Børn og BMI, tunge børn....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Malthes mor

Jeg har været ude for det samme med vores den store dreng. Da jeg, efter at havde født nummer to, var lidt større end før min graviditet. og var rigtig opmærksom på hvad jeg kom i munden. Så begyndte han at tale om at være for tyk. Så de kære små opfatter bare mere end mellem himmel og jord end de burde.

Og det er altså ikke for at lyde kloge Åge-agtig!

Men til dig, der har startet denne tråd. Hvorfor kontakter du ikke egen læge og tager en snak med vedkommende om din dreng og hans vægt. For hvis han er større end gennemsnittet, så skal der vel formodenlig tages hensyn til det i en udregning af BMI´en.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

JacobsMoar

Jbk skriver:

Ja, den gør...det er mærkeligt, ikke...så var han bare ældre var han helt perfekt...

Underligt..

Men som du skriver til en af de andre, fokus på hvad han spiser.. Og hvor meget han spiser tror jeg er vejen frem  Uden at han egentlig er klar over det..

Anmeld

8. oktober 2010

henh01

Malthes mor skriver:

Nu vil jeg ikke lyde som en kloge Åge, men hun har det jo et sted fra.

Ja fra skolen... Der er en pige fra første der har sagt til hende at hun synes hun var tyk.

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

henh01 skriver:

Ja fra skolen... Der er en pige fra første der har sagt til hende at hun synes hun var tyk.

Ja, det er jo det børn gør og har en idé om det gerne er piger...men medierne hylder jo også det slanke....øv...stakkels børn..

Anmeld

8. oktober 2010

lene

Nu skal man jo huske at bmi kun er vejledende, den tager hverken høje for muskelmasse eller knogle bygning, så det bedste man kan gøre er at se på sine børn eller hvis man er tvivl lade lægen kigge på barnet, for hvis ellers barnet får en sund og varieret kost og bevæger sig, så kan jo ikke gøre så meget mere

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

lene skriver:

Nu skal man jo huske at bmi kun er vejledende, den tager hverken høje for muskelmasse eller knogle bygning, så det bedste man kan gøre er at se på sine børn eller hvis man er tvivl lade lægen kigge på barnet, for hvis ellers barnet får en sund og varieret kost og bevæger sig, så kan jo ikke gøre så meget mere

Jamen, jeg kan sagtens se han er på grænsen...det der undrer mig er at bmi'en ændrer sig ved at jeg gør ham to år ældre.. sundhedsplejersken siger bare han bliver en kæmpe mand på over to m.

Anmeld

10. oktober 2010

lene

tja det aner jeg faktisk ikke hvorfor det ændre sig efter alder det lyder lidt mærkeligt

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.