fødselsdag i julen ...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.394 visninger
16 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

Mum33

Andre der har jule-børn som mig? Min søn er født d. 27/12. Sidste år blev han lidt snydt, da vi troede vi ville holde 1½ års-dag for ham, men den dag skulle vi så flytte, så det blev ikke til noget. Men i år skal han ikke snydes længere. Men hvad er jeres traditioner omkring fødselsdage i julen?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Maise86

Har desværre ikke nogle erfaringer, men venter jo selv en med termin d. 19. december.

Min datter er fra d. 17. november.

Vi havde snakket lidt om at ungerne skulle holde en sommerfest hver sommer og så få nogle gaver og have venner med og sådan. ja bare en rigtig sommerfest.

Anmeld

11. oktober 2010

FruPudderkvast

I.E.K. skriver:

Andre der har jule-børn som mig? Min søn er født d. 27/12. Sidste år blev han lidt snydt, da vi troede vi ville holde 1½ års-dag for ham, men den dag skulle vi så flytte, så det blev ikke til noget. Men i år skal han ikke snydes længere. Men hvad er jeres traditioner omkring fødselsdage i julen?

Min søn er født d. 13. december 2009.. Så vi har ingen traditioner (endnu).. Men en ting er sikkert - hans fødselsdagsgaver skal ikke slås sammen med julegaver! Never.. Eller ikke før han i hvert fald selv ytrer ønske om det, hvis han fx ønsker sig noget meeeget dyrt

Så d. 13. er det udelukkende fødselsdag og så "juler" vi resten af måneden

Anmeld

11. oktober 2010

Laulund87

Min datter har fødselsdag den 8. dec og der holder vi fødselsdag for hende, det bliver ikke slået sammen med julen eller noget. Det bliver holdt helt adskilt.

Et rent gaveræs, er jeg bange for

Anmeld

11. oktober 2010

Mary

Min ældste pige er fra den 29.dec og derudover er vi altid i den anden ende af landet til jul, så det er en helt forfærdelig stresset tid for os - desværre  Hun bliver 5 år i år, og vi er nok stadig ved at finde ud af hvordan vi gør bedst. Vi har ALTID pillet AL julepynt ned inden hendes fødselsdag og gerne nogle dage før. Vi kunne aldrig finde på at sammenlægge jule- og fødselsdagsgaver og pakker heller ikke fødselsdagsgaverne ind i julepapir 

Hun elsker elsker sin fødselsdag, og i år skal vi på restaurant på selve dagen, da hun selv har ønsket det. Og vi gør meget ud af at omtale hendes fødselsdagsgaver ligesom julegaver, fx i forbindelse med ønsker sådan at fødselsdags-forventningen ikke drukner i julen. På denne måde er det jo bare en fødselsdag som alle andre på andre tidspunkter af året. Heldigvis! Men jeg ville ønske vi kunne holde den for familien tættere på dagen end det er muligt pga julen og nytåret. Men i stedet kan vi jo så invitere veninderne på dagen måske   

Vi har så også en fra den 12.januar, så det skal også lige flettes ind i fødselsdagsfejringen herhjemme!!

Anmeld

11. oktober 2010

tinasmor

Vi skulle have haft en julebaby. Vi havde snakket om, at vi ville holde halvårsdag. Dvs holde fødselsdag i juni for børnehave/skole (når den tid kommer) og for familie osv. På selve dagen ville det så bare være en mindre dag, som vi holdt hjemme med nærmeste familie.Om det ville holde i det lange løb ved jeg ikke, det var bare de tanker vi havde.

Anmeld

11. oktober 2010

UngMor_Odense

13~12~09 skriver:

Min søn er født d. 13. december 2009.. Så vi har ingen traditioner (endnu).. Men en ting er sikkert - hans fødselsdagsgaver skal ikke slås sammen med julegaver! Never.. Eller ikke før han i hvert fald selv ytrer ønske om det, hvis han fx ønsker sig noget meeeget dyrt

Så d. 13. er det udelukkende fødselsdag og så "juler" vi resten af måneden

Ej hvor sjovt. min søn har også føs'dag den 13 Dec. han er så bare fra 2006

Men ja, har jo Alex der er født den 13 dec. og en bonusdatter der er født dagen efter så altså den 14 dec

Føs'dags gave bliver ikke slået sammen med julegaver, og vi pynter ikke op til før de har holdt føs'dag

Anmeld

11. oktober 2010

Kloster

Hej.

Jeg ved ikke, om vi har fødselsdage i julen, men jeg har fødselsdag d. 12. dec og Rasmus har fødselsdag d. 18. dec.

Vi har altid holdt vores fødselsdage sammen på Rasmus' fødselsdag. Det er som regel på selve hans fødselsdag ell i weekenden der omkring.

Jeg synes, det er vigtigt for Rasmus, at han ikke føler, at han har fødselsdag midt i juleræset.

VH Kloster 

Anmeld

11. oktober 2010

FruPudderkvast

UngMor_Odense skriver:

Ej hvor sjovt. min søn har også føs'dag den 13 Dec. han er så bare fra 2006

Men ja, har jo Alex der er født den 13 dec. og en bonusdatter der er født dagen efter så altså den 14 dec

Føs'dags gave bliver ikke slået sammen med julegaver, og vi pynter ikke op til før de har holdt føs'dag

Nej, jeg synes heller ikke at de skal snydes bare fordi de er født i december

Jeg vil dog stadig pynte op til jul d. 30. november eller i starten af december.. Det hører julemåneden til, synes jeg.. Der skal være plads til både jul og fødselsdage..

Anmeld

11. oktober 2010

oo

min ene lillesøster har fødselsdag den 26. december og vi har altid fejret hendes fødselsdag som rigtig fødselsdag uden julehalløj. altså der var jo pyntet op til jul, men der blev ikke julet, hvis du forstår Men hun havde det svært med det, og var altid sikker på hendes gaver var mindre fordi hun skulle have julegaver og fødselsdagsgaver så tæt på hinanden. Hun blir stadig - i en alder af 26 - enormt ked af det hvis folk ikke kan deltage til hendes fødselsdag...som by the way SKAL holdes på datoen (jeg mener, jeg holder ekstremt sjældent min fødselsdag på datoen, så det er jo lidt fjollet - især når man er voksen)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.