Allergi grrrr ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. oktober 2010

lisbethita

Muffi . skriver:

Puha , det har jeg da lykkeligt glemt allerede det med natte-søvnen   Det går da nok snart over så du kan få din skønhedssøvn igen  ,,,, Tak for dine søde ord Godt jeg har fri i dag , ville ikke vise mig udenfor sådan her

ha ha...din stakkel! Jeg har været til tandlæge i dag... så jeg har også lidt ondt af mig selv. Det gik nu fint...men hader det. Nyd din fridag....KNUSER

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. oktober 2010

Lady Marion <3

JulieE skriver:

Nej, det har jeg da heller ikke. Er det de der svampesporer måske?? -De bliver nogle gange nævnt når de også snakker pollen tal... Den ene hedder vist kladisporium (eller sådan noget).

Anyways.... Super med en lille forklaring

Jo jo tror du har fat i noget af det rigtige der   Det hed noget i den stil og var svampe sporer

Anmeld

12. oktober 2010

SussieThyssen

Der er 3 ting der florerer nu.

Den amerikanske bynke, som i de senere år er blevet akut udbredt med fuglefø, og som mange allergikere ikke kan tåle (heldigvis er jeg for én gangs skyld ikke ramt, men alm. bynke generer mig heller ikke nævneværdigt) hvor også min mor er hønesyg af den.

Skimmel af forskellige arter, som IKKE bliver målt, men som generer stærkt.

Og Svampesporer, der er allestedsnærværende om efteråret, så snart solen blot har stået på en halv dag.

For mit eget vedkommende så klarer jeg det med Benadryl 3 gange dagligt, og nogle øjendråber som man kan få på recept og som hjælper mig rigtigt meget når mine øjne hæver og klør.
Dråberne hedder Livostin.

Prøv at holde jer så meget som muligt fra skove og især træbevoksninger med birk og ahorn, som er nogle af de værste træer til at skabe skimmel og svampe.
Også i gran- og fyrreplantager, er der voldsom forekomst af svampesporer.

Køb den Blå Benadryl og brug den. Den laver depoter i kroppen, og man skal altså ikke kun tage en i ny og næ.
Hvis man er årstidbestemt allergiker, så er det bedst med depot antihistaminer.
Tag mindst en om dagen og altid til spisetid om aftenen, sådan at den kan virke optimalt inden nattesøvnen, så sover man bedst og depotet er tanket op til næste dag.

For jer, der har brug for mere, så tag en morgen og aften eller 3 gange dagligt i de perioder, der er særligt slem.

For mit eget vedkommende, så klarer jeg mig med 1 til 2 i døgnet og i slemme perioder må jeg helt op på 3.
Jeg tror jeg kun har sammenlagt 25 dage om året hvor jeg ikke tager Benadryl.

Det hjælper meget at tage ekstra kalk i de perioder, hvor man reagerer særligt kraftigt, for kroppen bruger enorme mængder at netop kalk til at neutralicere de provokerende histaminer.
Ligeledes er det godt at tage ekstra B2 vitamin, da det virker helende på slimhinderne og huden, som er stærkt irriterede.
Held og lykke med det

Kærligst
Sussie

Anmeld

12. oktober 2010

Lady Marion <3

SussieThyssen skriver:

Der er 3 ting der florerer nu.

Den amerikanske bynke, som i de senere år er blevet akut udbredt med fuglefø, og som mange allergikere ikke kan tåle (heldigvis er jeg for én gangs skyld ikke ramt, men alm. bynke generer mig heller ikke nævneværdigt) hvor også min mor er hønesyg af den.

Skimmel af forskellige arter, som IKKE bliver målt, men som generer stærkt.

Og Svampesporer, der er allestedsnærværende om efteråret, så snart solen blot har stået på en halv dag.

For mit eget vedkommende så klarer jeg det med Benadryl 3 gange dagligt, og nogle øjendråber som man kan få på recept og som hjælper mig rigtigt meget når mine øjne hæver og klør.
Dråberne hedder Livostin.

Prøv at holde jer så meget som muligt fra skove og især træbevoksninger med birk og ahorn, som er nogle af de værste træer til at skabe skimmel og svampe.
Også i gran- og fyrreplantager, er der voldsom forekomst af svampesporer.

Køb den Blå Benadryl og brug den. Den laver depoter i kroppen, og man skal altså ikke kun tage en i ny og næ.
Hvis man er årstidbestemt allergiker, så er det bedst med depot antihistaminer.
Tag mindst en om dagen og altid til spisetid om aftenen, sådan at den kan virke optimalt inden nattesøvnen, så sover man bedst og depotet er tanket op til næste dag.

For jer, der har brug for mere, så tag en morgen og aften eller 3 gange dagligt i de perioder, der er særligt slem.

For mit eget vedkommende, så klarer jeg mig med 1 til 2 i døgnet og i slemme perioder må jeg helt op på 3.
Jeg tror jeg kun har sammenlagt 25 dage om året hvor jeg ikke tager Benadryl.

Det hjælper meget at tage ekstra kalk i de perioder, hvor man reagerer særligt kraftigt, for kroppen bruger enorme mængder at netop kalk til at neutralicere de provokerende histaminer.
Ligeledes er det godt at tage ekstra B2 vitamin, da det virker helende på slimhinderne og huden, som er stærkt irriterede.
Held og lykke med det

Kærligst
Sussie

Tak for svar   Jeg har stort set også allergi året rundt i forskellige grader . Jeg prøver på at spise så lidt antihistamin som muligt da jeg hader at spise medicin , men må bukke under nu . Jeg drypper øjnene stort set året rundt med opanthenol (staves) recept fra lægen .. Tager kroppen ikke skade af antihistamin dagligt ? Bliver den ikke immun ?? Jeg tager kalk dagligt men vil da flux få købt noget b vit hvis det også kan hjælpe .. Jeg spiser alnox , 1 dagligt når det er værst, men kan godt mærke at jeg skal til at spise den om morgenen for jeg er godt nok træt i løbet af dagen

Anmeld

12. oktober 2010

SussieThyssen

Muffi . skriver:

Tak for svar   Jeg har stort set også allergi året rundt i forskellige grader . Jeg prøver på at spise så lidt antihistamin som muligt da jeg hader at spise medicin , men må bukke under nu . Jeg drypper øjnene stort set året rundt med opanthenol (staves) recept fra lægen .. Tager kroppen ikke skade af antihistamin dagligt ? Bliver den ikke immun ?? Jeg tager kalk dagligt men vil da flux få købt noget b vit hvis det også kan hjælpe .. Jeg spiser alnox , 1 dagligt når det er værst, men kan godt mærke at jeg skal til at spise den om morgenen for jeg er godt nok træt i løbet af dagen

Nej, du bliver underligt nok ikke emun over for antihistamin

Måske kan man i enkelte tilfælde blive det overfor et enkelt mærke, men så er det sikkert fordi det i forvejen ikke har virket optimalt.
det er nemligt forskelligt fra person til person, hvad der virker bedst.

Og nej, du tager ikke spor skade af at tage antihistaminer..tværtimod, tager din krop skade på sigt, fordi den hele tiden skal kæmpe så meget for at nedkæmpe de histaminer, man konstant bliver udsat for.
Så tag endeligt regelmæssigt..det vil kun gavne dig selv og din krop, og hjælpe den rigtig meget.
Det er helt rigtigt at man ikke skal gå og tage piller som sådan, men det svarer lidt til at en diabetiker ikke vil tage sin insulin fordi man har en ide om at man ikke vil tage medicinen.
Her drejer det sig om at man har en krop, der ikke af sig selv kan producere nok antihistamin...det er derfor vi reagerer og andre ikke gør.
Så tag du bare hvad du har behov for.

Når du tager B2 vitamin, købes på apoteket, det er den bedste og reneste slags, så skal du tage en hver morgen i 1 uge og holde pause i 14 dage, og så en uge igen, i de perioder du har det værst.
Efterhånden vil du selv opdage når du trænger til dem.
Iøvrigt hjælper B2 også rigtigt meget hvis man lider af astmaeksem.

Bemærk lige at du vil tisse enormt skriggult når du tager dem...det er helt normalt, for B2 er gult i sig selv og det er det overskydende B vitamin der komemr med ud LOL

Anmeld

12. oktober 2010

Lady Marion <3

SussieThyssen skriver:

Nej, du bliver underligt nok ikke emun over for antihistamin

Måske kan man i enkelte tilfælde blive det overfor et enkelt mærke, men så er det sikkert fordi det i forvejen ikke har virket optimalt.
det er nemligt forskelligt fra person til person, hvad der virker bedst.

Og nej, du tager ikke spor skade af at tage antihistaminer..tværtimod, tager din krop skade på sigt, fordi den hele tiden skal kæmpe så meget for at nedkæmpe de histaminer, man konstant bliver udsat for.
Så tag endeligt regelmæssigt..det vil kun gavne dig selv og din krop, og hjælpe den rigtig meget.
Det er helt rigtigt at man ikke skal gå og tage piller som sådan, men det svarer lidt til at en diabetiker ikke vil tage sin insulin fordi man har en ide om at man ikke vil tage medicinen.
Her drejer det sig om at man har en krop, der ikke af sig selv kan producere nok antihistamin...det er derfor vi reagerer og andre ikke gør.
Så tag du bare hvad du har behov for.

Når du tager B2 vitamin, købes på apoteket, det er den bedste og reneste slags, så skal du tage en hver morgen i 1 uge og holde pause i 14 dage, og så en uge igen, i de perioder du har det værst.
Efterhånden vil du selv opdage når du trænger til dem.
Iøvrigt hjælper B2 også rigtigt meget hvis man lider af astmaeksem.

Bemærk lige at du vil tisse enormt skriggult når du tager dem...det er helt normalt, for B2 er gult i sig selv og det er det overskydende B vitamin der komemr med ud LOL

Du er en kæmpe hjælp   Datteren ryger da også på b 2 nu , hun lider af astma eksem

Anmeld

12. oktober 2010

SussieThyssen

Muffi . skriver:

Du er en kæmpe hjælp   Datteren ryger da også på b 2 nu , hun lider af astma eksem

Hvor gammel er din datter..og hvor sidder hendes eksem?

Anmeld

12. oktober 2010

Lady Marion <3

SussieThyssen skriver:

Hvor gammel er din datter..og hvor sidder hendes eksem?

Hun er 17 og det sidder i albue , knæ led og nakke

Anmeld

12. oktober 2010

SussieThyssen

Muffi . skriver:

Hun er 17 og det sidder i albue , knæ led og nakke

Hun vil helt, helt sikkert få enormt glæde af B2'en og også gerne ekstra kalk når hun får kløeanfald.
Lær hende at bade de angrebne områder med lunken kamillete og lad det lufttørre.
Det hjælper også rigtigt meget på helingen af huden.

Anmeld

12. oktober 2010

Lady Marion <3

SussieThyssen skriver:

Hun vil helt, helt sikkert få enormt glæde af B2'en og også gerne ekstra kalk når hun får kløeanfald.
Lær hende at bade de angrebne områder med lunken kamillete og lad det lufttørre.
Det hjælper også rigtigt meget på helingen af huden.

Hvor har du været de sidste mange år ???? Hi hi hi   Det fortæller jeg vidre , skal hun også spise b 2 1 uge og holde 14 dages pause ??

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.