Børn og BMI, tunge børn....?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.395 visninger
16 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

Svei

Hej piger.

Jeg har en søn der er lidt tung i det og har lige været inde og teste hans bmi. Han er i følge den overvægtig. Han bliver 8 år i næste måned, men rykker jeg alderen på den der BMI test til at han er ældre end han er, så er han pludselig normalvægtig....det giver da ikke mening, gør det? Nogen der kan forklare mig det?

Andre der har lidt store børn og hvad tænker og gør i omrking det?

VH

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

henh01

Har du husket at fine en BMI beregner for børn? Der er nemlig forskel på udregningen fra barn til voksen.

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

henh01 skriver:

Har du husket at fine en BMI beregner for børn? Der er nemlig forskel på udregningen fra barn til voksen.

Ja, ellers kunne jeg jo ikke rette på alder... når jeg sætter den til han er 8 år så er han overvægtig og det samme ved 9 år, men sætter jeg ham til at være 10 år så er han helt normalvægtig, er det ikke underligt?

Anmeld

8. oktober 2010

henh01

Jbk skriver:

Ja, ellers kunne jeg jo ikke rette på alder... når jeg sætter den til han er 8 år så er han overvægtig og det samme ved 9 år, men sætter jeg ham til at være 10 år så er han helt normalvægtig, er det ikke underligt?

jo men det har sikkert noget at gøre med hvor meget muskler må veje i en given alder..

Min datter vejer i følge BMI beregneren 1 kg for meget - ellers er hun 2 cm for kort ift at være "normal" vægtig. Men jeg tager det ikke så tungt for hun er en meget massiv pige og selvom mange tror det er en skråne, så er der altså nogle hvor muskler og knogler vejer mere end hos andre

Anmeld

8. oktober 2010

JacobsMoar

Jbk skriver:

Hej piger.

Jeg har en søn der er lidt tung i det og har lige været inde og teste hans bmi. Han er i følge den overvægtig. Han bliver 8 år i næste måned, men rykker jeg alderen på den der BMI test til at han er ældre end han er, så er han pludselig normalvægtig....det giver da ikke mening, gør det? Nogen der kan forklare mig det?

Andre der har lidt store børn og hvad tænker og gør i omrking det?

VH

Aner ikke noget om det, men google er min ven, og fandt lige dette:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/fedmegraenser_for_boern/

Siger den det samme?

Anmeld

8. oktober 2010

Silas&Mille

Det var det samme med min lillebror. Da han var i den alder var han også overvægtig, men et par år senere var han normalvægtig, men vejede stadig det samme.

Tror forskellen med alderen ligger i deres udvikling.

Men det er blot et gæt fra min side af.

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

henh01 skriver:

jo men det har sikkert noget at gøre med hvor meget muskler må veje i en given alder..

Min datter vejer i følge BMI beregneren 1 kg for meget - ellers er hun 2 cm for kort ift at være "normal" vægtig. Men jeg tager det ikke så tungt for hun er en meget massiv pige og selvom mange tror det er en skråne, så er der altså nogle hvor muskler og knogler vejer mere end hos andre

Tjo..men han er lige så stor som en på 10-11 år, derfor jeg tænker det er mere sammenligneligt med den alder.

Jeg må indrømme jeg er obs på det, da jeg synes det er virkelig synd hvis han skal kæmpe med det...

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

Bromberg skriver:

Aner ikke noget om det, men google er min ven, og fandt lige dette:

http://www.motion-online.dk/sundhed_og_vaegt/vaegt_og_fedtprocent/fedmegraenser_for_boern/

Siger den det samme?

Ja, den gør...det er mærkeligt, ikke...så var han bare ældre var han helt perfekt...

Anmeld

8. oktober 2010

henh01

Jbk skriver:

Tjo..men han er lige så stor som en på 10-11 år, derfor jeg tænker det er mere sammenligneligt med den alder.

Jeg må indrømme jeg er obs på det, da jeg synes det er virkelig synd hvis han skal kæmpe med det...

Jeg er også meget obs på motion og sund kost, men ikke så min datter bemærker det. Hun er begyndt at sige at hun synes hun er tyk.. Det er forfærdeligt som forældre at høre på.

Anmeld

8. oktober 2010

Svei

henh01 skriver:

Jeg er også meget obs på motion og sund kost, men ikke så min datter bemærker det. Hun er begyndt at sige at hun synes hun er tyk.. Det er forfærdeligt som forældre at høre på.

Altså, jeg må indrømme jeg snakker med Bertram om det også. Han elsker mad og kan blive ved og ved, så det hjælper ikke bare at tage alt det usunde for det er maden der er det bedste, for ham så han er bevidst om det, ikke at han er for stor, for det er han ikke(endnu) men om at man helst ikke skal blive det...men tror så heller ikke drenge er så fokuserede på det som piger og heldigvis for det, for det må sørme være hårdt. Desværre er piger nok også for gode til at sammenligne og de tunge piger i klassen ved jo godt de er de tungeste. kan selv huske det og jeg var slet ikke tyk, bare tungere end de spinkle.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.