Madordning i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

4.276 visninger
15 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

TbCp

Er der madordning i jeres børns børnehave?
Hvad synes i om det og hvad koster det?

Vi skal til at stemme om vi vil have det og jeg er lidt i tvivl.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

ekzunz

Ja, der er madordning i vores børnehave. Inden den tvungne madordning kostede det kr. 350 pr. md incl. formiddags- og eftermiddagsmad. Vi har stadig den tvungne madordning, men vi har lige stemt om vi vil beholde den eller ej.

Vores børnehave er helt nybygget, med et godt køkken, der er en dame ansat til at lave god og alsidig mad, og så bager hun boller til formiddag/eftermiddag. Så jeg vil meget gerne beholde vores madordning. Men 700 kr. pr. md for frokost til to små børn - det er altså mange penge....

Anmeld

11. oktober 2010

TbCp

Znuzke skriver:

Ja, der er madordning i vores børnehave. Inden den tvungne madordning kostede det kr. 350 pr. md incl. formiddags- og eftermiddagsmad. Vi har stadig den tvungne madordning, men vi har lige stemt om vi vil beholde den eller ej.

Vores børnehave er helt nybygget, med et godt køkken, der er en dame ansat til at lave god og alsidig mad, og så bager hun boller til formiddag/eftermiddag. Så jeg vil meget gerne beholde vores madordning. Men 700 kr. pr. md for frokost til to små børn - det er altså mange penge....

Vores kommer til at koste over 500kr om måneden og det er kun middagsmad. Så vi skal stadig have frugt og eftemiddagsmadpakke med....

Anmeld

11. oktober 2010

Valle81

TbCp skriver:

Er der madordning i jeres børns børnehave?
Hvad synes i om det og hvad koster det?

Vi skal til at stemme om vi vil have det og jeg er lidt i tvivl.

Der var ikke madordning i Asta's børnehave og jeg savnede det aldrig.

Jeg synes det er tiltalende hvis det er en kogekone der står og laver lækker mad og bager brød osv, men synes dæleme det er mange penge for varieret mad, når børn trives fint med en madpakke:0)

500 kroner om måneden kun for middagsmad - hmm der kan dæleme smøres mange rugbrødder hjemmefra for de penge:0)

Christina

Anmeld

11. oktober 2010

businesstigger

Min søn går i en selvejende institution hvor de altid har gået op i at alle børn skal have sund og alsidig mad. Det fik de også før den tvungne madordning kom på tale. Jeg mener det er regnet ud til at kost ca. 12 kr pr. måltid og det er SUPER lækker mad de får fra eget storkøkken med en kok der tidligere har kørt en restaurant med Michelin stjerne. Han har lige udgivet en kogebog - både til familier og institutioner - om det mad han laver og de pædagoiske tanker bag det. Læs mere om den her og om institutionen og maden her

Så vi kan bestemt ikke klage!

Anmeld

11. oktober 2010

helora

Vi har tvungen madordning. Vi betaler ca. 550 kr. pr barn pr måned for snoldede rugbrødsmadder . Jeg tror såmænd børnene synes det er fint, men principielt er jeg muggen over at skulle betale så meget for noget vi selv kunne give dem meget billigere. Så derfor stemte jeg nej til at fortsætte. Det var der desværre ikke nok andre, der gjorde, så madordningen fortsætter i sin nuværende form.

Jeg synes som sådan, at madordning er en fin idé, og jeg ville gerne betale de 1100 kr om måneden, hvis mine piger fik et lækkert og veltilberedt varmt måltid mad hver dag. Men det har kommunen desværre ikke råd til

Anmeld

11. oktober 2010

De3Guldklumper

Vi gir 520 kr pr. barn for fuldkost ordning.. Og vi er SÅ meget tilfredse med det at alle forældre som var mødt op til høring stemte JA - der var ikke en negativ ting at sige omkring det så vi er meget tilfredse med at det fortsætter..

Vores institution har så ansat et kok til at lave mad til BH og VS og de får dejlig frisk og hjemmelavet mad hver dag til alle måltider

Anmeld

11. oktober 2010

TbCp

Valle81 skriver:

Der var ikke madordning i Asta's børnehave og jeg savnede det aldrig.

Jeg synes det er tiltalende hvis det er en kogekone der står og laver lækker mad og bager brød osv, men synes dæleme det er mange penge for varieret mad, når børn trives fint med en madpakke:0)

500 kroner om måneden kun for middagsmad - hmm der kan dæleme smøres mange rugbrødder hjemmefra for de penge:0)

Christina

Ja jeg synes dælme også at det er mange penge for det!

Anmeld

11. oktober 2010

TbCp

businesstigger skriver:

Min søn går i en selvejende institution hvor de altid har gået op i at alle børn skal have sund og alsidig mad. Det fik de også før den tvungne madordning kom på tale. Jeg mener det er regnet ud til at kost ca. 12 kr pr. måltid og det er SUPER lækker mad de får fra eget storkøkken med en kok der tidligere har kørt en restaurant med Michelin stjerne. Han har lige udgivet en kogebog - både til familier og institutioner - om det mad han laver og de pædagoiske tanker bag det. Læs mere om den her og om institutionen og maden her

Så vi kan bestemt ikke klage!

Hold da op, det lyder dælme godt!

Anmeld

11. oktober 2010

TbCp

helora skriver:

Vi har tvungen madordning. Vi betaler ca. 550 kr. pr barn pr måned for snoldede rugbrødsmadder . Jeg tror såmænd børnene synes det er fint, men principielt er jeg muggen over at skulle betale så meget for noget vi selv kunne give dem meget billigere. Så derfor stemte jeg nej til at fortsætte. Det var der desværre ikke nok andre, der gjorde, så madordningen fortsætter i sin nuværende form.

Jeg synes som sådan, at madordning er en fin idé, og jeg ville gerne betale de 1100 kr om måneden, hvis mine piger fik et lækkert og veltilberedt varmt måltid mad hver dag. Men det har kommunen desværre ikke råd til

Jeg synes også det er mange penge. Det er der omkring vi også skal betale... og det er kun for middagsmaden, de skal stadig have frugt og eftermiddagsmad med...

Så vil jeg hellere selv stå og smørre.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.