Kønsbestemmelse!? Ja eller nej??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

kkk

Vi har aldrig fået at vide hvad vi ventede os. Og det er især min mand der holder stædigt fast i, at det er noget mærkeligt noget med alle de kønsscanninger - og at det er ligesom at tjekke indholdet af julegaverne før tid:-) Han synes det er noget af det mest fantastiske ved fødslen at blive overrasket over kønnet.

Vi har fået tre piger og er blevet lige overraskede hver gang

Jeg er nu mere nysgerrigt anlagt, og især sidste gang ville jeg faktisk gerne have haft kønnet at vide - men han vandt.

Denne fjerde og sidste gang, har vi tilgengæld besluttet - i fællesskab! - at 'prøve noget nyt' og få kønnet at vide på den ene eller den anden måde, før tid.

Min væsentligste begrundelse for at få kønnet at vide denne gang, er egentlig mest af alt for at få mulighed for at lukke den utroligt trælse kønsdebat der altid opstår: Ih det kunne vel være dejligt med en dreng denne gang!!??. Jeg er helt sikker på at vi selvfølgelig skal ha' en dejlig og lækker pige mere (statistikken taler ligesom for det:-), og det vil bare være rart at informere folk om at det er sådan det bliver. Slipper sikkert ikke helt for alle de dumme kommentarer, men måske nogle af dem.

Nå men tilbage til dit indlæg: Jeg synes faktisk at din mand skal ha' lov til at følge naturens gang, og vente med at vide hvilket køn hans kommende barn har, hvis han helst vil vente. Men beslutningen må selvfølgelig bero på en masse snak om, hvad der betyder mest for hvem og hvorfor. God vind med debatten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Svane83

Uh det er altså virkelig bare så svært, jeg havde egentlig besluttet mig for at jeg ikke ville vide det for jeg havde det lidt sådan at det jo er en af de få virkelige overraskelser der er tilbage.... og min kæreste han sagde at han var ligeglad om det blev en dreng eller en pige så hvis jeg ville vente så ventede vi.

Meeeeeennnnnn nu er jeg efterhånden godt nok blevet en smule (MEGET) i tvivl.... ih hvor er jeg dog spændt jeg er lige ved at revne af spænding og jeg ved ikke om vi får det afvide eller vi ikke gør. Jeg er elendig til hemmeligheder og hvis sygeplejesken til MD spørg om vi vil vide det... tja så ved jeg ikke om jeg kan sige nej.

Hele min mands familie er overbevist om at det er en dreng og min mor og søster tror det er en pige og tja... jeg er nu ligeglad, men tror nu der alligevel er noget rigtigt i at man får et andet tilknytninggs forhold til den lille når man ved hvad det bliver.... men her er den altså stadig ude til tælling - fordi det er mig der suverænt bestemmer det siger min kæreste og det er altså både godt og skidt

Carina

Anmeld

8. oktober 2010

Lise 26

Jeg ville også vide det, men min mand ville ikke. Men jeg havde det sådan, at jeg ville ikke ud og kun købe hvidt tøj. Jeg ville sku ud og købe lyserødt eller lyseblåt. og jeg ville også gøre børneværelset klar, og det skulle bestemt ikke være bare hvidt. Det kunne han sådan set godt se, så jeg fik min vilje :-) jeg synes ikke du er tarvelig. Det med at shoppe ting til den lille, er jo noget af det hyggeligste ved at være gravid. Og det er altså kedeligt kun at må købe hvidt..

Anmeld

8. oktober 2010

AnneBJ

kkk skriver:

- og at det er ligesom at tjekke indholdet af julegaverne før tid:-)

Sjovt, min kæreste har brugt præcis samme ord

Anmeld

8. oktober 2010

Pige2009

Mette:)) skriver:

Hej Skønne Kvinder

Vi har snakket herhjemme om vi vil vide kønnet når den tid kommer, og jeg er helt afklaret og tænker JA!! Selvfølgelig vil jeg vide hvad vi venter os. Jeg havde egentlig slet ikke regnet med andet, indtil min kæreste siger at han faktisk IKKE kunne tænke sig at vide hvad det bliver! Hmm, åh nej...... Hvad gør vi så... Jeg har aldrig overvejet ikke at skulle vide hvad kønnet er. Men synes også et eller andet sted at det er lidt synd for ham at jeg bare "overruler" ham. Men jeg vil virkelig gerne vide det. Har sagt at vi eventuelt kunne lade os overraske med barn nr.2. Men han siger at det ikke er det samme som nu hvor det er vores første!?

- Er det mig der er tarvelig hvis jeg holder fast på at jeg vil vide kønnet?
- Har I prøvet lignende uenighed, og hvad blev løsningen?

Håber I har nogle gode råd som altid

Knus, og rigtig god dag!

Min fætter og hans kone var uenige, og det endte med at hun fik det at vide, mens min fætter først fik besked, da han blev far

Anmeld

8. oktober 2010

Kløver

Mette:)) skriver:

Hej Skønne Kvinder

Vi har snakket herhjemme om vi vil vide kønnet når den tid kommer, og jeg er helt afklaret og tænker JA!! Selvfølgelig vil jeg vide hvad vi venter os. Jeg havde egentlig slet ikke regnet med andet, indtil min kæreste siger at han faktisk IKKE kunne tænke sig at vide hvad det bliver! Hmm, åh nej...... Hvad gør vi så... Jeg har aldrig overvejet ikke at skulle vide hvad kønnet er. Men synes også et eller andet sted at det er lidt synd for ham at jeg bare "overruler" ham. Men jeg vil virkelig gerne vide det. Har sagt at vi eventuelt kunne lade os overraske med barn nr.2. Men han siger at det ikke er det samme som nu hvor det er vores første!?

- Er det mig der er tarvelig hvis jeg holder fast på at jeg vil vide kønnet?
- Har I prøvet lignende uenighed, og hvad blev løsningen?

Håber I har nogle gode råd som altid

Knus, og rigtig god dag!

Hej Mette

Vi ønsker ikke selv at vide kønnet, og tror det er meget vigtigt i er enige, i kan ikke ta den viden tilbage om kønnet, men i kan, jo sagtens senere få en kønsscanning, hvis i bliver enige om hvad i vælger, skriv evt for og imod for at vide det.

Det er lidt farligt hvis den ene ved det, for kan jo være man kommer til at tale over sig, eller han måske ser hvis du køber noget lyserødt eller lyseblåt, hvilket man jo nok ikke ville kunne lade være med

jeg håber i finder ud af hvad i ønsker

Anmeld

8. oktober 2010

Kløver

Tjuhl skriver:

nej vi var enige fra start - vi ville ikke vide kønnet. så længe vi vidste det var et sundt og raskt barn så er det fuldkommen ligegyldigt om det er en søn eller en datter vi får i armene til sidst. Jeg synes du skal respektere din kæreste...for ER det virkelig så vigtigt? du får det jo at vide om 8 måneder anyway...

Jeg er helt enig Synes bestemt man skal være enige, i sådan en beslutning, og være sikker på, begge forældre ønsker at vide det

min kæreste synes det er ligesom at kigge i julegaverne før tid, han vil gerne 3D scanningerne, ( er jo et sted også at smugkigge) men at vide kønnet synes han var en tand for meget at smugkigge, og ja det vigtigste for os, er også som Tjuhl skriver, at bare barnet er sundt og rask, så er det, det vigtigste

Anmeld

8. oktober 2010

MoarHvidovre

Profilbillede for MoarHvidovre
Elsker mine unger; Lina og Luka :0)
Tjuhl skriver:

nej vi var enige fra start - vi ville ikke vide kønnet. så længe vi vidste det var et sundt og raskt barn så er det fuldkommen ligegyldigt om det er en søn eller en datter vi får i armene til sidst. Jeg synes du skal respektere din kæreste...for ER det virkelig så vigtigt? du får det jo at vide om 8 måneder anyway...

Vi var begge enige at vi ingen af gangene ville vide kønnet og det var den fantastiske følelse, at min mand begge gange så hvad køn vi fik - først en dreng og derefter en pige

Anmeld

8. oktober 2010

mortilnoahogmelina

Altså her var det lidt omvendt , jeg ville ik vide det , men min kæreste ville enormt gerne vide det . 

Min kæreste kunne dog ikk deltage i scanningen , så da jeg lå der på bordet og blev scannet bestemte jeg mig for at vide hvad det blev . 

- Hvis nu din kæreste skal med til scanningen , kan du så ik bede hende der scanner dig om self at kigge men ikk sige hvad det er , og så kan hun fortælle dig det når din kæreste er gået ud af døren . Bare et forslag . 

- Nu ved jeg jo ikk om du vil vide det fordi du vil kunne købe den farve tøj og ting som det bliver af baby (dreng eller pige) 

Her hjemme har vi intet købt med farve på , af to årsager , et at de dyre ting vil vi gerne kunne bruge igen når barn nr to kommer , og så er der heller ingen i fam . der ved om det er en dreng eller pige . 

Så hvis du bare køber neutralt hele vejen igennem , så kan du jo sagtens vide det , og han ikk . Og måske vil han vide det senere i graviditeten  

BAre et forslag . held og lykke med det hele .

Anmeld

8. oktober 2010

Karina84

Hos os er det mig der fra starten har prøvet på at overtale min kæreste til at vi skal have det at vide... Og det er lykkedes

Men ville han ikke have det at vide, jamen så ville jeg heller ikke vide noget, da jeg ville ha meget svært ved at holde det hemmeligt! Man vil jo ikke kunne la være med at kigge lige mere efter noget lyserødt eller lyseblåt, så her er det enten eller!

Vi har så bestemt os for ikke at få lavet 3D scanning, så jeg syns stadig der er en del overraskelse til gode, og jeg tænker at når man først ligger der, er man så overvældet af følelser over endelig at have ham/hende i sine arme, så om den spænding er ødelagt overlever jeg nok. Er simpelt alt for nysgerrig til at vente 

Hilsen Karina, som skal til MD om en ugen og glæder sig heeelt vildt til at se den lille igen!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.