Are you kidding me?????

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.265 visninger
11 svar
0 synes godt om
10. oktober 2010

Ann.

Vi har fået den tegning fra arkitekten, de har ikke skrevet metermål på, så vi har lige selv regnet lidt ud. De siger at de ikke kan tilbyde andet omkring huset og at vi bare må sige ja til dette eller anke. De ville så lige snakke med deres leder en sidste gang. 
Vi har nu målt på vores køkken og tro det eller ej, men vores køkken bliver 1,75 m langt den ene vej og 1,50 m den anden vej - så et køkken på hvad, 3-4 kvm?????? 
Hvordan kan det lade sig gøre??? 
Hun har lavet de i forholdene 1:50. 

Må de overhovedet det? Eller skal jeg have fat i deres leder inden de får fat i hende?? 
Hjælp mig søde piger!!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Ann.

Op! Hjælp mig

Anmeld

10. oktober 2010

DK

Hej

Jeg har entrepriseret på Universitetet i forbindelse med mit jura studie. Arkitekttegninger og andre byggetegninger er IKKE målfaste. De eneste mål du kan regne med er mål der står på tegningen, altså hvor der klart står: fra a til b = 1,5 meter. 

Man kan ALDRIG ligge en lineal på tegningen!! Den  er ikke målfast!!!!! Kun retningslinjer!

Så derfor er det slet ikke sikkert at dit køkken har de mål i har målt på tegningen. Ring til arktikten og bed om en tegning med mål på!!

Kærlig hilsen

Ditte

Anmeld

10. oktober 2010

Ann.

Det er altså tegnet ud fra plantegningen af huset.

Anmeld

10. oktober 2010

Skouboe

Ligegyldigt - og du kan heller ikke regne med målestok 1:50. Det er det skalaforhold deres tegneprogram har brugt, men det er ikke ensbetydende med at det er det format den er printet i.

Ring og bed om en tegning med mål på

Anmeld

10. oktober 2010

Ann.

Skouboe skriver:

Ligegyldigt - og du kan heller ikke regne med målestok 1:50. Det er det skalaforhold deres tegneprogram har brugt, men det er ikke ensbetydende med at det er det format den er printet i.

Ring og bed om en tegning med mål på

Ikke for at virke negativ, men min far er også arkitekt ud over tømer/snedker.

Og tror nok han ved en del om det, viste ham nemlig også de tegninger, og han siger det nu er rigtig nok.

Anmeld

10. oktober 2010

Skouboe

TrineLærke skriver:

Ikke for at virke negativ, men min far er også arkitekt ud over tømer/snedker.

Og tror nok han ved en del om det, viste ham nemlig også de tegninger, og han siger det nu er rigtig nok.

Jamen, hvis det er sådan tegningerne er, er der vel ikke så meget vi kan hjælpe med?

Nu kender jeg ikke sagen og aner ikke hvad det drejer sig om, men jeg er uddannet teknisk tegner i tidernes morgen og ved derfor en masse om CAD tegninger og målestok og ved at man aldrig vil få et korrekt mål hvis man måler på en printet skala tegning - det var kun med de gamle håndtegnede, man kunne regne nogenlunde med det.

I dag tilpasser både CAD programmerne og printeren formatet, så i bedste fald er skalaen en lille smule forkert - som regel er den meget.

Ligegyldigt - jeg ville bede om en målsat tegning, hvis jeg var dig og tage den derfra

Anmeld

10. oktober 2010

Ann.

Jamen, hvis det er sådan tegningerne er, er der vel ikke så meget vi kan hjælpe med?

Nu kender jeg ikke sagen og aner ikke hvad det drejer sig om, men jeg er uddannet teknisk tegner i tidernes morgen og ved derfor en masse om CAD tegninger og målestok og ved at man aldrig vil få et korrekt mål hvis man måler på en printet skala tegning - det var kun med de gamle håndtegnede, man kunne regne nogenlunde med det.

I dag tilpasser både CAD programmerne og printeren formatet, så i bedste fald er skalaen en lille smule forkert - som regel er den meget.

Ligegyldigt - jeg ville bede om en målsat tegning, hvis jeg var dig og tage den derfra

Okay - kender ikke CAD, ud over at min far bruger det.

Men det var nu heller ikke tegningerne jeg ville vide noget om, vores køkken er lige nu ca. 8-10 kvm, de tager ihvertfald halvdelen af det, som skal lægges til et andet rum. Dvs., at vores køkken bliver MEGET småt, og så spørger jeg bare, må de gøre det?

Eller skal jeg snakke med deres leder inden de beslutter sig?

Vores datter er handicappet, skal i kørerstol, kan intet selv, og vores hus er totalt uegnet. Alle værelserne er ovenpå, trappen er for smal og krum til en lift, så der skal laves ekstra værelse nedenunder og større badeværelse. De vil tage halvdelen af stuen og køkkenet, så vi ikke har plads til noget. Stuen bliver imellem 10-15 kvm.

Anmeld

10. oktober 2010

Skouboe

TrineLærke skriver:

Okay - kender ikke CAD, ud over at min far bruger det.

Men det var nu heller ikke tegningerne jeg ville vide noget om, vores køkken er lige nu ca. 8-10 kvm, de tager ihvertfald halvdelen af det, som skal lægges til et andet rum. Dvs., at vores køkken bliver MEGET småt, og så spørger jeg bare, må de gøre det?

Eller skal jeg snakke med deres leder inden de beslutter sig?

Vores datter er handicappet, skal i kørerstol, kan intet selv, og vores hus er totalt uegnet. Alle værelserne er ovenpå, trappen er for smal og krum til en lift, så der skal laves ekstra værelse nedenunder og større badeværelse. De vil tage halvdelen af stuen og køkkenet, så vi ikke har plads til noget. Stuen bliver imellem 10-15 kvm.

Umiddelbart tænker jeg at du bør tale med en der er på jeres "side", fx fra en interesseorganisation. 

Nu ved jeg ikke hvad din datters handicap er, men der er ofte foreninger med socialrådgivere for forskellige handicap, og de er rigtigt gode til at råde dig om dine rettigheder.

Ellers tag en snak med Dansk Handicap Forbund, og hør om de kan henvise til nogen der kan hjælpe. Kommuner er ofte rigtigt tunge at danse med i sådan nogle sager, så det er rart med nogle mennesker, der kun er der for at hjælpe dig og sørge for at din lille familie får de mest optimale forhold

Anmeld

10. oktober 2010

Ann.

Skouboe skriver:

Umiddelbart tænker jeg at du bør tale med en der er på jeres "side", fx fra en interesseorganisation. 

Nu ved jeg ikke hvad din datters handicap er, men der er ofte foreninger med socialrådgivere for forskellige handicap, og de er rigtigt gode til at råde dig om dine rettigheder.

Ellers tag en snak med Dansk Handicap Forbund, og hør om de kan henvise til nogen der kan hjælpe. Kommuner er ofte rigtigt tunge at danse med i sådan nogle sager, så det er rart med nogle mennesker, der kun er der for at hjælpe dig og sørge for at din lille familie får de mest optimale forhold

Har tænkt på at snakke med vores egen socialrådgiver, som sidder i vores handicap team, hun er meget dygtig.

Tænker det kan hjælpe?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.