Hvad tænker du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2010

VIPpigen

Jeg tænker din kæreste er en nærig nar..... Ej, undskyld. Men at du skal betale alt når i er ude er da ikke iorden, ville mene han godt kunne hjælpe lidt til. Og FEDT med du har sparet de penge op uden problemer.

Altså har han job????

Det lyder på mig som om han er hammer jaloux over du kan spare op på den måde, og lave nogen goder. Helt ærligt, så ville jeg kun tage mine børn med på ferie, han må selv betale.

Undskyld jeg er hård, men syntes virkelig ikke det er fair for dig, eller børnene at han er sådan.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Jeg tænker din kæreste er en nærig nar..... Ej, undskyld. Men at du skal betale alt når i er ude er da ikke iorden, ville mene han godt kunne hjælpe lidt til. Og FEDT med du har sparet de penge op uden problemer.

Altså har han job????

Det lyder på mig som om han er hammer jaloux over du kan spare op på den måde, og lave nogen goder. Helt ærligt, så ville jeg kun tage mine børn med på ferie, han må selv betale.

Undskyld jeg er hård, men syntes virkelig ikke det er fair for dig, eller børnene at han er sådan.

Jeg synes bestemt heller ikke det er fair, men jeg gider bare ikke bruge mere energi på den diskussion, for den ender altid ud i at jeg er samfundsnasser der ikke selv tjener mine penge...

Ja han har job, og arbejder gerne op til 70 timer om ugen - endnu en grund til at vi ikke bor sammen.

Anmeld

9. oktober 2010

VIPpigen

Anonym skriver:

Jeg synes bestemt heller ikke det er fair, men jeg gider bare ikke bruge mere energi på den diskussion, for den ender altid ud i at jeg er samfundsnasser der ikke selv tjener mine penge...

Ja han har job, og arbejder gerne op til 70 timer om ugen - endnu en grund til at vi ikke bor sammen.

Øhh, hvordan pokker er du samfundsnasser??

DU ER STUDERENDE MED 2 BØRN......

Syntes han skal punge op for hvad han nu skal betale. Du er berettiget til de penge du får, og fandens god til at spare sammen

Syntes du skal sige til ham at ser han dig sådan så må han selv betale hvis han vil med til disneyland, for han kan da vel ikke finde på at bruge penge som du egentligt har fået ulovligt(ved jeg godt du ikke har) og syntes da alligevel han skal betale selv, hvis han vil med. men et slag skal han fanme ha.

Anmeld

9. oktober 2010

JulieE

Anonym skriver:

Han har vist en Ok økonomi, vi snakker faktisk aldrig om det, for han er meget hemmelig med sin økonomi - læs Joakim Von And 2! Altså han er faktisk utrolig mærkelig når det kommer til økonomi! Han har ex. kun én gang i sit liv købt fødselsdagsgave til sin 5 årig søn! Han kunne ALDRIG finde på at købe noget til ham, og han synes det er dybt uretfærdigt at han skal betale børnebidrag hver måned nu jeg FÅR så mange penge!!?!?!

MEN det punkt har jeg bare valgt ikke at fokusere på, for så bliver jeg så rasende. Men det er da bestemt én af grundene til at vi ikke bor sammen.

Jeg er ked af at sige det, men den var aldrig gået hos mig!!! Jeg havde ikke fundet mig i den opførsel.

Anmeld

9. oktober 2010

Anonym trådstarter

VIPpigen skriver:

Øhh, hvordan pokker er du samfundsnasser??

DU ER STUDERENDE MED 2 BØRN......

Syntes han skal punge op for hvad han nu skal betale. Du er berettiget til de penge du får, og fandens god til at spare sammen

Syntes du skal sige til ham at ser han dig sådan så må han selv betale hvis han vil med til disneyland, for han kan da vel ikke finde på at bruge penge som du egentligt har fået ulovligt(ved jeg godt du ikke har) og syntes da alligevel han skal betale selv, hvis han vil med. men et slag skal han fanme ha.

Åhh jeg synes det er så svært, men det du skriver er præcis sådan jeg har det, og sådan jeg selv ville svare hvis jeg havde dette indlæg.

Jeg sagde faktisk også til ham i dag, at jeg ikke havde lyst til at have ham med, hvis det skulle være med den tone på.

Så kommer det næste problem, så har jeg ingen at tage med - og turen bliver ikke til noget...  (Jeg vil ikke køre så langt alene med to børn!)

Anmeld

9. oktober 2010

Anonym trådstarter

JulieE skriver:

Jeg er ked af at sige det, men den var aldrig gået hos mig!!! Jeg havde ikke fundet mig i den opførsel.

Nej og jeg kan jo egentlig heller ikke forstå at jeg finder mig i det...  For jeg ved da godt at det er forkert - men tjaaa jeg ved ikke engang hvad jeg skal sige til mit forsvar...

Anmeld

9. oktober 2010

VIPpigen

Anonym skriver:

Åhh jeg synes det er så svært, men det du skriver er præcis sådan jeg har det, og sådan jeg selv ville svare hvis jeg havde dette indlæg.

Jeg sagde faktisk også til ham i dag, at jeg ikke havde lyst til at have ham med, hvis det skulle være med den tone på.

Så kommer det næste problem, så har jeg ingen at tage med - og turen bliver ikke til noget...  (Jeg vil ikke køre så langt alene med to børn!)

Det er stærkt du har sagt det til ham. Den ros skal du ha.

Dit problem med at tage nogen med, har du ikke en søster, eller din mor som gerne vil opleve sådan en tur med sine børnebørn. En god veninde som kan finde penge til turen, eller sådan noget. forhøre dig lidt, der er stadig 6 måneder til forår

Anmeld

9. oktober 2010

Dinna88

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg er enlig mor og på SU. Jeg synes til tider vi har en meget stram økonomi. Jeg er kæreste med min yngste søns far, men vi bor ikke sammen - har ingen form for fælles økonomi, og ses ca. hver/hver anden weekend. Når vi skal noget sammen, så betaler jeg størstedelen af udgifterne, da han synes det er det der er mest rimeligt. Jeg gider ikke bruge min tid på at diskutere økonomi, så jeg har bare accepteret at det er sådan det er (selvom jeg inderst inde synes han burde betale halvdelen).

Jeg er dog blevet frygtelig nærrig, og er blevet rigtig god til at spare. Ja faktisk så god at jeg med lidt held kan tage mine to børn og min kæreste med til Disneyland til foråret...  Jeg ville elske at kunne gøre det! MEN nu synes min kæreste jeg er en frygtelig hykler og samfundsnasser, tænk sig at JEG som enlig mor kan spare så meget sammen at vi alle kan tage til disneyland i en uge!

Jeg blev faktisk rigtig ked af hans reaktion, og havde virkelig håbet at han var blevet glad og måske havde foreslået at han ville betale bare en lille smule til det....

Men nu er jeg alligevel kommet til at tænke, for er det virkelig det MAN tænker? At jeg er forbandet samfundsnasser, der overhovedet ikke har "lov" til at bruge mine ikke-selv-tjente-penge på sjov og ballade?

Skåret ud i pap - så skal mine to børn og jeg leve for ca. 500 om ugen de næste 5 mdr., for at jeg kan få råd. 500 kr. er til mad og fornøjelser! Altså benzin og andre faste udgifter er betalt.

Er jeg en forkælet samfundsnasser?

Det er du bestemt ikke, jeg vil snarere sige, at du er et godt eksempel. SU'en er meget stram, så det er godt klaret, at du kan få sparet så meget sammen

Det er vist ham der skal mande sig lidt op.

Anmeld

9. oktober 2010

henh01

Jeg synes altså jeg levede rimelig godt på SU da jeg var alene, det blev først stramt da jeg flyttede sammen med min kæreste. Men set i det store hele så rækker dobbelt Su, boligsikring og forhøjet børnepenge stadig ikke til hvad en middelklasse familie har pr måned.

Du ville være en samfundsnasser hvis din kæreste betalte halvdelen af dine udgifter (altså boede der uofficielt) handlede ind til dig mv, men så længe du bor alene og overfor en evt kommune kan dokumentere dette så kan jeg ikke se hvordan du kan være samfundsnasser.

Desværre synes jeg at systemet hænger lidt når man som i mit tilfælde gerne vil videre uddanne mig, men kun kan få en alm SU svarende til hvad personer uden børn kan få, fordi jeg bor sammen med min kæreste. Jeg har stadig MINE udgifter og han har sine. Jo vi er fælles om husleje, strøm og internet. Men han betaler ikke til min datters SFO og des lign. Når man flytter sammen med en kvinde med barn så forpligter man sig til fælles økonomi, hvilket jeg synes er lidt tamt. Men se, det var jo slet ikke hvad du spurgte om.

Jeg synes du skal pakke dine sydfrugter og NYDE jeres tur til Disneyland.

Anmeld

9. oktober 2010

Sundahl88

hvis han er så utilfreds/utaknemmelig kan han da bare blive hjemme!

som par synes jeg man deler alle fælles udgifter uanset om man bor sammen eller ej. det kan ikke være rigtig det altid er den samme der betaler hvis man fx er ude og spise eller tager nogle steder!

og du er slet ikke samfundsnasser for så er alle vi enlige mødre det!! OG enlige fædre!!

samfundet er skruet sådan sammen at vi enlige mødre har nogle goder og dem benytter vi os sku af! vi skal også have råd til os selv i denne situation! alle enlige vil nok give mig ret i at vi selv trænger til en smule forkælelse indimellem!!

håber i får en god tur! :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.