Tanker omkring donorsæd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.495 visninger
10 svar
0 synes godt om
10. oktober 2010

Mullefisen2011

Hej Tøser

Er der nogen af jer der har været igennem behanling med donorsæd, og som har lyst til at dele ud af jeres tanker og noget omkring det hele?

Lige nu har jeg det virkelig svært med at mig og manden ikke får det biologiske barn vi altid har ønsket os, og (uretfærdigt nok) er jeg bare så sur og misundelig på alle der kan få et barn der er deres biologisk..

Kan slet ikke styre mine tanker lige nu, og stor tuder konstant og lever i min egen lille boble..

Er det synd at sætte et barn til verden når man ved det skal leve med at mor og "far" har valgt at bruge donor så det kun er halvt biologisk til parret.? eller hvad er jeres holdning?

Håber nogen har lyst til at dele ud af deres tanker og erfaringer.. føler mig meget alene og usikker lige nu

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Miia90

Stor kramme til jer  har ingen erfarring med doneresæd.

men i min tanke gang, synes jeg bare man skal holde det til af din mand er 100% far til jeg kommede barn. men hvis barnet en dag kommer og spørg ind til det osv, må man prøve og fortælle det på bedst muligvis. det er ingen skram. barnet er 100% elsket og ønskede.

held og lykke med projktet

kram Mia som er i første forsøg IUI-h, med test dag imorgen

Anmeld

10. oktober 2010

Mullefisen2011

Miia90 skriver:

Stor kramme til jer  har ingen erfarring med doneresæd.

men i min tanke gang, synes jeg bare man skal holde det til af din mand er 100% far til jeg kommede barn. men hvis barnet en dag kommer og spørg ind til det osv, må man prøve og fortælle det på bedst muligvis. det er ingen skram. barnet er 100% elsket og ønskede.

held og lykke med projktet

kram Mia som er i første forsøg IUI-h, med test dag imorgen

Tak søde Mia.. Rigtig sødt svar..

Vi vil uden tvivl elske barnet overalt på jorden og ingen tvivl om at det er vores barn, og vores ønskebarn.. der er bare en del i mig der ikke kan glemme min mand ikke er den biologiske far og det gør virkelig ondt inden i.. det er en meget svært at sluge..

men uden tvivl at det er VORES barn uanset hvad..

Krydser fingre for at der er gevinst hos dig

Anmeld

10. oktober 2010

Miia90

Jeg krydser også mine finger for det lykkes hos jer.

tror bare du skal have tid til og fordøje tanken om det

Men kan man ikk på sæd som lininer din mand og sådan, hvis du for står så baby kommer til og se ud som jer mest muligt! 

Mia

Anmeld

10. oktober 2010

Mullefisen2011

Miia90 skriver:

Jeg krydser også mine finger for det lykkes hos jer.

tror bare du skal have tid til og fordøje tanken om det

Men kan man ikk på sæd som lininer din mand og sådan, hvis du for står så baby kommer til og se ud som jer mest muligt! 

Mia

De vælger jo selvfølgelig sæd fra en donor der ligner min mand mest, men ja det er jo desværre stadig ikke min mand..

Skal nok bare have tid til at sluge alt det her, det er ret svært i starten.. Så håber det snart lykkes og vi får en lille guldklump så vi kan ligge alt det her bag os..

Krydser også fingre for dig..

Anmeld

10. oktober 2010

Mor79

Jeg valgte at få mit første ønske barn med en donor - fordi jeg ikke havde en kæreste og følte at tiden bare var inde.

Dog kunne jeg ikke klare tanken om en anonym donor...

Så jeg spurgte en af mine venner og han sagde ja !

Jeg blev så gravid og vi aftalte at han som sådan ikke skulle have en rolle i forhold til barnet - men jeg skulle betragte det som en gave.

Han er ikke registreret som far, men vi ses engang imellem og min søn ved godt at han er "far".

Siden mødte jeg min nuværende mand som jeg fik nr 2 med og som også fungerer som far til begge

Selvfølgelig skal du have en baby - find en god donor og husk at din mand uanset er far og forælder selvom generne ikke lige var med fra starten

Anmeld

10. oktober 2010

Mullefisen2011

Mor79 skriver:

Jeg valgte at få mit første ønske barn med en donor - fordi jeg ikke havde en kæreste og følte at tiden bare var inde.

Dog kunne jeg ikke klare tanken om en anonym donor...

Så jeg spurgte en af mine venner og han sagde ja !

Jeg blev så gravid og vi aftalte at han som sådan ikke skulle have en rolle i forhold til barnet - men jeg skulle betragte det som en gave.

Han er ikke registreret som far, men vi ses engang imellem og min søn ved godt at han er "far".

Siden mødte jeg min nuværende mand som jeg fik nr 2 med og som også fungerer som far til begge

Selvfølgelig skal du have en baby - find en god donor og husk at din mand uanset er far og forælder selvom generne ikke lige var med fra starten

Dejligt at høre din historie..

Jeg tror jeg har det modsat af dig at jeg ikke kan bære at vide hvem faderen er, og det vil min mand slet ikke kunne klare tanken om, så vi har det fint med anonym donor da vi ved de vælger noget der er tæt på..

Det var slet ikke ondt ment i forhold til din historie, synes det er en rigtig god løsning du har valgt og når det fungerer så godt som det er synes jeg bare det er alletiders for jer  En rigtig solstrålehistorie..

Rigtig dejligt at høre

Anmeld

11. oktober 2010

Lisbeth1985

Hejsa

Jeg vil bare lige sende jer en kærlig tanke. Jeg kan virkelig godt forstå, at det er et svært dilemma i står i. Men som Mia skriver, tror jeg det er vigtigt at fokusere på, at det er din mands barn! I mine øjne er det absolut ikke biologi, der gør en mand til far, men derimod de følelser og den kærlighed han har til barnet. Jeg ville personligt også vælge en anonym donor, da der ikke vil være en biologisk far barnet senere skal forholde sig til..

Jeg ønsker jer alt det bedste og jeg håber, at i snart får JERES fælles ønskebarn (biologisk eller ej)!!

Lisbeth

Anmeld

11. oktober 2010

Maise86

Hvordan har din mand det med det?

Måske han kan overbevise dig om at det er det rigtige at gøre?

Rigtig meget held og lykke med det hele

Anmeld

11. oktober 2010

Miia90

Lisbeth1985 skriver:

Hejsa

Jeg vil bare lige sende jer en kærlig tanke. Jeg kan virkelig godt forstå, at det er et svært dilemma i står i. Men som Mia skriver, tror jeg det er vigtigt at fokusere på, at det er din mands barn! I mine øjne er det absolut ikke biologi, der gør en mand til far, men derimod de følelser og den kærlighed han har til barnet. Jeg ville personligt også vælge en anonym donor, da der ikke vil være en biologisk far barnet senere skal forholde sig til..

Jeg ønsker jer alt det bedste og jeg håber, at i snart får JERES fælles ønskebarn (biologisk eller ej)!!

Lisbeth

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.