Kemikalier og graviditet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.489 visninger
22 svar
0 synes godt om
12. oktober 2010

Pige2009

Var der nogen der så Go' morgen Danmark her til morgen? Der var et indslag omkring kemikalier, graviditet og baby

Det viser sig at der mellem 2000-2004 var en stigning af misdannelser blandt fostre på 24% og det skønnes at tallet for de seneste 5 år er endnu højere pga. for meget make-up, hårfarvning og andre kemikalier osv. i shampoo, vaskemiddel o.a. De fremlagde flere produkter, som var markedsført til babyer, men som indeholdt en masse skadelige stoffer på trods Det var lidt rystende.

Det anbefales KUN at benytte sig af produkter der både er mærket med Svanemærket samt Astma- og allergiforbundet... Desværre er legetøj ikke mærket, selvom man kunne ønske sig det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

AnneBJ

Jeg så det med et halvt øje, og blev MEGET overrasket over fx Helosan.. også kendt som kopattesalve.. Det må hverken gravid mor eller baby bruge.. Det troede jeg da!

Nåh, men godt at nogle undersøger sådanne ting. Blev der sagt noget om misdannelsernes art - eller ved man det i forvejen? Jeg mener, er det fysiske mangler i/på kroppen, psykisk eller??

Anmeld

12. oktober 2010

Pige2009

AnneBJ skriver:

Jeg så det med et halvt øje, og blev MEGET overrasket over fx Helosan.. også kendt som kopattesalve.. Det må hverken gravid mor eller baby bruge.. Det troede jeg da!

Nåh, men godt at nogle undersøger sådanne ting. Blev der sagt noget om misdannelsernes art - eller ved man det i forvejen? Jeg mener, er det fysiske mangler i/på kroppen, psykisk eller??

Ja, der var et par overraskelser blandt produkterne. Det var vist mest fysiske misdannelser, der var tale om...

Anmeld

12. oktober 2010

AnneBJ

Baagøe skriver:

Ja, der var et par overraskelser blandt produkterne. Det var vist mest fysiske misdannelser, der var tale om...

okay.. (ikke fordi jeg synes nogle misdannelser er værre end andre, eller bedre for den sags skyld, var bare nysgerrig!)

Anmeld

12. oktober 2010

<3

Det så jeg ikke men det overrasker mig ikke. Desværre. Jeg bruger kun Derma herhjemme og sønnen bruger zenba eller Derma. Hvis der skal duft på så Urtekrams kamille shampo. Men kan ikke huske hvornår jeg sidst har brugt den - har jeg overhovedet brugt den?- og har haft den stående i over et år. Makeupen er økologisk og fra Jane Iredale...

Anmeld

12. oktober 2010

Pige2009

AnneBJ skriver:

okay.. (ikke fordi jeg synes nogle misdannelser er værre end andre, eller bedre for den sags skyld, var bare nysgerrig!)

Det er naturligt nok

Anmeld

12. oktober 2010

oo

det er skræmmende! det er også skræmmende at EU pt forsøger at tvinge Danmark til at sætte de sutteflasker med årh gokgok, jeg kan ikke huske navnet, men et farligt og hormonforstyrrende stof i flaskens plastic, på gaden igen efter Danmark har forbudt dem

Anmeld

12. oktober 2010

Kats

Kirle skriver:

Det så jeg ikke men det overrasker mig ikke. Desværre. Jeg bruger kun Derma herhjemme og sønnen bruger zenba eller Derma. Hvis der skal duft på så Urtekrams kamille shampo. Men kan ikke huske hvornår jeg sidst har brugt den - har jeg overhovedet brugt den?- og har haft den stående i over et år. Makeupen er økologisk og fra Jane Iredale...

samme her !

Anmeld

12. oktober 2010

AnneBJ

Tjuhl skriver:

det er skræmmende! det er også skræmmende at EU pt forsøger at tvinge Danmark til at sætte de sutteflasker med årh gokgok, jeg kan ikke huske navnet, men et farligt og hormonforstyrrende stof i flaskens plastic, på gaden igen efter Danmark har forbudt dem

Ja, det har jeg også lige læst om....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.