Svigermor :-(

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

Jetjen

Cecilie1988 skriver:

Han siger ingenting. Bare at jeg ikke skal tage det så tungt. Men det går mig rigtig meget på.

Det kan jeg da godt forstå. Men du skal huske på, at det er hende der har et problem.

Og hvordan kan man undgå at tage det tungt at ens svigermor ikke inviterer en med til sin fødselsdag...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Cecilie1988

Mor til Elias 13.01.10 skriver:

Først og fremmest, så er det ikke et langt indlæg

For det andet,  er det træls I har det sådan med hinanden!

Har du talt med hende om hvordan det påvirker dig at hun opfører sig sådan overfor dig?

Har du spurgt hende hvorfor det er hun opfører sig således omkring dig?

Hvorfor det tilsyneladende virker som om hun ignorerer dig?

og for det tredje, så kan hun ikke være bekendt ikke at invitere dig. I skal ikke kunne lide hinanden, men I er den nærmeste familie og barnets holdepunkter i hver generation.

Og sidst men ikke mindst, din kæreste er far til jeres barn? I så fald har han også noget at skulle have sagt inden du stiller et ultimatum op for hans mor. Jeg kan godt forstå dig at du hælder til den handling, det er ikke det. Men snak med din kæreste om det inden.

Kommunikation er alfa omega

Nej jeg har ikke talt med hende.

Jeg har prøvet men hver gang jeg har været alene i et rum med hende, er hun bare gået.

Og så er nerverne rigtig kommet frem. Er så bange for hende.

Min kæreste ved godt hvorda jeg har det. Men han forstår mig ikke.

Anmeld

12. oktober 2010

Thereseh

Det ville jeg slet ikke kunne leve med. Han vælger sin mor, fremfor dig. Det er da mindst ligeså respektløs en behandling overfor dig, som den behandling hun udviser. 

Hvorfor tør I ikke sige hende i mod? Hvad kan hun da gøre?? Gøre ham arveløs?

Jeg ville gabe op, INDEN den lille bliver født. 

Anmeld

12. oktober 2010

marhemor

Sikke dog en vatp.. !!! Ja undskyld mig, men han burde da i det mindste forsvare dig!! Der er vel en grund til at han har valgt dig, og at I skal have et barn sammen??

Synes ærligt talt at du skulle bede ham om at mande sig op!!

Håber det bedste for jer!

Anmeld

12. oktober 2010

Jetjen

marhemor skriver:

Sikke dog en vatp.. !!! Ja undskyld mig, men han burde da i det mindste forsvare dig!! Der er vel en grund til at han har valgt dig, og at I skal have et barn sammen??

Synes ærligt talt at du skulle bede ham om at mande sig op!!

Håber det bedste for jer!

Anmeld

12. oktober 2010

Cecilie1988

Theresee skriver:

Det ville jeg slet ikke kunne leve med. Han vælger sin mor, fremfor dig. Det er da mindst ligeså respektløs en behandling overfor dig, som den behandling hun udviser. 

Hvorfor tør I ikke sige hende i mod? Hvad kan hun da gøre?? Gøre ham arveløs?

Jeg ville gabe op, INDEN den lille bliver født. 

Jeg ved ikke hvorfor vi er så bange for hende.

Men nej hun kan jo ikke gøre noget imod os.

Ja jeg er nødtil at tage mig sammen, for det skal ikke gå ud over vores barn.

Anmeld

12. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

Cecilie1988 skriver:

Nu vil jeg lige høre andres mening.

Min svigermor havde fødselsdag i går og jeg var ikke inviteret med min kæreste til fødsesdag ved hende.

Og vi har også været til fødselsdag for en månede siden ved en fra min kærestes side af familien, hvor hun bare ignorede mig helt.

Hun har aldrig kunnet lide mig.

Men jeg synes at dette var dråben.

Og havde tænkt mig at sige at hun ikke skal se sit barnebarn før jeg er klar til det.

Men hvad synes I?

Jeg synes nemlig at hun selv har gjort det klart at hun ikke vil have noget med mig at gøre.

Undskyld det blev lidt langt og forvirrende. Men ved slet ikke hvad jeg skal gøre.

hmm... jeg tænker hvad siger din kæreste til det?
men det er aldrig sjovt ikke at kunne med sin svigerfamilie.... Har det altid været sådan som det er nu, eller er det først kommet på det sidste?

Anmeld

12. oktober 2010

K&S

Cecilie1988 skriver:

Han siger ingenting. Bare at jeg ikke skal tage det så tungt. Men det går mig rigtig meget på.

Nu har jeg lige læst dit indlæg og andres besvarelser - jeg kan kun sige: din kærste er da en vatp**...! Han må sgu da lige tage sig sammen...!

Jeg kan godt forstå, det går dig på da svigerfamilien jo er en stor del af ens hverdag (i hvert fald min) - jeg synes du skal tage en snak med hende - prøv at konfrontere hende med, hvorfor hun så åbenlyst vælger dig fra?!

Men først ville jeg tage en snak med kæresten og fortælle ham (måske igen) hvordan du har det og hvilke tanker du går med om at vælge hende helt fra i forhold til at deltage i jeres kommende barns liv.

Håber I finder en løsning

Katja

Anmeld

12. oktober 2010

Cecilie1988

Hende med maven :-) skriver:

hmm... jeg tænker hvad siger din kæreste til det?
men det er aldrig sjovt ikke at kunne med sin svigerfamilie.... Har det altid været sådan som det er nu, eller er det først kommet på det sidste?

Hun har altid været sådan.

Men det har nu mest været fordi hun har været misundelig på at jeg er tæt knyttet til min mor.

Men ikke så slemt som det er nu.

Anmeld

12. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

Cecilie1988 skriver:

Hun har altid været sådan.

Men det har nu mest været fordi hun har været misundelig på at jeg er tæt knyttet til min mor.

Men ikke så slemt som det er nu.

okay.... jamen det er lidt svært at sige hvad du skal synes jeg....
Men jeg ville nok snakke med kæresten og fortælle hvordan jeg har det, og måske få ham til at mande sig lidt op???
Men tror ikke der kommer noget godt ud af at sige hun ikke må se sit barnebarn.... tænker mere hvad din kæreste vil sige til det, om det så bliver værre end det er nu....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.