At gå over tid??!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

849 visninger
16 svar
0 synes godt om
10. oktober 2010

Gyllibik

Nogen som ved noget om, om at man kun må gå en uge over tid, pga. flere død fødte. Synes ikke rigtigt jeg kan finde noget om det, men har hørt at nye undersøgelser viser, at det kan være farligt at gå to uger over tid.

Tænker om man skal kræve en igangsættelse når man går en uge over eller what?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

CamillaSoefelt

Ja der er meget oppe omkring det i øjeblikket. Med at man ku ha reddet mange børn hvis moren var blevet sat i gang. Men ved ikke om man ligefrem kan kræve en igangsættelse? Selvom man da mest har lyst til det. Jeg gik selv 13 dage over tid og fødte en lækker velskabt dreng på næsten 4 kg....

Anmeld

10. oktober 2010

Gyllibik

Ingen som har hørt det?

Anmeld

10. oktober 2010

Moderator

Profilbillede for Moderator

Jo, det er rigtigt, at det kan være risikabelt at gå mere end to uger over den forventede termin. Efter uge 42 nedsættes moderkagefunktionen oftest, hvilket medfører mindre næring til fosteret.

Læs evt. mere her

Anmeld

10. oktober 2010

Gyllibik

Karoline skriver:

Jo, det er rigtigt, at det kan være risikabelt at gå mere end to uger over den forventede termin. Efter uge 42 nedsættes moderkagefunktionen oftest, hvilket medfører mindre næring til fosteret.

Læs evt. mere her

Ja sådan er reglen i Danmark lige nu, men har hørt at man nu har fundet ud af, at det er risikabelt at gå 2 uger over. Man vil nu i Danmark sætte igang blot en uge efter termin. Men kan bare ikke finde nærmere om det er trådt i kraft eller hvborledes.

Anmeld

10. oktober 2010

Gyllibik

CamillaSoefelt skriver:

Ja der er meget oppe omkring det i øjeblikket. Med at man ku ha reddet mange børn hvis moren var blevet sat i gang. Men ved ikke om man ligefrem kan kræve en igangsættelse? Selvom man da mest har lyst til det. Jeg gik selv 13 dage over tid og fødte en lækker velskabt dreng på næsten 4 kg....

Ved nemlig heller ikke om det er noget man kan kræve. Men der er så vidt jeg ved nogle hospitaler som sætter igang efter en uge, efter disse undersøgelser. Synes jeg bliver lidt nervøs, selvom jeg kender mage som er gået næsten 14 dage over tid.

Ihh en stor basse, han er for dejlig jeres lille guldklump.

Anmeld

10. oktober 2010

nynne-l

jeg tror på at  det kan være risikabelt hvis man går 14 dage over tid

gik selv 9 dage over og han kom kun der fordi jeg han fik stress og skulle ud

Anmeld

10. oktober 2010

Low

Jeg har også hørt at nye undersøgelser viser det. Jeg ved faktisk ikke om man kan kræve det efter en uge over tid men hvis de kan bevise at det ikke er godt for babyen at blive så længe så kan det være at det bliver lavet om i fremtiden. Det kan også være at terminen er regnet forkert og derfor at man går over tid. Jeg blev selv sat igang 42+0 og fødte 42+2 og min dreng havde taget fint på imens jeg var gået de 16 dage over tid. Han vejede 4055g. Men han havde LIDT vejrtræknings problemer men det ved jeg ikke om var fordi jeg gik over tid.

Anmeld

10. oktober 2010

Gyllibik

Low skriver:

Jeg har også hørt at nye undersøgelser viser det. Jeg ved faktisk ikke om man kan kræve det efter en uge over tid men hvis de kan bevise at det ikke er godt for babyen at blive så længe så kan det være at det bliver lavet om i fremtiden. Det kan også være at terminen er regnet forkert og derfor at man går over tid. Jeg blev selv sat igang 42+0 og fødte 42+2 og min dreng havde taget fint på imens jeg var gået de 16 dage over tid. Han vejede 4055g. Men han havde LIDT vejrtræknings problemer men det ved jeg ikke om var fordi jeg gik over tid.

4 kg er jo bestemt og mere end en fin vægt, så i princippet kunne du godt have født tidligere. Ved ikke hvor risikabelt det er, men har hørt at undersøgelser har vist at kan redde flere børneliv på at sætte fødslen i gang efter en uge.

Skal snart til jordemoder, sså må jeg lige spørge hende.

Anmeld

10. oktober 2010

Steph_Laurits

En af mine veninder har fortalt mig om en hun kender som fik at vide at hun godt kunne gå 2 uger over tiden uden at der ville ske noget.

Efter de 2 uger var hendes datter død

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.