hvad skal jeg læse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

10. oktober 2010

Dinna88

mor-til-vanessa skriver:

ja er uddannet frisør med den 4 årig uddannelse, men pga en rygskade kan jeg ikke arbejde som det mere, så nu søger jeg nye græsgange.

jeg har læge overvejet at læse til folkeskolelærer, det ville jeg være der jeg var lille og er også sikker på jeg ville være rigtig god til det.

men er også bare rigtig fasineret af sprog. mest af engelsk og spansk, som jeg blev meget fasineret af efter at have boet 3mdr i spanien. så jeg tænker lidt om jeg skal læse spansk, som jeg er mega fasineret af. men tænker så lidt om hvordan job mulighederne er, er det svært at få job inden for det o.s.v????

noget der kender noget til det eller som har læst et eller andet sprog????

synes det er lidt ærgeligt at have læst i mange år og så ikke kan få et job inden for det erhverv.

Jeg ved ikke om det er noget der tilrækker, men hvad med at læse de to sprog og så søge om pædagogikum? Så kan du jo undervise i det

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. oktober 2010

mor-til-vanessa

Jetjen skriver:

Det var så lidt. Held og lykke med det!

jo tak :-)

Anmeld

10. oktober 2010

mor-til-vanessa

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

I øvrigt, hvis du er vil med sprog kunne tolk da også være vildt spændende! Dem bruger man jo rigtig mange steder.

Men læser du sprog på Uni, har du også mulighed for at undervise i det.

har været inde på ug.dk og der er bare så mange muligheder. men tror jeg prøver at kontakte semi, måske de har en studievejleder der kan give gode råd også hvad angår jobmuligheder.

tak for linket ;-)

Anmeld

10. oktober 2010

mor-til-vanessa

Dinna88 skriver:

older1_TextEditorQuote_ucExtendedTinyMceEditor_TinyMceEditor_tbEditor" style="height:310px;width:100%;">

Jeg ved ikke om det er noget der tilrækker, men hvad med at læse de to sprog og så søge om pædagogikum? Så kan du jo undervise i det

det har jeg tænkt over også, det kunne helt klart også være en mulighed :-)

Anmeld

10. oktober 2010

mor-til-vanessa

I øvrigt, hvis du er vil med sprog kunne tolk da også være vildt spændende! Dem bruger man jo rigtig mange steder.

Men læser du sprog på Uni, har du også mulighed for at undervise i det.

ja tolk lyder vildt spændene, det tror jeg kunne være sjovt

Anmeld

10. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

mor-til-vanessa skriver:

har været inde på ug.dk og der er bare så mange muligheder. men tror jeg prøver at kontakte semi, måske de har en studievejleder der kan give gode råd også hvad angår jobmuligheder.

tak for linket ;-)

Fik du kun uddannelsesguidens link? Der var en hel liste med de studievalg centre som ligger i DK. Det er dem man skal kontakte hvis man er i tvivl om en videregående.

Hvis du vil gå på Lærersem. er det helt klart en god ide, at kontakte dem og høre ad, hvad der er af muligheder.

Anmeld

10. oktober 2010

Mussi30

Jeg kan i hvert fald sige af erfaring, at lærerjobbet er ikke et job man skal tage fordi man ikke ved hvad man ellers vil.

Det kan være utroligt hårdt, selv for os der brænder rigtigt meget for det. Men hvis man omvendt brænder for det og har en god arbejdsplads, er det verdens bedste job

Anmeld

10. oktober 2010

mor-til-vanessa

Fik du kun uddannelsesguidens link? Der var en hel liste med de studievalg centre som ligger i DK. Det er dem man skal kontakte hvis man er i tvivl om en videregående.

Hvis du vil gå på Lærersem. er det helt klart en god ide, at kontakte dem og høre ad, hvad der er af muligheder.

den adresse du har sendt mig virker ikke :-(

problemet er at jeg ikke kan finde ud af om det skal være det ene eller det andet. vil gerne begge dele. men også et hvor det er let at få job. og man kan altid få job som lærer

Anmeld

10. oktober 2010

mor-til-vanessa

goodiedk skriver:

Jeg kan i hvert fald sige af erfaring, at lærerjobbet er ikke et job man skal tage fordi man ikke ved hvad man ellers vil.

Det kan være utroligt hårdt, selv for os der brænder rigtigt meget for det. Men hvis man omvendt brænder for det og har en god arbejdsplads, er det verdens bedste job

jeg ved godt at det er hårdt. har en moster der er lærer.

men det er også noget jeg gerne vil. kan bare ikke finde ud af om jeg skal læse til lærer eller om jeg skal læse sprog. 

Anmeld

10. oktober 2010

Karina84

Jeg er i gang med mit 3.år på læreruddannelsen og har haft matematik de første to år og har nu engelsk som liniefag (EEEELSKER engelsk!). Så hvis du har nogle spørgsmål så skriv endelig  Skal dog nævnes at uddannelsen varierer fra by til by, seminarie til seminarie, men kan da sikkert hjælpe med et eller andet, står trods alt lige midt i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.