Skal han ku trille? 10 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

patella

mor-til-vanessa skriver:

vanessa bliver 10 mdr her den 11 og hun har aldrig trillet rund.

men det med du siger din sp har sagt at de skal ligge på maven for det er der de kommer op på knæ, passer ikke her hjemme.

vanessa har faktisk aldrig kunne li at ligge på maven og da hun begyndte at kravle foregik det heller ikke på maven, men hun gjorde det fra siddende stilling. så han kan sagten komme til at kravle fra siddende stilling.

men det skal nok komme, han gør det bare i hans tempo.

Altså Bastian ELSKER at ligge på maven nu - da SP var her sidst, var det bare et hit at sidde, for det havde han næsten lige lært. Men nu lægger han sig selv på maven, hver gang vi sætter ham op. Mens han sidder kommer hænderne langt frem på gulvet, sådan hen mellem fødderne og så skubber han benene bagud, sådan han nærmest går i spagat, og så er han nede på maven. Han gider ikke sidde, for der kan han jo ikke komme nogen vegne 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Mira0911

Bare rolig - det skal nok komme.. Han gør det når han er klar til det... 

Anmeld

8. oktober 2010

patella

Valle81 skriver:

Ja hvorfor det:0)

Jeg har været dagplejer og jeg siger dig børn er opfindsomme - de finder deres egne veje at komme frem på:0) Nogle lærer at sidde og aldrig at kravle for de de hopper rundt på numsen osv:0)

Der er ikke den mulighed jeg næsten ikke har set:0)

Og de børn de klarer sig sku glimrende - og har en fest med ders sjove måde at komme frem på:0)

Hehe det må være underholdende at følge. Men jeg tænker også på om jeg mon skal gøre noget for at han kommer op og kravle? Altså han stikker jo måsen i vejret på den rigtige måde og trækker ofte knæene op under sig, men han er endnu ikke begyndt at kravle... Så kan jeg støtte ham I det på en eller anden måde?

Jeg har bare hørt at det er ret vigtigt at de lærer og kravle, også selvom det blir længe efter de er begyndt at gå, for den der krydsning er godt for motorikken og vigtig for fremtidig indlæring...

Anmeld

8. oktober 2010

Valle81

patella skriver:

Hehe det må være underholdende at følge. Men jeg tænker også på om jeg mon skal gøre noget for at han kommer op og kravle? Altså han stikker jo måsen i vejret på den rigtige måde og trækker ofte knæene op under sig, men han er endnu ikke begyndt at kravle... Så kan jeg støtte ham I det på en eller anden måde?

Jeg har bare hørt at det er ret vigtigt at de lærer og kravle, også selvom det blir længe efter de er begyndt at gå, for den der krydsning er godt for motorikken og vigtig for fremtidig indlæring...

Asta ville jo heller ikke ligge på maven og på et tidspunkt tænkte jeg at hun skulle lære at kravle.

Jeg købte en stor rund skumgummidims ved en stofbutik som jeg brugte til at lægge under brystet og ind under armhulerne på hende. Så lærte hun at støtte op på armenen og komme på knæ - og det tog ikke mange dage så havde hun set fidusen:0)

Anmeld

8. oktober 2010

grinbidderen

patella skriver:

Okay det er godt nok flot. Har din dreng været en slank dreng? Min søn er godt i stand og jeg tænker at det måske nogle gange er det der hindrer ham lidt.. 

Nogen sp siger at det er letter for børnene at komme hurtiger igang med at trille kravle gå osv. Men da min søn var så lille var han hurtig fremme han kravlede som 8 mdr mener jeg og han begyndte at gå da han var 10 1/2 månede men han var osse en lille tyk basse så for ham var det ik et problem at være godt i stand, de gør det jo efter hvornår de vil og ikke alle børn er ens. Er sikker på din søn kommer til at kunne det hele når han vil. Og så er der nok noget andet han evt, er hurtig med...

Anmeld

8. oktober 2010

Na-Wi

patella skriver:

Okay det er godt nok flot. Har din dreng været en slank dreng? Min søn er godt i stand og jeg tænker at det måske nogle gange er det der hindrer ham lidt.. 

Nej han har aldrig været slank han har altid været større end andre babyer, men aldrig for tyk.. Han har fulgt kurven men altid bare i den øverste del han vejer over 12 kilo nu

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.