At gå over tid??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

Gyllibik

StephanieJ skriver:

En af mine veninder har fortalt mig om en hun kender som fik at vide at hun godt kunne gå 2 uger over tiden uden at der ville ske noget.

Efter de 2 uger var hendes datter død

Bliver bare så nervøs synes jeg. En ting er, at barnet fejler noget, men en helt anden sag er det, hvis barnet dør fordi man går over tid. Kan slet ikke lide tanken. Tror jeg vil forlange igangsættelse efter en uge, hvis jeg går over tid.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Low

Gyllibik skriver:

4 kg er jo bestemt og mere end en fin vægt, så i princippet kunne du godt have født tidligere. Ved ikke hvor risikabelt det er, men har hørt at undersøgelser har vist at kan redde flere børneliv på at sætte fødslen i gang efter en uge.

Skal snart til jordemoder, sså må jeg lige spørge hende.

Ja det ville jeg også mene med den vægt. Der står flere steder at mellem 3 og 3,5kg er en normal fødsel vægt. Uden at være læge så ville jeg mene at 2 uger umuligt kan være godt.

Anmeld

11. oktober 2010

Steph_Laurits

Gyllibik skriver:

Bliver bare så nervøs synes jeg. En ting er, at barnet fejler noget, men en helt anden sag er det, hvis barnet dør fordi man går over tid. Kan slet ikke lide tanken. Tror jeg vil forlange igangsættelse efter en uge, hvis jeg går over tid.

Min veninde's veninde var også dybt ulykkelig (selvfølgelig) og hun vil heller ikke en anden gang acceptere at skulle gå over tid igen!

Tror også selv at jeg ville blive helt vildt nervøs og "forlange" en igangsættelse hvis jeg er gået en uge over tid (når det er min tur til at vente mig)!

KÆMPE  til dig!

Anmeld

11. oktober 2010

Dansker i England

Herovre bliver man sat i gang senest, når man er gået 10 dage over tid. Jeg ville ikke kunne sige hvorfor, men kun at det er sådan.
Knus

Anmeld

11. oktober 2010

Gyllibik

Der må jo være noget om snakken og resultaterne af de seneste undersøgelser. Hmm, tager den med JM idag, for det er forvirrende synes jeg, også en ubehagelig tanke.

Anmeld

11. oktober 2010

oo

de har lavet reglerne om i Sønderjylland, hvor man nu blir sat igang når man når 41+1, mens resten af landet stadig kører med 42+0, dog vil man tage stilling til om reglerne skal ændres på landsplan til nytår. Det er sådan jeg har forstået det, så jeg tror ikke du kan kræve noget endnu, men du kan jo snakke med jordemoder om det

Anmeld

11. oktober 2010

SussieThyssen

Det man skal opveje mod hinanden, er den risikofaktor, der altid vil være ved enhver form for indgreb imod naturen.
Ja, det er korrekt, at der dør ca 30 børn på årsbasis i hele landet pga at man går over tid...men hvor mange dør der pga igangsættelse?
Det indeholdner nemlig også et risikomoment, og hvor mange er det så, det handler om?
Det fremgår bare ikke af undersøgelserne.
Jeg har gået 12 dage over med mine 2 første og der var ikke nogen problemer.
Men man forsøgte at sætte mig igang med nr 3 og det var ved at slå både mig og min søn ihjel, fordi jeg ikke kunne tåle de hormoner man brugte. Det trickede en akut svangerskabsforgiftning og smadrede min lever totalt, hvilket har gjort, at jeg siden har haft et vaklende helbred.
Jeg havde også engang en veninde, hvor man mente at hun skulle sættes igang. Mam forsøgte også flere gange, men det virkede bare ikke.
Til sidst krævede hun at være i fred og 14 dage senere fødte hun en ferfekt pige på 4 kg.
Selv mente hun, at hun ikke var så langt henne som lægerne mente hun var og at de var alt for tidligt ude.

Selvfølgelig skal man opveje tingene mod hinanden, men at gå hen og kræve en igangsættelse, er noget man skal vurdere nøje.
Det afhænger nemlig også af hvornår man har haft ægløsning og hvor længe ægget er om at fæstne sig, så selvom lægerne regner med dagene mellem hver mens og så tæller frem og tilbage og beregner sansynligheden for graviditetsugerne, så kan de altså svinge meget. Det kan godt være man i følge lægens beregning er i uge 40 men man kan lige så godt være i uge 38 eller uge 42, det er der ingen der ved præcist.
Det man skal gøre op med sig selv er, hvordan ens krop ser ud og virker, og hvad ens egen indre fornemmelse siger.

Og så kan man gøre en ting til.
Man kan få taget en blodprøve hos lægen eller på sygehuset og via den kan man så analysere hvordan ens moderkage fungerer.
Hvorfor man ikke bruger den enkle metode meget mere, til at holde øje med en mor som formodes at gå over tid, ved jeg ikke, for man bruger den bla. til kvinder som er blevet gravide via reagensglas metoden, hvor man af princip altid tager de små ved kejsersnit senest i uge 38. Det er også via den, man kan vurdere om barnets lunger er modne nok, til at komme ud.
I både England og USA bruger de den mange steder helt automatisk til kvinder, der er gået over tid.
Så alt i alt..brug din sunde fornuft.

Kærligst
Sussie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.