Blespand Hot eller not

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

JustAnotherName

Vi har en blespand.

I starten købte jeg troligt de RIGTIGE POSER som passede dertil.
Men det ER dyrt!!!

Sidenhen har vi så valgt at sætte en helt almindelig bærepose i spanden.
Så er det kun tisse-bleerne der ryder deri. Dem med "fyld" ryger helt udenfor i den store udendørs skraldespand. På den måde undgår vi også stanken af prut.

Så for os er det billigere og nemmere ...blot ved at "snyde" lidt

Jeg har stemt "hot" ....for jeg ville nødigt helt have undværet den!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

NatasjaL

vi bruger stadig den vi fik i start pakken fra babysam :-)

Anmeld

12. oktober 2010

DK

Altså. Det kommer nok an på hvordan DU er. Jeg er den type der nok ville prøve at smide dem ud hver dag, men så ville de bare ende i en stak poser ved siden af hoveddøren/ude på trappen og aldrig sådan komme helt ud i skraldespanden! Derfor er det for mig, der er sådan lidt doven, klart en fordel at have en blespand at putte dem i, frem for det andet alternativ.

Derudover, så kan man jo altså bare tømme sin blespand ofte. Man behøver jo ikke vente til den er helt fuld! Jeg havde en til Kirstine og jeg synes ikke at det lugtede. Det er i alt fald for mig klart bedre at de er i blespanden, frem for at de ligger som en dejlig velkomst til gæsterne ude på trappen!

HVIS, man er sådan en super flittig og dygtig husmor, der hver ENESTE gang man har skiftet en ble går helt ud med den, både i sne, regn og rusk, så er det da nok det allerbedste. Men for mig så er blespanden perfekt! Evt. kunne det jo blive mandens opgave at tømme den hver dag? Ligesom med skraldespanden i køkkenet?

Så for mig er det klart hot!

Anmeld

12. oktober 2010

Tulle28

Vi har en Sangenic blespand, hvor man drejer på et hjul, hver gang man har proppet en ble i spanden og så holder den lugten inde. Den er vi superglade for. Jeg synes ikke det er ulækkert, så længe man sørger for at tømme den ofte. Om det ændrer sig når bleerne (og indholdet) bliver større, kan da godt være... Men indtil nu har den fungeret (6½ måned).

Anmeld

12. oktober 2010

twinboys

Jeg er dagplejer og jeg synes ikke om blespande, de er dyre i poser og synes ikke om lugten og hygienen ... Jeg smider bleen i en affaldspose, binder knude på og ud i skaldespanden helt udenfor... Kan man ikke lige komme ud med den så smider jeg den ud af vinduet og så når jeg får tid samler jeg den op og videre ud i skraldespanden...

Majbritt

Anmeld

12. oktober 2010

Isabella_mor

jeg har nok også tænkt mig at hvertfald bruge den i starten når han er helt lille så man ikke skal gå ud hele tiden (bor på 2 sal og skal føde i januar så der vil jo være hunde koldt udenfor.) Og da jeg har en hund som skal luftes et par gange eller 4, dagligt, og så er det ikke værre end at tage bleen med ned i containergården når det er..

Men da jeg gerne vil undgå at der kommer til at stinke i hele lejligheden af babyprut, når man ikke har mulighed for at gå ud (hvis man er alene hjemme med knægten og ikke lige har mulighed for at komme ud med det samme) så tror jeg at det er smart at have bleen i sin egen spand indtil man så skal udenfor.

Den spand jeg har fået er også sådan en med et håndtag i toppen hvor man drejer posen eller hvordan man gør, jeg har ikke helt luret den endnu.. men jeg tænker bare i stedet for at den ligger i en seperat pose i lejligheden og hunden måske kan tage den og ja, splitte den ad (det kunne han godt finde på) og for at der ikke ligger lortebleer i køkkenet så er det KUN er det den bliver brugt til.

så jeg tror nu at alt afhængig hvor god man er til at tømme den jo hottere er den at have... 

Anmeld

12. oktober 2010

serinasmor

vi bruger den blespand der var med i en af de der gratispakker ( kan slet ikke huske hvilken ) Den ville være dyr for os at bruge hvis vi ikke brugte helt almindelige sorte sække i den ...det kan godt være den lugter en smule ...men det faktisk ikke så slemt .. værre er det dog at serina nu kan nå op og pille låget af den  ... så det kan sagtens tænkes at vi meget snart smider den ud og går over til affaldsposer på puslebordet og derefter i skraldespanden udenfor

Anmeld

12. oktober 2010

Valle81

isabellamor skriver:

hej folks.

nu har jeg fået sårn en blespand der.. og jeg hører fra højre og venstre at det er en dårlig ting at have fordi at den lugter og det er et helvede at tømme. og de er dyre at bruge..

så nu har jeg lavet denne afstemning og så kan i svare hvad i syntes og komme med jeres egne erfaringer. og gerne komme med nogle alternativer... jeg har dog selv et alternativ hvis jeg beslutter mig for ikke at bruge den. nemlig at gå ned med bleen når vi alligevel skal ud med hunden...  det sker jo et par gange om dagen alligevel..

Blespande er et helvede:0) De er så uhandy og a jegs synes også de lugter:0)

Jeg køber sådan en pakke skraldeposer med tre tuller i til 8 kroner så putter jeg en ble i, slå knude og vender lige posen en ekstra gang rundt og slå knude og så fylder jeg sådan en pose med bleer i løbet af dagen og tager den med ud når jeg nu alligevel skal ud med en skraldepose:0)

Det er nemt og hurtigt og billigt og lugter ikke. Selvfølgerlig er det en virkelig slem puhable så kan de godt - men det ville det også gøre i blespand:0)

Så spar dig selv for en masse penge:0)

Christina

Anmeld

12. oktober 2010

K&S

isabellamor skriver:

hej folks.

nu har jeg fået sårn en blespand der.. og jeg hører fra højre og venstre at det er en dårlig ting at have fordi at den lugter og det er et helvede at tømme. og de er dyre at bruge..

så nu har jeg lavet denne afstemning og så kan i svare hvad i syntes og komme med jeres egne erfaringer. og gerne komme med nogle alternativer... jeg har dog selv et alternativ hvis jeg beslutter mig for ikke at bruge den. nemlig at gå ned med bleen når vi alligevel skal ud med hunden...  det sker jo et par gange om dagen alligevel..

Hejsa

Vi har blespanden fra babybox´en fra BabySam - vi er glade for den...!

Katja

Anmeld

12. oktober 2010

sarahb

synes det er ulækkert de skal ligge deri.. Puha, her skal de ud med det samme om det er tis eller en lorteble.Jeg kan ikke ha det bare ligger i sådan en her hjemme

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.