Er det virkelig mig der er forkert på den?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

Corn

Jeg synes helt klart at første barn er værst.

Nu hvor vi er "igang" med baby nr. 3, så har venner og familie nået at vænne sig til, hvordan vi er som forældre, og hvad vi byder vores børn. Iøvrigt har vennerne også fået børn, siden vi fik den første.

Men det er benhårdt at skulle stå igennem, da vi alle ønsker at det bedste for ungerne, uden at det sociale liv går helt i stå.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

Pige2009

Hvis man ikke har børn, er det svært at sætte sig ind i, hvordan de styrer ens liv, for det gør børn jo. Vi sætter deres behov over vores, og det er dét der gør os til gode forældre, så stor cadeau til dig, fordi du på Victorias vegne sagde fra

Anmeld

10. oktober 2010

Silvermist

Du gjorde det helt rigtige for dit barn... og for dig selv. Godt gået. At gøre det bedste for dit barn og dig selv gør dig ikke til en egoist, tværtimod. Du er simpelthen bare en omsorgsfuld mor, der ikke finder sig i at andre ikke kan finde ud af at tage hensyn. Du er ikke nogen dårlig gæst, det er dem der er nogle dårlige værter, punktum.

Jeg har selv oplevet dette og nej, det er slet ikke rart. Jeg har også utallige gange været på besøg hos nogle, hvor jeg gang på gang har måttet bede dem om at dæmpe sig, kun en anelse, så mine piger har kunnet sove. Mine piger vågner også meget nemt. Men mange larmer bare videre, smækker med dørene, griner så huset ryster og jeg ved ikke hvad. Drøn-irriterende, og så står man med sit skrigende barn der bare ikke får ro til at sove, nærmest hele aftenen. Og klager jeg, ja så bliver nogle jo fornærmede og kalder mig pyldret, paranoid el. lign.

Jeg tager derfor meget sjældent på besøg med mine piger om aftenen, hvis jeg på forhånd ved hvordan det kan ende. Det gider jeg simpelthen ikke.

Jeg synes at du reagerede modigt og flot. Hatten af for dig, ville ønske at jeg selv havde turdet gøre det samme.

Anmeld

10. oktober 2010

Maja88

Lullaby skriver:

Nøjagtig det samme var jeg ude for da vi tog på ferie med min far og hans svigerfamilie. De tog INGEN hensyn. Vi skulle alle sove i telt på en campingplads i Italien og vi skulle køre derned. Hver 200 km holdt vi pause på en rasteplads der absolut ikke var egnet til små børn. De hev campingborde og alt muligt ud fra at sidde og snakke, imens måtte manden og jeg underholde vores datter for de var ligeglade om vi holdt et sted der ikke var børnevenligt. Da vi så kommer derned ender det med at de vil ud at spise og mener at vi da bare kan vække Bella som er faldet i søvn og tage hende med. Og de vil i vandland og mener at vi da bare skal med, selvom ingen af os ville kunne være i vandet samtidig.

Skodferie...

dette her er slet ikke negativt, men hvordan havde du forestillet dig ferien skulle være???? er bare nysgerrig. ved ikke hvor gamml jeres bebser var.

Nu skal vi til Italien med bebser når den er en 4 måneder og vi er da indstillet på at vi ikke begge kan være i vandet på samme tid. og vi må skiftes til at sidde under parasolen med bebser og ligge i solen.

Vi ved også vi ikke får lige så meget ferie som andre, men det med rastepladser bliver ikke noget problem, da jeg har en far som guide derned og han ved hvor jeg bare ABSOLUT ikke kan gå på toilettet. vi har været i Italien siden jeg var 1½ og er 22 nu.

men man må jo indstille sig på at det er en ferie for de andre også.

Det er ihvertfald noget vi diskuterer  meget herhjemme.

Anmeld

11. oktober 2010

Lullaby

Maja88 skriver:

dette her er slet ikke negativt, men hvordan havde du forestillet dig ferien skulle være???? er bare nysgerrig. ved ikke hvor gamml jeres bebser var.

Nu skal vi til Italien med bebser når den er en 4 måneder og vi er da indstillet på at vi ikke begge kan være i vandet på samme tid. og vi må skiftes til at sidde under parasolen med bebser og ligge i solen.

Vi ved også vi ikke får lige så meget ferie som andre, men det med rastepladser bliver ikke noget problem, da jeg har en far som guide derned og han ved hvor jeg bare ABSOLUT ikke kan gå på toilettet. vi har været i Italien siden jeg var 1½ og er 22 nu.

men man må jo indstille sig på at det er en ferie for de andre også.

Det er ihvertfald noget vi diskuterer  meget herhjemme.

Jeg havde forventet hensyn. Dvs. at hvis de gerne ville ud at spise kl 21 at de accepterede at vi ikke tog med. De måtte hjertens gerne men vi ville så bare sige fra. Eller vandlandet. Vi ville hellere være ved poolen, men de syntes ikke vi kunne være bekendt at blive hjemme.

Eller at vi ikke spiste morgenmad kl 10 og hvis de gerne ville at de så igen accepterede at vi spiste tidligere.

Izabella var 1½ på det tidspunkt.

Anmeld

11. oktober 2010

Bondepigen

tatii72 skriver:

Du har helt ret, men de har en datter på 15 år.. De blev også ved med at sige at hun havde aldrig problemer med at sove ude, som om min datter er unormal.

Årh den der har jeg osse tit fået smidt i hovedet... Men børn er altså forskellige, og min datter har heller aldrig villet sove ude... (kun da hun var spæd).

Anmeld

11. oktober 2010

kirsti

Det er ihvert fald ikke dig/jer der er egoistiske men meget tålmodige havde det været mig var jeg skredet lang tid før med beskeden om de ikke behøvede at invitere os en anden gang (: Men hey har nok også ind imellem en lav tolaerance tærskel

Anmeld

11. oktober 2010

Maja88

Lullaby skriver:

Jeg havde forventet hensyn. Dvs. at hvis de gerne ville ud at spise kl 21 at de accepterede at vi ikke tog med. De måtte hjertens gerne men vi ville så bare sige fra. Eller vandlandet. Vi ville hellere være ved poolen, men de syntes ikke vi kunne være bekendt at blive hjemme.

Eller at vi ikke spiste morgenmad kl 10 og hvis de gerne ville at de så igen accepterede at vi spiste tidligere.

Izabella var 1½ på det tidspunkt.

jamen så kan jeg godt forstå det. for man jo bare acceptere man har forskellige holdninger osv

Anmeld

11. oktober 2010

Minmio

Tak for jeres støtte, nu kan jeg se at jeg ikke den eneste der har det på den måde.

For mig er min datter det vigtigste i denne her verden, og hvis jeg ikke siger fra på hendes vegne, hvem gør det så?

Oven i købet var der også andre ting der gjorde mig lidt ØV, vi venter vores andet barn, de ved at jeg gravid og jeg ikke drikker alkohol, HELE aftenen blev de ved med at sige ET glas gør vel ikke noget, kom nu drik, osv. Jeg blev ved med at forklare at jeg IKKE drikker så meget som en tåre mens jeg gravid.

Generelt var det en rigtig dårlig tur.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.