og et plastiktårn med i bagagen. Især når man er på flyrejse med baby, barnevogn og det hele.

Maria