Udstyr til baby 6 måneder-1 år?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.122 visninger
13 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

MariaJ

Hvad har I købt? Hvad har man faktisk brug for og hvad er lige meget/ kan vente til senere?

Vi bor jo langt udenfor lands lov og ret og er nødt til at bestille alt større babyudstyr op med fragt. I første runde købte vi alt det der var brug for fra fødslen og lidt frem, men nu begynder behovet for næste runde at melde sig. Vi vil helst lave én samlet bestilling, så vi ikke skal betale fragt flere gange, så er interesserede i både det vi har brug for lige om lidt og det der kommer til i løbet af det næste halvårs tid.

Indtil videre har jeg det her på min indkøbsliste:

Tremmeseng

Kravlegård?

Høj stol

Ny autostol? (hvor længe bruger de babystørrelsen?)

Potte? (hvornår har man brug for den?)

Kop og tallerken i plast

Hagesmæk i plast

Er der noget jeg ikke har tænkt på, eller noget vi ikke får brug for?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

serinasmor

hejsa .... jeg kan sagtens forstå du spørger .. det er svært at overskue hvor meget der ret faktisk sker på et halvt år

som udgangspunkt skal du i hvert fald ikke bruge potte ... med mindre du vil starte på pottetræningen meget længe før normalen i danmark ... min nevø er 1 år og 8 mdr og er langt fra begyndt endnu .. tror først de regner med at starte når han er 2½....

kravlegård vil jeg sige kommer helt an på jer og jeres indretning i huset ... jeg tror egentlig hurtigt en kravlegård bliver for lille .. men vi har så heller aldrig haft en ... i stedet har vi tremmer for trappen ... og havde i starten også tremmer for døren til hendes værelse .. så kunne vi bruge værelset som kravlegård .. men brugte det aldrig .. så de tremmer er nu fjernet ...

en autostol str næste er fra 9 mdr eller 9 kg ... Den serina har nu er op til 13 kg så vi har ikke skiftet endnu og hun er 9 mdr og vejer lige over 9 kg... men vi regner med at skifte i næste uge...

ud over det du har på din liste vil nyt legetøj som bolde, klodser ( puttekasse) og en gåvogn måske være en ide ....

og så bruger vi 2 gange om dagen en børnegaffel ... har flere forskellige ... men den med metal tænder og plastikhåndtag er altså den bedste for os og hende at bruge

god fornøjelse med indkøbene

serinasmor

Anmeld

12. oktober 2010

Kløver

MariaJ skriver:

Hvad har I købt? Hvad har man faktisk brug for og hvad er lige meget/ kan vente til senere?

Vi bor jo langt udenfor lands lov og ret og er nødt til at bestille alt større babyudstyr op med fragt. I første runde købte vi alt det der var brug for fra fødslen og lidt frem, men nu begynder behovet for næste runde at melde sig. Vi vil helst lave én samlet bestilling, så vi ikke skal betale fragt flere gange, så er interesserede i både det vi har brug for lige om lidt og det der kommer til i løbet af det næste halvårs tid.

Indtil videre har jeg det her på min indkøbsliste:

Tremmeseng

Kravlegård?

Høj stol

Ny autostol? (hvor længe bruger de babystørrelsen?)

Potte? (hvornår har man brug for den?)

Kop og tallerken i plast

Hagesmæk i plast

Er der noget jeg ikke har tænkt på, eller noget vi ikke får brug for?

Synes din liste ser fin ud,  kravlegården er jo om man føler et behov for det, vi har et i forbindelse med vi har hund, og bor på 3 etager. de fleste babyautostole går til ca 9 mdr, så det lyder meget rigtigt at skulle investere i en større autostol i den periode.Potte, den bruger man jo når de smider bleen, og fleste vil nok få brug for potten, når barnet er 1½-2 år, man kan dog bruge den en smule før, men personligt synes jeg ikke der er grund til desideret at pottetræne før barnet er ca 2 år, starter man når de feks er 1½ er der så meget andet de skal lære, og tror ikke de forstår helt endu hvad grunden er til de bare skal sidde på den potte, ved det kan lade sig gøre, men jeg ville vente

Anmeld

12. oktober 2010

smokin

God ide med sådan en liste. Jeg har følgende på min liste indtil videre:

Kravlegård (den har vi købt)

Tremmeseng

Kørepose

Barnevognssele

Ny autostol

gåvogn (den har vi lige fået)

Juniordyne m.m.

Og så har jeg lige købt en flyverdragt til når hun skal i dagpleje for det er et krav i den dagpleje at de har det.

Anmeld

13. oktober 2010

MariaJ

serinasmor skriver:

hejsa .... jeg kan sagtens forstå du spørger .. det er svært at overskue hvor meget der ret faktisk sker på et halvt år

som udgangspunkt skal du i hvert fald ikke bruge potte ... med mindre du vil starte på pottetræningen meget længe før normalen i danmark ... min nevø er 1 år og 8 mdr og er langt fra begyndt endnu .. tror først de regner med at starte når han er 2½....

kravlegård vil jeg sige kommer helt an på jer og jeres indretning i huset ... jeg tror egentlig hurtigt en kravlegård bliver for lille .. men vi har så heller aldrig haft en ... i stedet har vi tremmer for trappen ... og havde i starten også tremmer for døren til hendes værelse .. så kunne vi bruge værelset som kravlegård .. men brugte det aldrig .. så de tremmer er nu fjernet ...

en autostol str næste er fra 9 mdr eller 9 kg ... Den serina har nu er op til 13 kg så vi har ikke skiftet endnu og hun er 9 mdr og vejer lige over 9 kg... men vi regner med at skifte i næste uge...

ud over det du har på din liste vil nyt legetøj som bolde, klodser ( puttekasse) og en gåvogn måske være en ide ....

og så bruger vi 2 gange om dagen en børnegaffel ... har flere forskellige ... men den med metal tænder og plastikhåndtag er altså den bedste for os og hende at bruge

serinasmor

Mange tak for kommentarerne til de enkelte ting. Ja, det er lidt af en jungle, og det er nemt bare at komme til at købe alt det man tror man får brug for, men som måske slet ikke er så nyttigt i hverdagen. På den anden side må jeg sige jeg var overrasket over at alle vores startindkøb, der virkede helt overdrevne da de bare stod i en stor stak papkasser, faktisk stort set viste sig at blive nyttige.

Mht kravlegård, så er vi også selv lidt i syv sind. Der findes åbentbart en løsning, hvor flere moduler af de "spærregitre" man bruger til at sætte foran døre/trapper, kan sættes sammen, så man får en "kravlegård", der kan foldes ud/pakkes væk efter behov. Den hælder vi nok lidt til. Vi har ikke så meget plads, så der er ingen rum, der kan være hundrede procent børneområde hele tiden. Samtidig har vi hund og når jeg er alene hjemme med hund og barn er jeg nødt til at have et trygt sted at efterlade barnet, mens jeg fx lukker hunden ud i to minutter.

Mht potte, så havde jeg faktisk heller ikke tænkt på det indtil for nylig, hvor der i en anden tråd herinde var snak om et barn på under et år, der indimellem brugte potten. Så kom pludselig helt i tvivl.

Mht legetøj, så var det faktisk nok en god ide at få nogle af de større ting med her. Ellers køber vi lidt, når vi er på besøg hos familie eller ellers på rejse, men bagagen bliver hurtigt fyldt, hvis man også lige skal have en klodskasse og et plastiktårn med i bagagen. Især når man er på flyrejse med baby, barnevogn og det hele.

Maria

Anmeld

13. oktober 2010

MariaJ

Zette skriver:

God ide med sådan en liste. Jeg har følgende på min liste indtil videre:

Kravlegård (den har vi købt)

Tremmeseng

Kørepose

Barnevognssele

Ny autostol

gåvogn (den har vi lige fået)

Juniordyne m.m.

Og så har jeg lige købt en flyverdragt til når hun skal i dagpleje for det er et krav i den dagpleje at de har det.

Fint også at se din liste

Barnevognsselen, den havde jeg glemt. Den kommer lige på listen.

Køreposen har vi.

Juniordynen må jeg nok også have på listen. Jeg ved ikke helt hvornår man skifter, men babydynen kommer da godt nok til at se lille ud i en tremmeseng.

Hvad ser I efter mht tremmeseng? Vi skal bestemme os fra et katalog, da vi ikke har mulighed for at komme hen og se på dem. Umiddelbart synes jeg de allesammen ser ret ens ud, bortset fra prisen.

Maria

Anmeld

13. oktober 2010

MariaJ

Maja84 skriver:

Synes din liste ser fin ud,  kravlegården er jo om man føler et behov for det, vi har et i forbindelse med vi har hund, og bor på 3 etager. de fleste babyautostole går til ca 9 mdr, så det lyder meget rigtigt at skulle investere i en større autostol i den periode.Potte, den bruger man jo når de smider bleen, og fleste vil nok få brug for potten, når barnet er 1½-2 år, man kan dog bruge den en smule før, men personligt synes jeg ikke der er grund til desideret at pottetræne før barnet er ca 2 år, starter man når de feks er 1½ er der så meget andet de skal lære, og tror ikke de forstår helt endu hvad grunden er til de bare skal sidde på den potte, ved det kan lade sig gøre, men jeg ville vente

Ja, som jeg lige skrev ovenfor er jeg også lidt i tvivl med kravlegården. vi har også hund og det er mest det, der får mig til at tænke kravlegård. Nu hvor hun beynder at bevæge sig rundt kan man slet ikke lade hende ligge nogen steder uden at hun kan komme ud for alt muligt farligt, og det holder slet ikke i praksis, at hun skal pakkes i flyverdragt og elefanthue og med ud, hver eneste gang hunden lige skal lukkes ud for at tisse i to minutter.

Vi har slet ikke tænkt os at pottetræne med hende endnu, men der har været nogen herinde, der skrev at de indimellem brugte potte til deres ret små børn, så tænkte at måske skulle man bare få den med i samme bestilling. Men måske er det alt for tidligt.

Maria

Anmeld

13. oktober 2010

MariaJ

serinasmor skriver:

serinasmor

Jeg glemte lige at spørge ang autostolen. Hvornår skifter man normalt størrelse? Så sent som muligt eller så tidligt som muligt? Vores går også til 13 kg, men hvis næste størrelse er fra 9kg, skal vi måske skifte lige om lidt. Hun vejer knapt 8 kg nu.

Anmeld

13. oktober 2010

sarahb

husk junior dyne og sengetøj.
Gåvogn er et helt sikkert hit og synes alderssvarende legetøj er super vigtigt, for synes selv der skete utrolig meget fra 6-12 mdr.

Anmeld

13. oktober 2010

serinasmor

MariaJ skriver:

Jeg glemte lige at spørge ang autostolen. Hvornår skifter man normalt størrelse? Så sent som muligt eller så tidligt som muligt? Vores går også til 13 kg, men hvis næste størrelse er fra 9kg, skal vi måske skifte lige om lidt. Hun vejer knapt 8 kg nu.

jeg ved det faktisk ikke ... tror egentlig det er så sent som muligt.. for har i hvert fald hørt noget om at den bagudvendte er mere sikker end den fremadvendte ... men vi skifter alligevel lige om lidt fordi hun er ved at blive for lang til at sidde bekvæmt i den vi har nu ... fødderne støder mod bilens ryglæn og hendes ben er derfor nødt til at være let bøjede... og så er hun jo stor nok til den næste størrelse ..

hmmm gav det overhovedet mening ?

forresten er det også ved at være tid til at i tænker over hvor meget i vil børnesikre huset ... er det ok at hun kan åbne skufferne i køkkenet ? og hvad er der så i de skuffer hun kan nå .. den slags ting ... hvis ikke det er ok så skal i jo også have skaffet jer børnesikringer til dette

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.