Jeg synes altså jeg levede rimelig godt på SU da jeg var alene, det blev først stramt da jeg flyttede sammen med min kæreste. Men set i det store hele så rækker dobbelt Su, boligsikring og forhøjet børnepenge stadig ikke til hvad en middelklasse familie har pr måned.
Du ville være en samfundsnasser hvis din kæreste betalte halvdelen af dine udgifter (altså boede der uofficielt) handlede ind til dig mv, men så længe du bor alene og overfor en evt kommune kan dokumentere dette så kan jeg ikke se hvordan du kan være samfundsnasser.
Desværre synes jeg at systemet hænger lidt når man som i mit tilfælde gerne vil videre uddanne mig, men kun kan få en alm SU svarende til hvad personer uden børn kan få, fordi jeg bor sammen med min kæreste. Jeg har stadig MINE udgifter og han har sine. Jo vi er fælles om husleje, strøm og internet. Men han betaler ikke til min datters SFO og des lign. Når man flytter sammen med en kvinde med barn så forpligter man sig til fælles økonomi, hvilket jeg synes er lidt tamt. Men se, det var jo slet ikke hvad du spurgte om. 
Jeg synes du skal pakke dine sydfrugter og NYDE jeres tur til Disneyland.
Anmeld