hvad skal jeg læse???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.189 visninger
21 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

mor-til-vanessa

ja er uddannet frisør med den 4 årig uddannelse, men pga en rygskade kan jeg ikke arbejde som det mere, så nu søger jeg nye græsgange.

jeg har læge overvejet at læse til folkeskolelærer, det ville jeg være der jeg var lille og er også sikker på jeg ville være rigtig god til det.

men er også bare rigtig fasineret af sprog. mest af engelsk og spansk, som jeg blev meget fasineret af efter at have boet 3mdr i spanien. så jeg tænker lidt om jeg skal læse spansk, som jeg er mega fasineret af. men tænker så lidt om hvordan job mulighederne er, er det svært at få job inden for det o.s.v????

noget der kender noget til det eller som har læst et eller andet sprog????

synes det er lidt ærgeligt at have læst i mange år og så ikke kan få et job inden for det erhverv.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

Pena

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men ihvertfald i studiebyer findes der studievejledninger for videregående udd og de er vildt dygtige. Tænk over hvilke områder du er interesseret i, og de kan nærmest ud fra det komme med bud på hvilken udd der kan indeholde det. Jeg anede ikke min udd fandtes inden jeg talte med en af disse studievejledere.

Anmeld

10. oktober 2010

mor-til-vanessa

Søddepødde skriver:

Nu ved jeg ikke hvor du bor, men ihvertfald i studiebyer findes der studievejledninger for videregående udd og de er vildt dygtige. Tænk over hvilke områder du er interesseret i, og de kan nærmest ud fra det komme med bud på hvilken udd der kan indeholde det. Jeg anede ikke min udd fandtes inden jeg talte med en af disse studievejledere.

okay tak

jamen jeg bor i horsens, så ved ikke rigtig hvilke muligheder med studievejledning er. de er i hver fald ikke til meget hjælp dem som sidder på hf, der skal man selv undersøge det.

hvor kan jeg finde ud af om det er sådanne studievejleder henne? 

Anmeld

10. oktober 2010

Jetjen

mor-til-vanessa skriver:

okay tak

jamen jeg bor i horsens, så ved ikke rigtig hvilke muligheder med studievejledning er. de er i hver fald ikke til meget hjælp dem som sidder på hf, der skal man selv undersøge det.

hvor kan jeg finde ud af om det er sådanne studievejleder henne? 

Jeg synes du skal spørge de studievejledere på det universitet du gerne vil læse på.

Er selv uddannet i engelsk og spansk erhvervssprog fra Aalborg Universitet og kan kun tale godt for uddannelsen. Jeg arbejder ikke med det i dag, men jeg er så også flyttet til Vestjylland efter endt uddannelse, så er nok lidt min egen skyld.

Anmeld

10. oktober 2010

mor-til-vanessa

Jetjen skriver:

Jeg synes du skal spørge de studievejledere på det universitet du gerne vil læse på.

Er selv uddannet i engelsk og spansk erhvervssprog fra Aalborg Universitet og kan kun tale godt for uddannelsen. Jeg arbejder ikke med det i dag, men jeg er så også flyttet til Vestjylland efter endt uddannelse, så er nok lidt min egen skyld.

men nu du er uddannet inden for det, virker det så nemt til at få job som det?? det er også lidt det jeg er bekrymret for, da jeg jo allerede har en uddannelse som jeg ikke kan bruge, godt nok af andre årsager, men så vil jeg ikke også læse noget som jeg ikke kan finde job som.

men elsker sprog, så tror det er den vej jeg skal gå.

er der ikke nogen job i vestjylland??

Anmeld

10. oktober 2010

Jetjen

mor-til-vanessa skriver:

men nu du er uddannet inden for det, virker det så nemt til at få job som det?? det er også lidt det jeg er bekrymret for, da jeg jo allerede har en uddannelse som jeg ikke kan bruge, godt nok af andre årsager, men så vil jeg ikke også læse noget som jeg ikke kan finde job som.

men elsker sprog, så tror det er den vej jeg skal gå.

er der ikke nogen job i vestjylland??

Hvis jeg skal være helt ærligt nej. Men tingene kan nå at ændre sig, mens du læser. Jeg var heldig at blive færdig på det tidspunkt det gik allerbedst, men nu havde jeg jo erhvervssprog og er ikke mange vestjyske firmaer der handler med spansk eller engelsktalende lande. Men selvfølgelig er der nogen. Fik hurtigt et andet job som jeg er meget glad for, så har ikke rigtigt kigget på mulighederne sidenhen.

Men hvis du gerne vil undervise kan du jo gå af vejen der hedder gymnasielærer eller tilsvarende. Men ved ikke om det er til at få job der.

Tror bare når det gælder uddannelse er man nød til at vælge efter hvad man brænder for. Ellers bliver det for træls.

Anmeld

10. oktober 2010

mor-til-vanessa

ja det kan du godt have ret i at man skal vælge noget man brænder for.

men må da lige undersøge lidt mere om det.

tak for hjælpen ;-)

Anmeld

10. oktober 2010

Jetjen

mor-til-vanessa skriver:

ja det kan du godt have ret i at man skal vælge noget man brænder for.

men må da lige undersøge lidt mere om det.

tak for hjælpen ;-)

Det var så lidt. Held og lykke med det!

Anmeld

10. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Hej søde, du får lige et link, hvor du kan komme i kontakt med dem som kan hjælpe dig.

http://www.ug.dk/sitecore/content/EksterntRedigeredeOmraader/StudieValgFaelles/Studievalg.aspx

Anmeld

10. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

I øvrigt, hvis du er vil med sprog kunne tolk da også være vildt spændende! Dem bruger man jo rigtig mange steder.

Men læser du sprog på Uni, har du også mulighed for at undervise i det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.