føler mig som verdens dårligste mor

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

969 visninger
18 svar
0 synes godt om
11. oktober 2010

MarieMor

ja her sidder jeg så med en følelse af at jeg ikke gør det godt nok for min lille dreng ..

vi var hjemme hos mine forældre hele weekenden og har ikke følt andet end at jeg bare er blevet kritiseret fra fredag til søndag ..

mest af min mor som bare har en forfærdelig måde at sige tingene på .. hun siger tingene sådan lidt indirekte og på en monster bebrejdrene måde.. f.eks. Dét er helt omvendt i mit hovede , men det må i selv rode med!! sagt i forbindelse med at vi vælger at bade ham om aftenen inden han skal sove for at gøre ham ekstra træt.. lyder måske ikke af meget men gør bare ondt når det er min mor der siger det og fordi måden det bliver sagt på er bare så sårene !! eller et andet tidspunkt hvor hun siger til min søn "jeg kan da godt forstå du græder når du fryser" hvorefter hun går ind og tager et tæppe om ham , og dette er sagt på et tidspunkt hvor han bare var i helt fint humør !! men generelt komentarer om at vi ikke giver ham nok tøj på ..

oven i det så bliver min far ved med at sige vi giver ham for meget opmærksomhed og vi er totalt pyller-forældre ... og det er ene nogle ting jeg ikke kan se hvor stammer fra ...

jeg har altid haft brug for meget bekræftelse i at det jeg gør er godt nok men når jeg udelukkende for kritik af min mor og far gør det bare at jeg ikke har haft lyst til andet end at græde siden det startede ..

det hele er bare øv .. 

undskylder brokkeriet men måtte bare ud med det ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. oktober 2010

Jetjen

Forstår slet ikke din mors opførsel. Alle os nybagte mødre har  da brug for bekræftelse af, at det vi gør er godt nok. Hvis hun er uening skulle hun da sige det til dig i stedet for den måde hun gør det nu. Og ens mors opbakning er den vigtigste af alle. Føler godt nok med dig. Men er sikker på du er en kanon mor

Anmeld

11. oktober 2010

MarieMor

Jetjen skriver:

Forstår slet ikke din mors opførsel. Alle os nybagte mødre har  da brug for bekræftelse af, at det vi gør er godt nok. Hvis hun er uening skulle hun da sige det til dig i stedet for den måde hun gør det nu. Og ens mors opbakning er den vigtigste af alle. Føler godt nok med dig. Men er sikker på du er en kanon mor

præcis .. min mors mening betyder bare alt og når hun så aldrig siger noget godt gør det bare sindsygt ondt og har ikke rigtig længere lyst til at komme på besøg hos dem når det skal være på den måde 

Anmeld

11. oktober 2010

MarieMor

MarieMor skriver:

præcis .. min mors mening betyder bare alt og når hun så aldrig siger noget godt gør det bare sindsygt ondt og har ikke rigtig længere lyst til at komme på besøg hos dem når det skal være på den måde 

og tak forresten 

Anmeld

11. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

ej men søde ven.... du er da ikke en dårlig mor!!!!!!!

vi har for det meste badet vores datter om eftermiddagen/aftenen... nogle børn bliver dejligt trætte af det, andre kvikker lidt op... Og hvis det virker for jeres søn, jamen så er det sgu da godt nok! uanset hvad din mor siger...

næste gang hun gør det, så tag tyren ved hornene, og spørg hende hvad hun mener med det? spørg på en fornuftig men bestemt måde... ikke angribende... og forklar så at det virker rigtig godt for jeres søn...

mht at være pyller forældre/give for meget opmærksomhed osv... jamen så er i jo af en anden generation end dine forældre er... man gør tingene på en anden måde idag... og hvis i har overskud til at aktivere jeres søn en del, ajmen hvorfor så lade være?

jeg forstår ikke helt hændelsen med tæppet... græd jeres søn? eller græd han ikke?

hvis ikke han græd, så er det da noget underligt noget at fyre af!

Anmeld

11. oktober 2010

jennie

Prøv bare at lade være med at høre på hvad hun siger og lad være med at besøge dem. De må selv komme forbi hvis de vil vil se deres barnebarn hvis hun opfører sig sådan!

Det er sikkert så længe siden hun selv var mor til et spædbarn at hun glemt det meste eller at det er nyere og mere moderne måder at passe barn på nu. Fks såmå man hellere pyllre for meget med dem end at lade dem ligge og skrige som man gjorde før i tiden! Sådan har min mor det i hvert fald, jeg var sikker på at hun huskede en hel masse, men jeg har gennemskuet at det ikke tilfældet når det gælder helt spæde børn.  

Held og lykke med din dreng, og lad dig IKKE kues på den måde!

Anmeld

11. oktober 2010

MarieMor

Ni-ko-li-ne skriver:

ej men søde ven.... du er da ikke en dårlig mor!!!!!!!

vi har for det meste badet vores datter om eftermiddagen/aftenen... nogle børn bliver dejligt trætte af det, andre kvikker lidt op... Og hvis det virker for jeres søn, jamen så er det sgu da godt nok! uanset hvad din mor siger...

næste gang hun gør det, så tag tyren ved hornene, og spørg hende hvad hun mener med det? spørg på en fornuftig men bestemt måde... ikke angribende... og forklar så at det virker rigtig godt for jeres søn...

mht at være pyller forældre/give for meget opmærksomhed osv... jamen så er i jo af en anden generation end dine forældre er... man gør tingene på en anden måde idag... og hvis i har overskud til at aktivere jeres søn en del, ajmen hvorfor så lade være?

jeg forstår ikke helt hændelsen med tæppet... græd jeres søn? eller græd han ikke?

hvis ikke han græd, så er det da noget underligt noget at fyre af!

han græd ikke .. 

han havde dog været lidt pylret i weekenden men tror det var en blanding af at være væk hjemmefra og så at jeg har været så trist , men da hun sagde det var der ikke noget ..

men 1000 tusind tak for støtten .. ved ikke hvorfor det skal være så svært at konfrontere sine forældre

Anmeld

11. oktober 2010

Melbek

Forstår dig udemærket!!

Her har jeg en far der mener at min pige konstant har for lidt tøj på, trods han aldrig har passet min og mine brødre i mere end et par timer af gangen, da vi var små.

En mor der giver råd om amning og opdragelse, trods hun ikke har ammet mine brødre og mener at babyer ikke har brug for mad, mere end hver 3-4 time! Og så har børn jo ikke godt af alt den slik og søde sager, men hun og min far er da de første til at give børnebørnene slik!!

En svigermor som skal ligge min pige om på maven og sove, for sådan sov min kæreste bedst. Hun kommer med diverse olier som er godt for det ene og det andet, trods hun er meget natur menneske og ikke mener man skal tilføre alt for meget "unaturligt" til kroppen. -og trods jeg har sagt, jeg ikke vil bruge sådan noget til min pige!

Og de alle er super gode til at give råd og fortælle, når de mener noget ikke er godt nok. Men ikke én gang, får man ros for det man gør, trods ens pige er storsmilende, aktiv, har en vægt og højde der passer perfekt sammen, og sover igennem hver nat.

Når det er sagt, så er alt ikke sort og trist. Synes mine forældre og sviger er rigtig dejlige bedsteforældre til min pige og jeg er god til at sige fra -så det er blevet bedre!

Op med humøret! De kan sige lige hvad de vil. Du er ikke en dårlig mor, fordi du gør tingene på en anden måde - det er din måde der er den bedste for dit barn og for dig selv! Så bliv du bare ved, med det gode arbejde og fis på, hvad dine forældre siger!

Tag en snak med dem, så de kan forstå, hvor ondt det gør på dig. -de vil dig jo ikke ondt, bare det bedste for deres barnebarn og det er tit og ofte ikke det samme, som du mener er det bedste.

Anmeld

11. oktober 2010

MarieMor

jennie skriver:

Prøv bare at lade være med at høre på hvad hun siger og lad være med at besøge dem. De må selv komme forbi hvis de vil vil se deres barnebarn hvis hun opfører sig sådan!

Det er sikkert så længe siden hun selv var mor til et spædbarn at hun glemt det meste eller at det er nyere og mere moderne måder at passe barn på nu. Fks såmå man hellere pyllre for meget med dem end at lade dem ligge og skrige som man gjorde før i tiden! Sådan har min mor det i hvert fald, jeg var sikker på at hun huskede en hel masse, men jeg har gennemskuet at det ikke tilfældet når det gælder helt spæde børn.  

Held og lykke med din dreng, og lad dig IKKE kues på den måde!

du har nok ret i at mange ting har ændret sig .. har bare altid set op til mine forældre og har ikke rigtig haft det der teenage-oprør , så det gør det bare så svært at indse at de ikke er så hellige som jeg nogen gange har gjort dem til .. 

Anmeld

11. oktober 2010

Ni-ko-li-ne

MarieMor skriver:

han græd ikke .. 

han havde dog været lidt pylret i weekenden men tror det var en blanding af at være væk hjemmefra og så at jeg har været så trist , men da hun sagde det var der ikke noget ..

men 1000 tusind tak for støtten .. ved ikke hvorfor det skal være så svært at konfrontere sine forældre

du skal bare gøre det! de skal da ikke bryde dig ned på den måde...

han kan sagtens have været pylret fordi han kunne mærke du var utryg! og fordi han var væk fra de lugte og ting han kender bedst

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.