? til Jer som ammer barn på ½-1 år

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Mor til L&S

Ingen andre???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

MariaJ

Vi er ikke helt der endnu, men jeg regner bestemt med fortsat at amme efter de seks måneder og har ingen planer om at give MME. Det lyder jo helt bagvendt at give erstatning for noget hun faktisk får. Det er også mit indtryk at de får jern nok gennem kosten, hvis de spiser varieret. Det er jo netop på grund af behovet for jern gennem kosten, at man siger de ikke skal fuldammes længere efter seks måneder.

Anmeld

8. oktober 2010

Mor til L&S

MariaJ skriver:

Vi er ikke helt der endnu, men jeg regner bestemt med fortsat at amme efter de seks måneder og har ingen planer om at give MME. Det lyder jo helt bagvendt at give erstatning for noget hun faktisk får. Det er også mit indtryk at de får jern nok gennem kosten, hvis de spiser varieret. Det er jo netop på grund af behovet for jern gennem kosten, at man siger de ikke skal fuldammes længere efter seks måneder.

Det jeg har fået at vide er at først får jern nok igennem maden omkring 1 års alderen... derfor jern fra 6 mdr til 1 år.. i form af MME eller jerntilskud !!

Anmeld

8. oktober 2010

MariaJ

Rollo skriver:

Det jeg har fået at vide er at først får jern nok igennem maden omkring 1 års alderen... derfor jern fra 6 mdr til 1 år.. i form af MME eller jerntilskud !!

Jeg skal så indrømme, at jeg ikke har snakket med nogen om det, og at mit svar bare er baseret på det jeg har kunnet læse mig til. Mit gæt er at det kommer an på, hvor god din datter er til at spise rigtig mad. Hvis hun spiser rigtige portioner to gange om dagen og får kød, ville jeg ikke bekymre mig overhovedet. Hvis, hun bare spiser en teskefuld her og der over længere tid er der nok noget om snakken, og et tilskud kan sikkert være på sin plads. Jeg læste i en baby-infobog, vi har fået udleveret hos sundhedsplejersken at man anbefaler købegrød, fordi det er jernberiget. Det har jeg ikke tænkt mig at tage til efterretning. Så hellere give jern i tillæg, hvis der går lang tid før hun får smag for almindelig mad. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.