Hvordan skal jeg forholde mig?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

563 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

grinny

Jeg modtog i mandags en vare som var ødelagt, ringede med det samme til firmaet, men ingen tog den. Fik så fat i dem tirsdag hvor de lovede mig at ringe tilbage senere på dagen eller tidligt onsdag, modtog så ikke noget opkald så valgte senere onsdag at ringe selv, hvor jeg fik af vide at der ikke var sket mere med sagen, men at de ville finde ud af noget torsdag morgen og så ringe tilbage til mig. De har stadig ikke ringet eller svaret på min mail og telefonen er slukket, da den går direkte på telefonsvareren.

Hvad skal jeg gøre? Har overvejet at ringe til forbrugerrådet, men er det for tidligt?

Det er virkelig dårlig kundeservice synes jeg!

Kloge hoveder - hjælp mig! 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Snefnug1984

Det er jo en klassisk ting og helt typisk at firmaet ikke gør mere..

Var det mig, ville jeg pakke tingen ind og sende den tilbage med en lille besked om, at du både har ringet og skrevet uden svar, men da du jo som forbruger har 14 dages fortrydelsesret, forlanger du enten at få en ny vare eller pengene tilbage og hvis ikke der sker noget, kontakter du forbrugerklagenævnet - en lille trussel plejer som regel at hjælpe lidt  Og så hust at tage billeder, så du har beviser og de ik bare påstår, at den er gået i stykker på vej til dem i posten

Anmeld

8. oktober 2010

grinny

SolsikkeBlomst skriver:

Det er jo en klassisk ting og helt typisk at firmaet ikke gør mere..

Var det mig, ville jeg pakke tingen ind og sende den tilbage med en lille besked om, at du både har ringet og skrevet uden svar, men da du jo som forbruger har 14 dages fortrydelsesret, forlanger du enten at få en ny vare eller pengene tilbage og hvis ikke der sker noget, kontakter du forbrugerklagenævnet - en lille trussel plejer som regel at hjælpe lidt  Og så hust at tage billeder, så du har beviser og de ik bare påstår, at den er gået i stykker på vej til dem i posten

Kan man virkelig kræve at få pengene tilbage? Det troede jeg nemlig ikke man kunne. For så vil jeg helt sikkert sende det ind.

Anmeld

8. oktober 2010

Snefnug1984

grinny skriver:

Kan man virkelig kræve at få pengene tilbage? Det troede jeg nemlig ikke man kunne. For så vil jeg helt sikkert sende det ind.

Hvis varen er defekt har man ret til en ny eller få den lavet. Men i dette tilfælde er det jo firmaet som åbenbart ikke har pakket det ordentligt inden afsendelsen. Hvilken varer snakker vi om?

Anmeld

8. oktober 2010

M.O.A.R.

grinny skriver:

Så længe en vare ikke overholder handelsbetingelserne kan du sagtens få pengene tilbage.

Men vil give dig helt ret i det er virkelig elendig kundeservice.

Anmeld

8. oktober 2010

Mussi30

Her er forbrugerstyrelsens guide til nethandel, der burde være svar på alle dine spørgsmål

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Ehandel/Koebelov-og-ehandel?tc=6314E388E20C43649935B1C17BA5E852

Anmeld

8. oktober 2010

grinny

SolsikkeBlomst skriver:

Hvis varen er defekt har man ret til en ny eller få den lavet. Men i dette tilfælde er det jo firmaet som åbenbart ikke har pakket det ordentligt inden afsendelsen. Hvilken varer snakker vi om?

Det er at marsvinbur hvor den øverste del er slået i stykker.

Anmeld

8. oktober 2010

grinny

MaleneF skriver:

Så længe en vare ikke overholder handelsbetingelserne kan du sagtens få pengene tilbage.

Men vil give dig helt ret i det er virkelig elendig kundeservice.

Monster dårlig kundeservice. De kunne da i hvert fald bare lige svare på min mail.

Anmeld

8. oktober 2010

grinny

goodiedk skriver:

Her er forbrugerstyrelsens guide til nethandel, der burde være svar på alle dine spørgsmål

http://www.forbrug.dk/Artikler/Dine-rettigheder/Forbrugerguides/Ehandel/Koebelov-og-ehandel?tc=6314E388E20C43649935B1C17BA5E852

Mange tak

Anmeld

8. oktober 2010

Snefnug1984

grinny skriver:

Det er at marsvinbur hvor den øverste del er slået i stykker.

Der er 2 ting: 1 - de har ikke pakket varen ordentligt og 2 - så er det post dk's ansvar at håndterer pakken ordentligt. Så medmindre der var TYDELIG slag/hul på pakken da du fik den, er det firmaet der har ansvaret og ikke post dk.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.