fødselsdag i julen ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2010

Nemesis

Sara har den 25 dec...yeah det er jo lige boller og lagkage vi har SÅ meget lyst til den dag!!!!

Vi har også snakket om at holde navnedag/halvårsdag eller andet i stedet, men nu fylder hun jo først 1 år i år så vi er ikke kommet så langt.

Vi har også snakket om at holde den en søndag i advent men det er bare ikke nemt.

Bonussønnen har d. 10 dec, min mor d. 14 dec så er der ikke rigtig mange weekender at vælge imellem.

I jan. har min far d. 6 og min store søn d. 17.

Så vi ville også gerne rykke det.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Karo

I.E.K. skriver:

Andre der har jule-børn som mig? Min søn er født d. 27/12. Sidste år blev han lidt snydt, da vi troede vi ville holde 1½ års-dag for ham, men den dag skulle vi så flytte, så det blev ikke til noget. Men i år skal han ikke snydes længere. Men hvad er jeres traditioner omkring fødselsdage i julen?

Min veninde har en søn der er født juleaften. De fejrer han den 24/6 istedet så han ikke bliver så snyt.

Anmeld

11. oktober 2010

Lise

Jeg har fødselsdag d. 17. dec. Der blev, da jeg var barn, altid gjort meget ud af min fødselsdag, og jul og fødselsdag er ALDRIG blevet slået sammen. Har dog heller aldrig holdt, eller hørt om, halvårs-fødselsdage.

Jeg var aldrig træt af min fødselsdag som barn. Det er først efter jeg er blevet voksen, at det er lidt træls. Nu skal folk altid til julefrokost, æbleskiver/glögg, julegavebytningsarrangementer mv. den dag jeg vil holde fødselsdag, så det er jeg stoppet med. Og mine forældre bor langt væk, og da vi altid ser dem i julen, så holder vi jo ikke også noget en uge før...

Men som nævnt, så var jeg aldrig træt af det som barn. Der fik jeg min fødselsdag hvert år

Anmeld

11. oktober 2010

bagger26

Jeg har et vaske ægte julebarn, Mads er født d. 24 december..

Men han bliver nu ikke snydt af den grund, vi fejre hans fødselsdagdag fra kl 10 med morgensang, gaver, gæster, boller, varm kakao og kagemand.. Gaverne er naturligvis i fødselsdagsparpir og ikke juleparpir..

Det er faktisk rigtig hyggeligt, og det der med at holde det d. 24/6 er bare ikke mig, det virker helt falskt, vi skal nok få en rigtig god fødselsdag d. 24 dec..

Anmeld

11. oktober 2010

Ina33

Min søn har fødselsdag d. 24/12, og bliver i år 5 år. Jeg synes det er utrolig svært, og han har meget svært ved at forstå, at alle skal have gaver på hans fødselsdag, når nu han ikke får gaver når vi andre har fødselsdag.

Jeg havde egentlig en idé om at han skulle fejre halvårs fødselsdag, men hele familien var imod dette, så det kunne desværre ikke rigtig praktiseres.

Nu er traditionen, at vi holder både fødselsdag og jul hele dagen - altså lidt af det hele. Og fødselsdagssang bliver der sunget efter vi har spist and.

Anmeld

11. oktober 2010

TbCp

Min nevø har fødselsdag d. 24. dec.
Vi er altid derude til fødselsdag om formiddagen.
Det er kanon hyggeligt og dejligt for børnene at der sker lidt, ellers kan juleaftensddag godt gp lidt langsomt

Anmeld

11. oktober 2010

DK

Kirstine har fødselsdag d. 25/12! Indtil nu har vi holdt børnefødselsdag hvert år på dagen, med lyserød dug, flag, boller, kagekone og varm kakao osv!!!

Men! I år holder vi ikke fødselsdag! Det gør vi ikke fordi at Kirstine har dobbelt familie fordi hun er skilsmissebarn så hun får i forvejen TOTALT OVERDREVET mange julegaver, og TOTALT OVERDREVET mange fødselsdagsgaver. Sidste år pakkede hun det hele ud af gavepapiret og så lå der stabler af gaver i deres emballager på hendes skrivebord i flere måneder. Hun ORKEDE ikke at pakke dem ud der var bare alt alt alt for mange gaver, jo især fordi det så også er to dage i streg.

Derfor har vi i år bestemt at det kun er mormor og morfar der kommer d. 25/12 og at hun ikke "må" få gaver fra resten af familien. Istedet holder vi hendes 7,5 års fødselsdagsfest til sommer! Og der ønsker hun sig så gaver fra hele familien, som heldigvis synes det er en god ide! Hun kommer ikke til at mangle noget, idet hun jo stadig vil have stakke af gaver der ikke er blevet leget med fra dagen før, juleaften! Og vi vil stadig fejre hende med kagekone, sang og kakao osv, bare ikke holde en stor fødselsdag.  Jeg tror det vil give hende (og os) meget mere ro til at nyde julen og hendes fødselsdag og hendes gaver!

Plus at det bliver totalt dejligt for hende at få opmærksomhed og gaver til sommer!!

Forresten, Mikkel og jeg giver hende naturligvis en fødselsdagsgave, ligesom mormor og morfar vil tage en lille ting med!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.