Hvad tænker du?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

984 visninger
19 svar
0 synes godt om
9. oktober 2010

Anonym trådstarter

Sagen er den at jeg er enlig mor og på SU. Jeg synes til tider vi har en meget stram økonomi. Jeg er kæreste med min yngste søns far, men vi bor ikke sammen - har ingen form for fælles økonomi, og ses ca. hver/hver anden weekend. Når vi skal noget sammen, så betaler jeg størstedelen af udgifterne, da han synes det er det der er mest rimeligt. Jeg gider ikke bruge min tid på at diskutere økonomi, så jeg har bare accepteret at det er sådan det er (selvom jeg inderst inde synes han burde betale halvdelen).

Jeg er dog blevet frygtelig nærrig, og er blevet rigtig god til at spare. Ja faktisk så god at jeg med lidt held kan tage mine to børn og min kæreste med til Disneyland til foråret...  Jeg ville elske at kunne gøre det! MEN nu synes min kæreste jeg er en frygtelig hykler og samfundsnasser, tænk sig at JEG som enlig mor kan spare så meget sammen at vi alle kan tage til disneyland i en uge!

Jeg blev faktisk rigtig ked af hans reaktion, og havde virkelig håbet at han var blevet glad og måske havde foreslået at han ville betale bare en lille smule til det....

Men nu er jeg alligevel kommet til at tænke, for er det virkelig det MAN tænker? At jeg er forbandet samfundsnasser, der overhovedet ikke har "lov" til at bruge mine ikke-selv-tjente-penge på sjov og ballade?

Skåret ud i pap - så skal mine to børn og jeg leve for ca. 500 om ugen de næste 5 mdr., for at jeg kan få råd. 500 kr. er til mad og fornøjelser! Altså benzin og andre faste udgifter er betalt.

Er jeg en forkælet samfundsnasser?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

SoffiLine

Overhovedet ikke!

Det er da ham der er helt forkert på den! 

Og jeg synes bestemt ikke du skal betale det hele, han må også betale noget! Synes det er så flot at du har fået sparet op! 

Men jeg synes ikke du skal betale det hele! Han må få nogle mønter op af lommen, ellers er den tur ikke noget han skal være en del af!

Min mening

Anmeld

9. oktober 2010

Bare mig..

Hej du..

Nej jeg vil ikke mene du er en samfundsnasser.. Du har fået de penge du er berettiget til, må jeg gå ud fra, om du så havde lyst til at købe tøj for dem alle, var du i mine øjne ikke en nasser, med mindre du får nogen penge udbetalt som du egentlig ikke er berriget til!?

Jeg synes, at det er fint for dig, at du kan spare sammen så i kan komme på tur, men helt ærlig, måske du skulle rejse uden din kæreste, for han lyder sgu ikke som en der har synderlig meget lyst til den tur!? Og at han slet ikke gider hjælpe dig, hvis i er KÆRESTER? OG det er hans søn der skal have en oplevekse..

God tur til jer

Anmeld

9. oktober 2010

Anonym trådstarter

Jeg vil skynde mig at understrege at jeg IKKE får penge som jeg ikke er berettiget til!  Men jeg er frygtelig god til at spare.

Anmeld

9. oktober 2010

JulieE

Anonym skriver:

Sagen er den at jeg er enlig mor og på SU. Jeg synes til tider vi har en meget stram økonomi. Jeg er kæreste med min yngste søns far, men vi bor ikke sammen - har ingen form for fælles økonomi, og ses ca. hver/hver anden weekend. Når vi skal noget sammen, så betaler jeg størstedelen af udgifterne, da han synes det er det der er mest rimeligt. Jeg gider ikke bruge min tid på at diskutere økonomi, så jeg har bare accepteret at det er sådan det er (selvom jeg inderst inde synes han burde betale halvdelen).

Jeg er dog blevet frygtelig nærrig, og er blevet rigtig god til at spare. Ja faktisk så god at jeg med lidt held kan tage mine to børn og min kæreste med til Disneyland til foråret...  Jeg ville elske at kunne gøre det! MEN nu synes min kæreste jeg er en frygtelig hykler og samfundsnasser, tænk sig at JEG som enlig mor kan spare så meget sammen at vi alle kan tage til disneyland i en uge!

Jeg blev faktisk rigtig ked af hans reaktion, og havde virkelig håbet at han var blevet glad og måske havde foreslået at han ville betale bare en lille smule til det....

Men nu er jeg alligevel kommet til at tænke, for er det virkelig det MAN tænker? At jeg er forbandet samfundsnasser, der overhovedet ikke har "lov" til at bruge mine ikke-selv-tjente-penge på sjov og ballade?

Skåret ud i pap - så skal mine to børn og jeg leve for ca. 500 om ugen de næste 5 mdr., for at jeg kan få råd. 500 kr. er til mad og fornøjelser! Altså benzin og andre faste udgifter er betalt.

Er jeg en forkælet samfundsnasser?

NEJ!!! Jeg synes det er sejt, hvis du kan få sparet de penge sammen til at give dine børn en super oplevelse!!!

Tilgengæld lyder din kæreste helt ærlig til at vlær elidt af en nasser!!! Pardon my frnch, men han skal godt nok til at komme ud af busken og betale sin del af gildet  -Ved godt du ikke skriver noget om, hhvordan din kærestes økonomi, men det lyder som en ret mærkelig holdning han lægger for dagen, hvis du spørger mig

Anmeld

9. oktober 2010

*Sofie*

Jeg står i samme situation som dig  (enlig mor på SU, dog uden kæreste) - og jeg vil da bestemt ikk kalde dig for en forkælet samfundsnasser...for så er jeg det os selv *GS* 
Vi lever også sparsomt i hverdagen, men jeg har også en opsparing (som jeg er sååå glad så).
Og tænk lige på at du gør samfundet rigtig god gavn ved at tage en uddannelse
Hvad din kæreste angår, så mener jeg helt bestemt at han er gal på den. Han burde støtte dig, og også selv betale til det I laver sammen!

Anmeld

9. oktober 2010

DLM

nej det synes jeg absolut ikke du er. du har sparet for at gi dig selv og børnene en god oplevelse og SU "arbejder" man jo også for, man læser jo og uddanner sig.

men derimod synes jeg din kæreste lyder som en nasser på dig. det er ikke fair at du skal betale hver gang i er ude. han må da også betale sin del når i ikke bor sammen og har fælles økonomi + hvis han synes du er sådan en nasser der vil gi ham en tur til disneyland kunne det jo være at han ikke skulle tage med, så er den billet jo sparet og der er mere til børnene.

synes ikke han er fair

Anmeld

9. oktober 2010

Anonym trådstarter

JulieE skriver:

NEJ!!! Jeg synes det er sejt, hvis du kan få sparet de penge sammen til at give dine børn en super oplevelse!!!

Tilgengæld lyder din kæreste helt ærlig til at vlær elidt af en nasser!!! Pardon my frnch, men han skal godt nok til at komme ud af busken og betale sin del af gildet  -Ved godt du ikke skriver noget om, hhvordan din kærestes økonomi, men det lyder som en ret mærkelig holdning han lægger for dagen, hvis du spørger mig

Han har vist en Ok økonomi, vi snakker faktisk aldrig om det, for han er meget hemmelig med sin økonomi - læs Joakim Von And 2! Altså han er faktisk utrolig mærkelig når det kommer til økonomi! Han har ex. kun én gang i sit liv købt fødselsdagsgave til sin 5 årig søn! Han kunne ALDRIG finde på at købe noget til ham, og han synes det er dybt uretfærdigt at han skal betale børnebidrag hver måned nu jeg FÅR så mange penge!!?!?!

MEN det punkt har jeg bare valgt ikke at fokusere på, for så bliver jeg så rasende. Men det er da bestemt én af grundene til at vi ikke bor sammen.

Anmeld

9. oktober 2010

Nemesis

Nej du er da ikke en nasser på nogen måde!

Synes tilgengæld din kæreste er lidt hyklerisk når han mener DU skal betale det hele og ikke må spare op.

Helt ærligt synes jeg du skal tage dine børn med i disneyland ALENE. Vil han med, må han sku selv spare op!

Synes da også fremover at DU betaler for dig og dine unger og han betaler for sig selv det er vel det der er mest fair! 

Hvor lidt og hvor meget du så kan spare er jo slet ikke noget han skal blande sig i. Det handler om prioriteringer!

Så god tur til Disneyland!

:-) Sisse

Anmeld

9. oktober 2010

Jetjen

Synes det er fantastisk du kan spare op på så lidt penge. Er sgu helt misundelig. Vil da også bare ønske dig god tur. Den har du virkelig fortjent.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.