Sterilisation af kvinden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2010

Nemesis

Jeg er blevet det i forbindelse med Saras fødsel. JEg sad faktisk med mange af de samme tanker som dig og jeg spurgte faktisk også mig selv, om det ville gøre nogen forskel hvis et (eller flere) af mine børn døde og alligevel vidste jeg at jeg bare ALDRIG mere skulle være gravid!

Det værste for mig har faktisk været tanken om at miste mens Sara er lille, for der tror jeg at ønsket om en ny lille ville være størst. Men jeg er virkelig glad for jeg ikke længere skal bekymre mig om hormorner i min krop. Jeg kan virkelig mærke forskellen og det mest underlige er, at jeg for første gang i mit liv, uden ppillerns indflydelse, har reglmæssig mens. 

Jeg fik af vide at intet er umuligt hvis man fortryder, men at det naturligvis ikke ville være nemt, men jeg kan ikke se hvad der skulle ændre sig.

Jeg kan kun sige god for det.

:-) Sisse

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

Lillefe

Jbk skriver:

Ok...jeg er meget glad for min hormonspiral og der kommer jo kun meget meget lidt hormon og kun en slags i forhold til de to i p-piller...

men altså, hvis I aldrig vil have flere lige meget hvilke skrækscenarier i tænker igennem...feks hvis en eller flere af jeres børn omkom, ikke at man kan forholde sig til det, men tænk nu hvis....så er det da meget meget nemmere at give din mand det gyldne snit...

Ja altså jeg har også kun hørt godt om det, det var sådan en jeg ville have mig her når jeg har født.. for jeg kan ikke tåle p pillerne.. bliver i meget dårligt humor fordi jeg nærmest ikke kan få nok homoner i det lorte piller

Anmeld

9. oktober 2010

Lillefe

Kloster skriver:

Hej Eva.

Har haft kobberspiral. Ikke nogen succes for mig. Jeg blødte helt vildt i 12-15 dage om måneden... Men det er nok det kobber. Men rent fysisk havde vi mange problemer, når vi var sammen, da snorerne kunne mærkes. Spiral er ikk en mulighed for mig.

Ville gerne have noget uden hormoner.

Jeg har hørt det er noget helt andet med en homon spiral..

Anmeld

9. oktober 2010

ivfmarie

KajaHH skriver:

Jeg er blevet steriliseret, for 15 måneder siden, og selvom jeg jo inderst inde gerne ville ha flere, må jeg ikke få flere,og jeg er faktisk ret godt tilfreds med beslutningen.

Der er heller ikke noget der hedder en upser så,for der er ingen piller man glemmer eller noget.

Jeg fik af vide at når man havde taget valget kunne man ikke få det lavet om igen, ligesom man kunne i "gamle" dage.

Så man skal være 100% sikker i sin sag.

Men som sagt man er 100% sikker på at der ikke kommer nogen upsere.

Det er ikke definitivt slut med børn hvis man lader sig sterilisere - det kan sagtens lade sig gøre at blive gravid efterfølgende. Ganske vist med IVF, med det kan altså lade sig gøre.

Jeg tror ikke at der er nogen sygehuse der anbefaler refertilisation - det er de færreste gange at det lykkes alligevel.

Som reglerne er nu (men sikkert bliver lavet om til nytår), så er det faktisk gratis at få lavet IVF efter sterilisation - vel at mærke hvis det er med en ny mand, eller som single!

Marie

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.