Svigerinden kan ikke lide mig - hvordan takler jeg det?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.414 visninger
21 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

Alexis - i den virtuelle verden!

Det er ihvertfald sådan det virker. Jeg ved virkelig ikke hvad jeg skal gøre ved det? Om jeg overhoved skal gøre noget, eller bare lade hende være.

Har virkelig prøvet at være sød, og komme ind på livet af hende, men det lykkes ikke rigtig.

Ville i sige til vedkommende hvordan i havde det i sådan en situation?

Min mand ved godt hvad jeg tænker, og synes jeg bare skal ignorere det. Men jeg synes det er møg svært, da gode familie relationer betyder meget for mig.

De bor i Jylland og vi på Sjælland, så det gør det også sværere at arrangere noget rent fysisk - spisning og sådan - med henblik på en bedre relation.

Hmmm. Føler mig godt nok lidt trist over det...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

Jetjen

Det er altid svært når man føler svigerfamilien ikke bryder sig om en. Kan det være hun måske bare er lidt reserveret? Hun er jo jyde og vi er mange der ikke farer frem med knus og kram..

Måske du skulle tage konfrontationen med hende, hvis det er det der skal til...

Anmeld

9. oktober 2010

Jetjen skriver:

Det er altid svært når man føler svigerfamilien ikke bryder sig om en. Kan det være hun måske bare er lidt reserveret? Hun er jo jyde og vi er mange der ikke farer frem med knus og kram..

Måske du skulle tage konfrontationen med hende, hvis det er det der skal til...

Altså det tænkte jeg også i starten, at det måske var derfor. Så derfor skød jeg det væk.

Men hun svarer aldrig når jeg f.eks. skriver til hende på FB. Hvis jeg sender en hilsen, eller skriver en kommentar på noget hun har skrevet, som sagtens kan svares på. Så svare hun på andre der skriver i indlægget, men aldrig mine.

Det kunne heller ikke falde hende ind at skrive til mig bare for at høre hvordan det går, men skrive til mig at jeg skal minde hendes bror om noget kan hun godt?

Og så har hun aldrig rigtig gjort noget for at vise interesse -f.eks. besøgt os, eller gjort noget for at se os lidt når vi har besøgt svigermor. De bor lige i nærheden. . Det virker virkelig som om at hun ikke bryder sig om mig, eller ihvertfald har noget i klemme.

Måske er jeg bare for følsom, med det er ik så sjovt.

Anmeld

9. oktober 2010

Svei

Jeg sidder lige og tænker på hvad du ville have for et svar fra hende....måske kan hun bare ikke lide dig og det er vel ok, altså man kan og skal vel ikke bryde sig om alle.

Anmeld

9. oktober 2010

Chewy

Det er da en rigtig træls situation

Herhjemme er aftalen, at når der er noget med min familie, så er det mig, der skal tage mig af det, og omvendt med svigerfamilien. Jeg synes derfor, det er din mands job at gå til sin søster med det. Så er det også sværere for hende at forsvare det eller lignende. Hvis du begynder at sige noget, tror jeg ikke det vil hjælpe dig, men hvis han gør, tror jeg det virker stærkere. Han er jo trods alt hendes bror, og jeg ville da blive enormt pinlig, hvis en af mine søstre kom og spurgte mig, om jeg ikke kunne lide deres kæreste, fordi jeg ikke opførte mig særlig pænt overfor ham...

Du skal selvfølgelig være forberedt på at få af vide, hvis nu hun faktisk ikke kan li dig. Men så ved du jo hvor du står, og så kan du forholde dig til det. Og ved at I tager den op, fremstår I også som de voksne i det her, for ærlig talt er hendes opførsel ikke ret voksen... 

Jeg håber, I finder en løsning på det

Anmeld

9. oktober 2010

Mira0911

Kender det... Og jeg har ikke gjort noget ved det... 

Anmeld

9. oktober 2010

Chewy

Jbk skriver:

Jeg sidder lige og tænker på hvad du ville have for et svar fra hende....måske kan hun bare ikke lide dig og det er vel ok, altså man kan og skal vel ikke bryde sig om alle.

Derfor kan hun jo godt opføre sig ordenligt eller i det mindste have røv nok i bukserne til at melde ud, at det er sådan hun har det... Det der med bevidst at undlade at svare hendes indlæg på Facebook osv. det er da lousy. Og ja, nu er de trods alt i familie sammen - om hun kan li det eller ej - og derfor må man altså se igennem fingre med nogle ting og få det bedste ud af det... 

Anmeld

9. oktober 2010

Jbk skriver:

Hvis jeg f.eks. spørger om det går godt kunne det da være rart med et svar.

Og nej, man kan og skal ikke være afholdt af alle, men det går mig nu på, fordi det er min svigerinde, og min mand er tæt knyttet til hende..Ellers var jeg nok pænt ligeglad.

Anmeld

9. oktober 2010

Jetjen

Alexis - i den virtuelle verden! skriver:

Altså det tænkte jeg også i starten, at det måske var derfor. Så derfor skød jeg det væk.

Men hun svarer aldrig når jeg f.eks. skriver til hende på FB. Hvis jeg sender en hilsen, eller skriver en kommentar på noget hun har skrevet, som sagtens kan svares på. Så svare hun på andre der skriver i indlægget, men aldrig mine.

Det kunne heller ikke falde hende ind at skrive til mig bare for at høre hvordan det går, men skrive til mig at jeg skal minde hendes bror om noget kan hun godt?

Og så har hun aldrig rigtig gjort noget for at vise interesse -f.eks. besøgt os, eller gjort noget for at se os lidt når vi har besøgt svigermor. De bor lige i nærheden. . Det virker virkelig som om at hun ikke bryder sig om mig, eller ihvertfald har noget i klemme.

Måske er jeg bare for følsom, med det er ik så sjovt.

Det lyder godt nok underligt. Det er da sådan set almindelig dannelse at svare når man nu er i familie. Hvad enten man kan li' hinanden eller hvad.

Jeg vil nok holde med chewy langt hen af vejen og få din kæreste til at snakke med hende.

Og så kan du jo ikke gøre andet end at være venlig og respektfuld overfor hende. Måske hun så bløder op med tiden.

Anmeld

9. oktober 2010

Chewy

Jetjen skriver:

Det lyder godt nok underligt. Det er da sådan set almindelig dannelse at svare når man nu er i familie. Hvad enten man kan li' hinanden eller hvad.

Jeg vil nok holde med chewy langt hen af vejen og få din kæreste til at snakke med hende.

Og så kan du jo ikke gøre andet end at være venlig og respektfuld overfor hende. Måske hun så bløder op med tiden.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.