Du gjorde det helt rigtige for dit barn... og for dig selv. Godt gået. At gøre det bedste for dit barn og dig selv gør dig ikke til en egoist, tværtimod. Du er simpelthen bare en omsorgsfuld mor, der ikke finder sig i at andre ikke kan finde ud af at tage hensyn. Du er ikke nogen dårlig gæst, det er dem der er nogle dårlige værter, punktum.
Jeg har selv oplevet dette og nej, det er slet ikke rart. Jeg har også utallige gange været på besøg hos nogle, hvor jeg gang på gang har måttet bede dem om at dæmpe sig, kun en anelse, så mine piger har kunnet sove. Mine piger vågner også meget nemt. Men mange larmer bare videre, smækker med dørene, griner så huset ryster og jeg ved ikke hvad. Drøn-irriterende, og så står man med sit skrigende barn der bare ikke får ro til at sove, nærmest hele aftenen. Og klager jeg, ja så bliver nogle jo fornærmede og kalder mig pyldret, paranoid el. lign.
Jeg tager derfor meget sjældent på besøg med mine piger om aftenen, hvis jeg på forhånd ved hvordan det kan ende. Det gider jeg simpelthen ikke.
Jeg synes at du reagerede modigt og flot. Hatten af for dig, ville ønske at jeg selv havde turdet gøre det samme.
Anmeld