Mette:)) skriver:
Hej Skønne Kvinder 
Vi har snakket herhjemme om vi vil vide kønnet når den tid kommer, og jeg er helt afklaret og tænker JA!! Selvfølgelig vil jeg vide hvad vi venter os. Jeg havde egentlig slet ikke regnet med andet, indtil min kæreste siger at han faktisk IKKE kunne tænke sig at vide hvad det bliver! Hmm, åh nej...... Hvad gør vi så... Jeg har aldrig overvejet ikke at skulle vide hvad kønnet er. Men synes også et eller andet sted at det er lidt synd for ham at jeg bare "overruler" ham. Men jeg vil virkelig gerne vide det. Har sagt at vi eventuelt kunne lade os overraske med barn nr.2. Men han siger at det ikke er det samme som nu hvor det er vores første!?
- Er det mig der er tarvelig hvis jeg holder fast på at jeg vil vide kønnet?
- Har I prøvet lignende uenighed, og hvad blev løsningen?
Håber I har nogle gode råd som altid 
Knus, og rigtig god dag!
Vi var heldigvis fuldstændige enige om lige fra start at vi IKKE vil vide kønnet
der var flere grunde:
vi vil meget gerne prøve det "sus" folk taler om at det skulle være at få afvide lige efter en fødsel, hvor man har givet aaaalt hvad man kunne.
det er sjovt at gå og gætte, samt høre folks gæt.
vi kan med sikkerhed bruge alt det vi køber nu, til det næste barn også, da det hele er neutralt.
Jeg har sparet rigtig mange penge fordi jeg ikke kunne kaste mig over alt hvad der var f.eks. lyserødt
man køber med andre ord kun det mest nødvendige og praktiske (meget nyttigt når man er på SU)
Dette er bare nogle af de tanker vi har gjort os...
Vi er dog ret enige om at vi ved barn nr 2 tilgengæld nok gerne vil vide kønnet... og det har intet at gøre med at vi har fortudt vores beslutning denne gang, det er mere fordi at så har vi prøvet begge dele, og tror det er næmmere at vælge fra første gang end anden gang.
Håber i finder en løsning 
Anmeld