Hvad er bedst for vores hund når vi står på flyttedagen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

730 visninger
19 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

Mira0911

Vi har diskuteret meget herhjemme hvordan og hvorledes med vores på selve flyttedagen... 

Vi ved ikke lige hvad der er bedst for ham... 

Er det bedst at tage ham med i det første flyttelæs så han kommer med fra starten af og er i nærheden af mig hele dagen? 

Eller lade ham blive i det gamle mens vi flytter? og så tage ham med til det nye i det sidste læs? 

Lige et spørgsmål til... Lige så snart vi får nøglen, ville det så være en god idé at tage ham med ud og se lejligheden inden vi begynder at flytte? Dagligt skal han ikke op af trapper... Det skal han i det nye når han skal op i stue, køkken osv... 

Fortæl og giv endelig råd til hvad der vil være bedst for vores hund... 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

FrkT

Jeg ville lade ham blive det gamle sted, og så tage ham med sammen med sidste læs. Det gjorde vi med vores hunde da vi flyttede herud (og også med kattene).

Grunden til jeg ville gøre det er, at det i forvejen bliver en turbulent og forvirrende dag for ham, og så kan han da i det mindste være i trygge omgivelser det gamle sted, hvorimod det nye sted sker der en helvedes masse samtidig med at han skal forholde sig til et helt nyt sted.

Men gør hvad I synes selvfølgelig. Det er bare mit råd 

Anmeld

8. oktober 2010

Maja_4000

Jeg var med til at flytte for mine forældre for et halvt års tid siden .. De har en lille hund , som havde været der mange gange før (de havde sat i stand i et par måneder) ..
Men på selve dagen kom hun hjem til mig at være , fordi det er et trygt sted , og da så alt var på plads , kom hun med hjem i det nye hus .. Hun tog det rigtig pænt ..
Vi gjorde det samme med deres kat (det er nok noget andet) men da de flyttede sidst var han skræmt fra vid og sans .. På den her måde var det hele ligesom mere roligt og afslappet for dyrene ..
Ved ikke om det hjalp

Anmeld

8. oktober 2010

BabyStella!

MoarJ skriver:

Vi har diskuteret meget herhjemme hvordan og hvorledes med vores på selve flyttedagen... 

Vi ved ikke lige hvad der er bedst for ham... 

Er det bedst at tage ham med i det første flyttelæs så han kommer med fra starten af og er i nærheden af mig hele dagen? 

Eller lade ham blive i det gamle mens vi flytter? og så tage ham med til det nye i det sidste læs? 

Lige et spørgsmål til... Lige så snart vi får nøglen, ville det så være en god idé at tage ham med ud og se lejligheden inden vi begynder at flytte? Dagligt skal han ikke op af trapper... Det skal han i det nye når han skal op i stue, køkken osv... 

Fortæl og giv endelig råd til hvad der vil være bedst for vores hund... 

Vi skal flytte her til dec., og jeg regner med at han kommer med i første flyttelæs og så blir´ jeg i huset, mens mænd´erne kører efter et par læs mere. Så får han eller bare lov og snuse og tisse (forhåbentlig ikke indenfor, men det kan vel ikke undgåes).

Anmeld

8. oktober 2010

Mira0911

FrkT skriver:

Jeg ville lade ham blive det gamle sted, og så tage ham med sammen med sidste læs. Det gjorde vi med vores hunde da vi flyttede herud (og også med kattene).

Grunden til jeg ville gøre det er, at det i forvejen bliver en turbulent og forvirrende dag for ham, og så kan han da i det mindste være i trygge omgivelser det gamle sted, hvorimod det nye sted sker der en helvedes masse samtidig med at han skal forholde sig til et helt nyt sted.

Men gør hvad I synes selvfølgelig. Det er bare mit råd 

Jeg er bare bange for at han vil blive noget så forvirret af de gange der kommer folk og henter læs... Når de slæber ting og sager ud i trailer og biler, har han mulighed for at rende med ud på vejen... 

Det nye sted, bliver jeg når det første læs er afleveret derude.. Og der jeg hele dagen og der kan han være hos mig og undersøge det hele... 

Og han kan øve sig lidt på trappen, mens de henter nye læs... 

Anmeld

8. oktober 2010

Mira0911

Maja_4000 skriver:

Jeg var med til at flytte for mine forældre for et halvt års tid siden .. De har en lille hund , som havde været der mange gange før (de havde sat i stand i et par måneder) ..
Men på selve dagen kom hun hjem til mig at være , fordi det er et trygt sted , og da så alt var på plads , kom hun med hjem i det nye hus .. Hun tog det rigtig pænt ..
Vi gjorde det samme med deres kat (det er nok noget andet) men da de flyttede sidst var han skræmt fra vid og sans .. På den her måde var det hele ligesom mere roligt og afslappet for dyrene ..
Ved ikke om det hjalp

Vil også være super skønt at sende ham et sted hen til nogen i familien, problemet er bare at der er han ikke tryg når det også er første gang... 

Anmeld

8. oktober 2010

Mira0911

BabyStella! skriver:

Vi skal flytte her til dec., og jeg regner med at han kommer med i første flyttelæs og så blir´ jeg i huset, mens mænd´erne kører efter et par læs mere. Så får han eller bare lov og snuse og tisse (forhåbentlig ikke indenfor, men det kan vel ikke undgåes).

Det er svært at bestemme sig til hvad der er bedst... 

Jeg er lidt bange for at han vil blive forvirret når de kommer og henter flyttelæs osv.. 

Anmeld

8. oktober 2010

Mira0911

Ville det være en idé at tage ham med ud i det nye og lade ham snuse rundt og prøve trappen lidt? altså mens lejligheden står tom...

Anmeld

8. oktober 2010

Meilby

Vi er lige flyttet her for 14 dage siden, og der havde vi Lady med oppe i lejligheden den dag vi fik nøglen, så hun kunne få lov til at snuse og kigge rundt inden vores ting kom derop På selve flyttedagen var hun oppe hos min mor, og kom så med herop, da alle tingene var flyttet Hun tog det utrolig pænt, da hun kom herop selvom her stadig var flytterod Jeg tror det har hjulpet hende rigtig meget at hun fik lov til at snuse rundt inden vores ting kom herop

Anmeld

8. oktober 2010

Mor til prinsessen :-)

Hej :-)

Min hund er en lille bange en... SÅ hvor jeg var skulle han være så han ikke var alene de første par dage.....
Også lige vide hvor hans ting er henne og kaste det rundt omkring så det lugter af ham :-)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.