far og 2. graviditet...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

11. oktober 2010

KajaHH

Jeg mærkede mest intresse ved den første, der var han med til alle undersøgelser,og skulle følge med hver gang den lille bevægede sig, han sang for maven osv.

Alt dette gjore han ikke så meget hverken ved nummer 2 eller 3, men han elsker da dem alle ligemeget, og bruger lige meget tid på dem den dag idag

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

sandratobias

KajaHH skriver:

Jeg mærkede mest intresse ved den første, der var han med til alle undersøgelser,og skulle følge med hver gang den lille bevægede sig, han sang for maven osv.

Alt dette gjore han ikke så meget hverken ved nummer 2 eller 3, men han elsker da dem alle ligemeget, og bruger lige meget tid på dem den dag idag

Det var godt og høre... Håber oz det blir sådan her.. Men er da et eller andet sted nervøs for at det egentligt ikk er det han vil, altså ha en mere..

Anmeld

11. oktober 2010

JustAnotherName

Narhh, interessen føltes for mig nok ikke NÆR så enorm, som da jeg ventede nummer 1. Men jeg var heller ikke SELV helt så overvældet af det anden gang, tror jeg, som første gang. Jeg havde jo prøvet det før, og vidste hvad jeg kunne forvente. Og så havde vi en lille én på 1 år, at tage os af samtidig. Så tiden var ikke helt så meget til det anden gang, som med den første.

Til gengæld kom farmand VÆSENTLIG MERE PÅ BANEN, da nummer 2 blev født. Han tog meget mere over med flere opgaver, og omkring den ældste. Og sådan var det også nødt til at være.
Det var underligt, og ind imellem lidt vemodigt for mig, i starten at skulle lære, at give mere slip også.
Men i starten var jeg MEGET krævet af den nyfødte.
Idag er vi meget fælles om det hele.

Begge parter vokser med opgaverne....

Og jeg kan bestemt ikke klage!
Selvom han ikke nusse, sang, og holdte på maven NÆR så ofte, når der var liv i maven med nummer 2. (sådan følte jeg det ihvertfald), så har han alligevel taget sín del af slæbet, og levet fuldt ud op til far-rollen for dem begge to!

Anmeld

12. oktober 2010

tinasmor

Jeg er desværre ikke gravid anden gang, så kan desværre ikke svare konkret på spørgsmålet. Men vil bare sige, at jeg faktisk har snakket med mange af mine veninder som var gravide anden gang, og de synes faktisk heller ikke, at det selv var så big en deal som man jo gjorde første gang.

DVS JM besøg osv, ikke var noget man så frem til i flere uger, fødselsforberedlerser var ikke noget man deltog i (man vidste jo hvad det var) Politikens bog blev ikke gennemlæst som første gang osv osv. Altså det jeg mener er, at selv mange kvinder gør nok ikke så meget ud af at være gravid anden gang som de gjorde første gang, og det betyder jo ikke, at de ikke glæder sig lige så meget som første gang, men nok bare mere, at man ved hvordan det hele er. Jeg kan forestille mig, at mange mænd har det på samme måde.

Anmeld

12. oktober 2010

Bryndis

sandratobias skriver:

Jamen hva med om aftenen, hvis i f.eks ser fjernsyn/film...???
Hvis jeg spør siger han bar at det vil han ikk...

Zyz jeg har prøvet og snakke med ham om det, men ikk som om der kommer noget ordentligt svar, andet end at har jo mærket det før og sådan..
Ved ikk om jeg er for nærtagede...

Der ligger vi altid i hver sin ende af sofaen. Og det er det samme ved dig når jeg spørger ham om han ikke vil nusse maven eller sådan noget og der kigger han bare på mig som om at jeg er idiot og ryster på hovedet.

Jeg syns ikke du er for nærtagende for jeg har det på akkurat samme måde. Selvom de har mærket det før så betyder det da ikke at de ikke skal mærke det igen. Vi har da også været gravide før men vi er da stadig lige så spændte på graviditeten og fødslen som første gang.

Anmeld

12. oktober 2010

sandratobias

Bryndis skriver:

Der ligger vi altid i hver sin ende af sofaen. Og det er det samme ved dig når jeg spørger ham om han ikke vil nusse maven eller sådan noget og der kigger han bare på mig som om at jeg er idiot og ryster på hovedet.

Jeg syns ikke du er for nærtagende for jeg har det på akkurat samme måde. Selvom de har mærket det før så betyder det da ikke at de ikke skal mærke det igen. Vi har da også været gravide før men vi er da stadig lige så spændte på graviditeten og fødslen som første gang.

Ej hvor "sjovt" det egentligt er på samme måde...

Ska til jordemoder i morgen... Og spurgte om han sku med... Men svaret, det ved jeg ikk, det kunne jeg vel oz sagtens klare selv... Ja ja selvfølgelig kan jeg det... 

Anmeld

13. oktober 2010

Bryndis

sandratobias skriver:

Ej hvor "sjovt" det egentligt er på samme måde...

Ska til jordemoder i morgen... Og spurgte om han sku med... Men svaret, det ved jeg ikk, det kunne jeg vel oz sagtens klare selv... Ja ja selvfølgelig kan jeg det... 

Jeg får også bare et nej hvis jeg spørger om han skal med til jordemoder. Jeg skal til jordemoder i morgen og jeg gider ikke engang at spørge om han vil med for kender godt svaret.

Men jeg håber da at de bliver lidt (meget) mere interesseret når babyen først kommer ud.

Anmeld

13. oktober 2010

sandratobias

Bryndis skriver:

Jeg får også bare et nej hvis jeg spørger om han skal med til jordemoder. Jeg skal til jordemoder i morgen og jeg gider ikke engang at spørge om han vil med for kender godt svaret.

Men jeg håber da at de bliver lidt (meget) mere interesseret når babyen først kommer ud.

Jeg fik ham med i dag... Så det var jo super... Og i går var det noget andet for da ville han jo ikk, men i morges var det noget andet... Håber da han vil med til scanning næste gang...

Anmeld

13. oktober 2010

XXSS

sandratobias skriver:

Hey piger...

Er der nogle forskel ved jer altså ang. faren til barnet...??? Eller gør han de samme ting som da i ventede den 1..???

F.eks. mærke baby og sådan...

Sandra - Uge 20+1 barn nr 2...

Han har gjort alle de samme ting her - glædet sig vanvittigt  også efter hun blev født, så jeg klager ikke han tager en stor del af kagen herhjemme for at hjælpe mig med to tøser og et hus.

Anmeld

14. oktober 2010

Bryndis

sandratobias skriver:

Jeg fik ham med i dag... Så det var jo super... Og i går var det noget andet for da ville han jo ikk, men i morges var det noget andet... Håber da han vil med til scanning næste gang...

Dejligt at han ville med alligevel

Men sjovt for min kæreste havde fået fri fra arbejde så han kunne overraske mig på jordemoder centeret da jeg havde tid 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.