Der er 3 ting der florerer nu.
Den amerikanske bynke, som i de senere år er blevet akut udbredt med fuglefø, og som mange allergikere ikke kan tåle (heldigvis er jeg for én gangs skyld ikke ramt, men alm. bynke generer mig heller ikke nævneværdigt) hvor også min mor er hønesyg af den.
Skimmel af forskellige arter, som IKKE bliver målt, men som generer stærkt.
Og Svampesporer, der er allestedsnærværende om efteråret, så snart solen blot har stået på en halv dag.
For mit eget vedkommende så klarer jeg det med Benadryl 3 gange dagligt, og nogle øjendråber som man kan få på recept og som hjælper mig rigtigt meget når mine øjne hæver og klør.
Dråberne hedder Livostin.
Prøv at holde jer så meget som muligt fra skove og især træbevoksninger med birk og ahorn, som er nogle af de værste træer til at skabe skimmel og svampe.
Også i gran- og fyrreplantager, er der voldsom forekomst af svampesporer.
Køb den Blå Benadryl og brug den. Den laver depoter i kroppen, og man skal altså ikke kun tage en i ny og næ.
Hvis man er årstidbestemt allergiker, så er det bedst med depot antihistaminer.
Tag mindst en om dagen og altid til spisetid om aftenen, sådan at den kan virke optimalt inden nattesøvnen, så sover man bedst og depotet er tanket op til næste dag.
For jer, der har brug for mere, så tag en morgen og aften eller 3 gange dagligt i de perioder, der er særligt slem.
For mit eget vedkommende, så klarer jeg mig med 1 til 2 i døgnet og i slemme perioder må jeg helt op på 3.
Jeg tror jeg kun har sammenlagt 25 dage om året hvor jeg ikke tager Benadryl.
Det hjælper meget at tage ekstra kalk i de perioder, hvor man reagerer særligt kraftigt, for kroppen bruger enorme mængder at netop kalk til at neutralicere de provokerende histaminer.
Ligeledes er det godt at tage ekstra B2 vitamin, da det virker helende på slimhinderne og huden, som er stærkt irriterede.
Held og lykke med det

Kærligst
Sussie