fødselsdepression

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.085 visninger
15 svar
0 synes godt om
1. august 2008

moniquesmor

lige nu er jeg igang med af læse en bog fra virkelighedes verden.
den handler om en mor der slå sit ejet barn ihjæl fordi hun har fødselsdepression.

men kan det virkelig komme så langt ud.(?)
og er der nogle her inde der har lyst til af fortælle om det.(?)

min venindes mor siger hårdnakke af der ikke er noget der hedder en fødselsdepression men forældre der ikke er klar til børn og som så bliver så forvirde. af det..(?)

mvh michelle der glæder sig til af få sin datter hjem igen(L)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2008

MorCamilla

[f][rød]Jeg er bestemt ikke enig med din venindes mor.. [/rød] [/f] Der er noget der hedder en fødselsdepression. Og ja jeg tror godt at det kan komme så langt ud at man kan slå sit barn ihjæl, hvis man ikke får hjælp til at komme over det..:'( Hvad hedder bogen?? Den lyder bekendt synes jeg...;) (har også læst mange af virkelighedens verden bøgerne - de er bare så gode..) Knus fra Camilla.

Anmeld

1. august 2008

Bastian

Jeg har ikke selv haft en fødselsdepression, men jeg synes det er en decideret arrogant og udvidende bemærkning din venindens mor kommer med. Send hende disse links og hun kan se, at det er en reel lidelse. Tænk at kvinderne skal igennem et helvede OG samtidig møde den holdning, at det nok bare er fordi hun ikke er parat til at blive mor.
http://www.netdoktor.dk/sygdomme/fakta/foedselsdep ression.htm
http://www.videbech.com/fdep/
http://www.fyldepennen.dk/tekster/508
http://www.b-a-b-y.dk/artikler/diverse/depress.asp

PS. De kvinder der slår deres babyer ihjel har som regel har en fødselspsykose og ikke en fødselsdepression.
http://www.netpsykiater.dk/Htmsgd/foedselspsykose. htm

Anmeld

5. august 2008

rlyn

jeg synes det er en decideret arrogant og udvidende bemærkning din venindens mor kommer med.

Kan KUN være enig.

Vh
Rikke - som selv har været igennem en efterfødselsreaktion

Anmeld

5. august 2008

moniquesmor

hvordan har man det..

Anmeld

5. august 2008

Stumpen

Din venindes mor kan slet ikke tillade sig at udtale sog om noget hun åbenbart ikke ved noget om!!

Jeg har ikke selv haft en fødselsdepression.. Men jeg gik på vuc med en som havde haft det og hun havde planlagt at hun og hendes datter skulle dø, men den dag det skulle ske blev hendes store dreng syg, så det blev heldigvis ikke til noget, for hun fik søgt hjælp i tide..
(H)

Anmeld

5. august 2008

rlyn

hvordan har man det..

Det er bare et andet ord for fødselsdepression :)
Det var betegnelsen, der blev brugt af min SP, samt terapeuterne i den gruppe jeg var i, da jeg fik terapi for det - og jeg har brugt den lige siden.

Knus
Rikke

Anmeld

5. august 2008

H+S Skjolgborg.

Ja jeg har begge gange haft fødseldepression med begge mine børn med min datter var det inden hun var født fik jeg dep også fødseldepression frem til juni 2007 + stress og panik angst lide stadig af de to sidste ting af og til Men jeg har aldrig drømt eller tænkt af slå mit barn hjel/eller mine børne ihjel.... Menmere skær i mig selv på armen og i maj sidste årvar det så slemt jeg prøve på selvmord med over 80 piller..Takker en god ven for jeg er her den dag i dag.....Og live er sku ikke det være.. + Min børn fortjener en mor... Det er når man har fødselspsykose man ikke vil se sit barn eller enten så slemt man slå det ihjel..... Ikke rart.... :'(

Anmeld

5. august 2008

H+S Skjolgborg.

+++ takker og vil også takke en del pige herind fra som har fuldt med i mit live især den fra mødregruppen aug 2006 og ja så min skønne kommen mand vi havde en dejlig 1 års dag den 26/7-08....Ikke nok med det er jeg ikke angst for af få en fødseldepression hvis jeg går hen og blever gravid igen for sker det så sker det og hved 100 % steen er der for mig mere ind nået andet og mere ind hva min datters fra var.Dog ville jeg også skrive af med min søns far havde jeg den kun fra han blev født og til han var 4 mdr.... Helt sikkert pga han var syg tit fra dag et af og tæt på døden pga RS virus da han var 7 uger efter en hård kamp bare med af bleve gravid 3 sa og 1 ma og tog 11 mdr før vi fik ham og han er bare mega ønske..hvor påmin datters far stort set aldrig var derfor mig når jeg bede om det og blev mere og mere ensom og lige flytte fra køge og alle mine venner og familie da jeg 16 dage efter stod med en positiv test ingen venner jo langt væk ingen familie jo langt væk og min datters far på job 12-17 timer om dagen + boede ikke sammen og nået det heller ikke han lov og lov men haha...... NÅÅÅ det bleve nået langt mit +++ indlæg ikke meningen.....Undskyld... Det jeg ville vare endelig også bare af takke jer skønne piger især jeg fra aug 2006 som har været derfor mig.. Knus Fra Henriette [citat][f][småt]henriette larsen skriver:[/småt][/f] Ja jeg har begge gange haft fødseldepression med begge mine børn med min datter var det inden hun var født fik jeg dep også fødseldepression frem til juni 2007 + stress og panik angst lide stadig af de to sidste ting af og til Men jeg har aldrig drømt eller tænkt af slå mit barn hjel/eller mine børne ihjel.... Menmere skær i mig selv på armen og i maj sidste årvar det så slemt jeg prøve på selvmord med over 80 piller..Takker en god ven for jeg er her den dag i dag.....Og live er sku ikke det være.. + Min børn fortjener en mor... Det er når man har fødselspsykose man ikke vil se sit barn eller enten så slemt man slå det ihjel..... Ikke rart.... :'([/citat]

Anmeld

6. august 2008

Kvindemin

Selvfølgelig er der da noget der hedder fødselsdep.
HVAD SNAKKER HUN DOG OM >(

Men ja, hvis folk vil planlægge at slå sit barn ihjel, så er de mere end SINDSYGE, og de skulle ... ja det ville jeg ikke engang sige her.

(H)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.