leje af hus - regler

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. oktober 2010

Meliora

bøgelund1 skriver:

Nej renovation? altså betale for at skraldespanden bliver tømt osv.. min svigermor mener nemlig ikke det er vores udgift, men vi har hidtil betalt det hver 3. måned. 

hmm, er det ikke kommunen der kommer og gør det?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. oktober 2010

bøgelund

KajaHH skriver:

Her betaler udlejeren det, men det sidste sted vi boede stod der i lejekontrakten at vi betalte det over huslejen,men vi filselv en regning på det, og den nægtede jeg at betale.

Men LLO sagde til os at det er udlejeren der står for denne udgift..

super tak for det.. er der nogen steder man kan læse det? så udlejer kan se det skriftligt..

Anmeld

9. oktober 2010

bøgelund

FruRafn skriver:

hmm, er det ikke kommunen der kommer og gør det?

Jo de gør det. men det koster penge.. 

Vi betaler næsten 500 kr i kvartalet.. 

Anmeld

9. oktober 2010

Meliora

bøgelund1 skriver:

Jo de gør det. men det koster penge.. 

Vi betaler næsten 500 kr i kvartalet.. 

æv, det er da dyrt. Vi lejer en lejlighed, og der kører det helt automatisk...

Anmeld

9. oktober 2010

bøgelund

FruRafn skriver:

æv, det er da dyrt. Vi lejer en lejlighed, og der kører det helt automatisk...

ja i lejlighed hører det med. Men ikke når det gælder hus, tro mig, jeg blev os forarget over de ekstra ting man skulle betale for .  

Og jeg føler ikke ligefrem at jeg får noget for de penge..  

Anmeld

9. oktober 2010

Meliora

bøgelund1 skriver:

ja i lejlighed hører det med. Men ikke når det gælder hus, tro mig, jeg blev os forarget over de ekstra ting man skulle betale for .  

Og jeg føler ikke ligefrem at jeg får noget for de penge..  

nææ, kan jeg godt forstå. Nå så lærte jeg også noget i dag:-)

Anmeld

9. oktober 2010

KajaHH

bøgelund1 skriver:

super tak for det.. er der nogen steder man kan læse det? så udlejer kan se det skriftligt..

Du skal bare kontakte LLO, så skal de nok fortælledig det,eller ordne det for dig

Anmeld

9. oktober 2010

Jetjen

Synes lige du skal tjekke din lejekontrakt. Det er altså meget alm. at udlejer får indført i kontrakten at lejer afholder udgifter til renovation, el, varme etc.

Anmeld

9. oktober 2010

bøgelund

Jetjen skriver:

Synes lige du skal tjekke din lejekontrakt. Det er altså meget alm. at udlejer får indført i kontrakten at lejer afholder udgifter til renovation, el, varme etc.

det eneste der står er, at forbrugsafgifter betales efter måler. og der hører det da ikke ind under vil jeg mene.. ellers står der kun hvad vi har givet i indskud, og opsigelsesperiode mv. 

så hvis der ikke står noget, så er det udlejerens post? 

Anmeld

9. oktober 2010

quar20

udlejeren skal stå for den regning - og eks. kloarkafgift eller hvad det nu hedder...

Vi er medlem af LLO og dem kontakte vi da vi lejede et hus af en privat - da vi også altid fik regningen..!!

Står der intet om det i lejekontrakten skal lejekontrakten smides nede ved LLO - for når man lejer et hus er der nogle flere regler end ved lejligheder - da der er mere man selv skal holde og som udlejer skal stå for..!!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.