Hejsa Alle i skønne mødre lidt brug for jeres hjælp

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.643 visninger
25 svar
0 synes godt om
1. august 2008

Sebastians Mor

Hejsa alle.

Jeg ville lige høre jer, da jeres barn ca var 5 mdr hvad str brugte jeres barn og vejede og sådan?

Jeg har bare lidt svært ved at finde ud af om det er min lille Sebastian som bare er mega lille eller hvad?

Han bliver 6 mdr her den 23 og vejer 6600 gr og er 62 cm og bruger str 62 i tøj og str 56 i bukser?

Alle dem som jeg kender på børn på næsten samme str bruger str 68 i tøj?

ved godt man ikke kan sammenligne det men er bare nysgerrig...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2008

Sebastians Mor

Jeg mener han bliver snart 6 mdr.,...

Anmeld

1. august 2008

twinboys

Thi hi søde du mener vel 6mdr...og ikke 6år

Oliver 6mdr. 5000gram og 59cm

Alexander 6mdr. 4300gram og 56cm

Men de var små da de var et halvt år...

De er født ekstrem for tidligt ( uge 25 + 0 )

Men børn er meget forskellige i str. og længde... Bare man følger sin egen vægtkurve....

Få din læge eller sundhedsplej. til at vise dig hans vægtkurve... Den må du da også have i den bog du har fra lægen ... Den der sundhedsplej. skriver i...

Mvh Majbritt

Anmeld

1. august 2008

Sebastians Mor

Ja den har jeg han er lige på grænsen til at være undervægtig, og han tager ca kun 100 gr på om måneden men han spiser grød og mos to gange om dagen og får ca 7 - 8 flasker og en flaske med vælling, men alligevel tager han ikke på...??

Men kan godt forstå dine var så små da det er så for tidligt født, men de er jo dejlige drenge så det klare de jo nok (L)....

MEn spørger også kun fordi jeg er nysgerrig.,...

Smiler 8D

Anmeld

1. august 2008

Honningblomst

Mine tre drengede vejede 8kg(4800g fødsel) 9,3 kg (4500g fødsel) og 7,6(3800g fødsel) de to sidste blev taget 14 dage før tid, derfor de var så små;)
Men ja, der er jo meget forskel på børn...:)
Knus Eva..hvis to drenge på 11år og 5½ år kun har 2 kg forskel nu.

Anmeld

1. august 2008

charlottekri

min datter bliver 7 mdr her den 11, men da hun var ca. 5 mdr vejede hun 8700 g og var 68 cm lang... og brugte str 74 / 80 i tøj (alt efter produkt, men mest 74) men det skal lige siges at hun er en rimelig stor baby velforsynet med elastikker :P
da hun var 6 mdr vejede hun 9500 og var 69 cm... du skal ikke tage det så tungt at han ikke tager så hurtigt på; du skal først begynde at blive bekymret hvis han taber sig eller ikke vil spise (og det lader det til at han meget gerne vil :D så bare rolig
hun vejede 3680 og ver 50/52 cm (kunne ikke helt strække sine ben helt ud) ved fødslen som var planlagt kejsersnit 8 dage før terminen...
(H)

Anmeld

1. august 2008

Bastian

Min søn vejede 8,9 og min datter 7,5. Min venindes dreng vejede - hold godt fast - 12 kg da han var et halvt år. Så der er meget stor forskel!

Anmeld

1. august 2008

bette

min søn vejede 7kg da han avr 5 måneder og var 66cm så synes da ik du skal være bekymret.. hvis du da er det..

han vejer kun 8,8kg nu.. og er 76cm så han har ik taget særlig meget på.. men han er som han skal være.. bare ikke et buttet barn.. men det gør jo heller ikke noget..

Anmeld

1. august 2008

Sebastians Mor

Nej det gør mig ikke noget han ikke er byttet men folk siger bare så meget til mig når de ser ham og ser han er lille og spørger om hvorfor jeg ikke gør noget ved det, og når de spørger om tøj str og jeg siger 56/62 kigger de bare underlig på mig,...

Anmeld

1. august 2008

tasha33

mine tvillinger vejede til 5mdrs undersøgelse 6,1kg (laura) og nicolai (5,8 kg), de er nu 1 år og laura vejer 9kg og nicolai vejer 8,2, men de følger deres kurver, de er født 4 uger for tidligt og er næsten lige gået op i str 74:D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.