Sterilisation af kvinden

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.393 visninger
13 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

Kloster

Hej.

Er der nogen her, der er blevet streiliseret?

Jeg kunne godt være interesseret i at blive det, men er alligevel lidt i tvivl.

Jeg har jo 3 drenge på 6, 11 og 12 år. Har virkelig ikke i sinde at skal have flrer børn. Og hvis jeg endelig blev gravid nu, ville jeg tude i alle 9 måneder, for jeg ville ikke have barnet og jeg ville heller ikke have abort (igen).

Jeg tager p-piller nu og har gjort det siden, jeg var 15 år. Kun afbrudt af 3 fødsler og et ½ år med spiral-forsøg.

Fordi jeg tænker positivt om sterilisation, er pga risikoen ved p-piller. Synes jeg læser og hører så tit, at der er mange bivirkninger ved pillerne. Og alligevel tør jeg ikke rigtig Cutte det hele. Kan jeg sige nej, hvis min skønne mand skifter mening. Selvom jeg ikke vil have flere børn, tror jeg stadig ikke, jeg kan sige nej til ham.

Kan man overhovedet få det lavet det lavet om, hvis man ville. Og vil man egentlig have lavet det om ell have behov for at vide det, når man er ret afklaret med ikke at skal have flere børn.

Jeg elsker self min drenge vildt højt. Men har virkelig ikke et behov for at nusse pusse andre folks børn. Er så mættet af børn (forstå mig rigtigt).

Er jeg klar ell ? Nogen med erfaring.....

VH Kloster

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

Lullaby

Kloster skriver:

Hej.

Er der nogen her, der er blevet streiliseret?

Jeg kunne godt være interesseret i at blive det, men er alligevel lidt i tvivl.

Jeg har jo 3 drenge på 6, 11 og 12 år. Har virkelig ikke i sinde at skal have flrer børn. Og hvis jeg endelig blev gravid nu, ville jeg tude i alle 9 måneder, for jeg ville ikke have barnet og jeg ville heller ikke have abort (igen).

Jeg tager p-piller nu og har gjort det siden, jeg var 15 år. Kun afbrudt af 3 fødsler og et ½ år med spiral-forsøg.

Fordi jeg tænker positivt om sterilisation, er pga risikoen ved p-piller. Synes jeg læser og hører så tit, at der er mange bivirkninger ved pillerne. Og alligevel tør jeg ikke rigtig Cutte det hele. Kan jeg sige nej, hvis min skønne mand skifter mening. Selvom jeg ikke vil have flere børn, tror jeg stadig ikke, jeg kan sige nej til ham.

Kan man overhovedet få det lavet det lavet om, hvis man ville. Og vil man egentlig have lavet det om ell have behov for at vide det, når man er ret afklaret med ikke at skal have flere børn.

Jeg elsker self min drenge vildt højt. Men har virkelig ikke et behov for at nusse pusse andre folks børn. Er så mættet af børn (forstå mig rigtigt).

Er jeg klar ell ? Nogen med erfaring.....

VH Kloster

Sidespring. Skulle du ikke skilles??

Anmeld

9. oktober 2010

KajaHH

Jeg er blevet steriliseret, for 15 måneder siden, og selvom jeg jo inderst inde gerne ville ha flere, må jeg ikke få flere,og jeg er faktisk ret godt tilfreds med beslutningen.

Der er heller ikke noget der hedder en upser så,for der er ingen piller man glemmer eller noget.

Jeg fik af vide at når man havde taget valget kunne man ikke få det lavet om igen, ligesom man kunne i "gamle" dage.

Så man skal være 100% sikker i sin sag.

Men som sagt man er 100% sikker på at der ikke kommer nogen upsere.

Anmeld

9. oktober 2010

Kloster

Lullaby skriver:

Sidespring. Skulle du ikke skilles??

OMG!! Nej da....

Anmeld

9. oktober 2010

Ludo

Jeg blev sterelliseret da jeg var 26 år og er idag 33 den gang gjorde jeg det fordi jeg har en gigtrealiteret sygdom og lægerne sagde at det var bedst hvis jeg ikke fik flere børn (har 2) så jeg gjorde det. Det er med fuld nakose og det hele og av av det gjorde ond bagefter i nogle dage.. Nå men så blev jeg skilt fra børnenes far og har mødt en mand der ingen børn har og vil meget gerne have bare et. Jeg gik så til lægen og yderlige undersøgelser og fik så at vide at jeg godt kunne holde til en graviditet alligevel, jeg spurgte så om hvad jeg så kunne gøre for at få lavet det om igen, men fik at vide at man ikke laver det om igen for så er chancen for graviditet meget lille men skulle igennem ivf istedet for og det har jeg så gjort det er desværre ikke endnu lykkedes for os men vi har 5 æg i fryseren så vi håber der er held i dem ellers må vi igang igen.

Jeg vil fraråde det for man ved aldrig hvad der sker i fremtiden og det koster hvis man fortryder, så tænk godt over det først.

Anmeld

9. oktober 2010

Lullaby

Kloster skriver:

OMG!! Nej da....

Okay. Så er der altså en anden der hedder kloster på en anden babyside fordi HUN skrev at hun skulle skilles...

Anmeld

9. oktober 2010

Kloster

Lullaby skriver:

Okay. Så er der altså en anden der hedder kloster på en anden babyside fordi HUN skrev at hun skulle skilles...

Jamen gud da... Ork altså... Nej jeg skal ikke skilles. Er virkelig lykkelig gift.

Mon jeg skal overveje andet brugernavn ell underskrive med mit eget navn.

Øv...

Anmeld

9. oktober 2010

Svei

Jeg ville aldrig vælge en så definitiv løsning. Kan du ikke få en hormonspiral? Man ved aldrig hvad fremtiden bringer...

Anmeld

9. oktober 2010

Kloster

Jbk skriver:

Jeg ville aldrig vælge en så definitiv løsning. Kan du ikke få en hormonspiral? Man ved aldrig hvad fremtiden bringer...

Hej Eva.

Har haft kobberspiral. Ikke nogen succes for mig. Jeg blødte helt vildt i 12-15 dage om måneden... Men det er nok det kobber. Men rent fysisk havde vi mange problemer, når vi var sammen, da snorerne kunne mærkes. Spiral er ikk en mulighed for mig.

Ville gerne have noget uden hormoner.

Anmeld

9. oktober 2010

Svei

Kloster skriver:

Hej Eva.

Har haft kobberspiral. Ikke nogen succes for mig. Jeg blødte helt vildt i 12-15 dage om måneden... Men det er nok det kobber. Men rent fysisk havde vi mange problemer, når vi var sammen, da snorerne kunne mærkes. Spiral er ikk en mulighed for mig.

Ville gerne have noget uden hormoner.

Ok...jeg er meget glad for min hormonspiral og der kommer jo kun meget meget lidt hormon og kun en slags i forhold til de to i p-piller...

men altså, hvis I aldrig vil have flere lige meget hvilke skrækscenarier i tænker igennem...feks hvis en eller flere af jeres børn omkom, ikke at man kan forholde sig til det, men tænk nu hvis....så er det da meget meget nemmere at give din mand det gyldne snit...

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.