Skal han ku trille? 10 måneder

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.501 visninger
15 svar
0 synes godt om
8. oktober 2010

patella

Hejsa.

Altså da han havde den alder, hvor man øvede at ligge på maven, trille osv, der lærte Bastian at trille begge veje, dog har det aldrig været noget han gjorde særlig meget, men han kunne godt. 

Jeg kan huske da jeg havde besøg af sundhedsplejersken sidst, da han var 8 måneder, der lagde hun vægt på, at han stadig skulle meget ned og ligge på maven, for det var derfra han skulle komme op og kravle. Og så lagde hun også vægt på at det var vigtigt at han kunne trille... det er jeg bare kommet i tanke om at det gør han ALDRIG... han kravler heller ikke, men er på maven konstant og hiver sig frem med hænderne og skubber på med knæ og fødder. Men han triller aldrig. Han er også lidt langsom mht at rejse sig op ad ting osv, men det skal nu nok komme

Jeg kom bar til at tænke på om jeres børn på det stade stadig triller rundt ind i mellem???

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

Malthes mor

Malthe på 10 mdr - Faktisk lige præcis i dag - kan ikke trille og han har ikke ro til at vi øver det med ham. Men han kan kravle og er fiks til at få rejst sig op af borde, stole, folks ben osv.

Men mon ikke det nok skal komme igen,. for du skriver jo at han har kunnet.

Anmeld

8. oktober 2010

Valle81

Hmm .

Jeg er af den opfattelse at børn gåør de ting de skal når de kan og vil og ikke før. Nogle lærer ting hurtigt og andre sent og nogle aldrig:0) nogle følger bogen andre går før de kravler:0)

Asta ville ikke ligge på maven og lærte aldrig det trillen osv - men pludselig i en alder af 9-10 mdr kravlede hun.

Anton er 6 mdr han både triller og kryber og er i alt og overalt hele tiden.

Så børn er meget forskellige:0)

Knus

Anmeld

8. oktober 2010

Valle81

patella skriver:

Hejsa.

Altså da han havde den alder, hvor man øvede at ligge på maven, trille osv, der lærte Bastian at trille begge veje, dog har det aldrig været noget han gjorde særlig meget, men han kunne godt. 

Jeg kan huske da jeg havde besøg af sundhedsplejersken sidst, da han var 8 måneder, der lagde hun vægt på, at han stadig skulle meget ned og ligge på maven, for det var derfra han skulle komme op og kravle. Og så lagde hun også vægt på at det var vigtigt at han kunne trille... det er jeg bare kommet i tanke om at det gør han ALDRIG... han kravler heller ikke, men er på maven konstant og hiver sig frem med hænderne og skubber på med knæ og fødder. Men han triller aldrig. Han er også lidt langsom mht at rejse sig op ad ting osv, men det skal nu nok komme

Jeg kom bar til at tænke på om jeres børn på det stade stadig triller rundt ind i mellem???

Sorry - havde vist lidt søvn i øjnene:0) Han kan o godt men gør det bare ikke:0)

Jeg ville ikke bekymre mig - tror ikke han har glemt det, men det siger ham nok bare ikek så meget:0)

Anmeld

8. oktober 2010

Na-Wi

Min søn triller aldrig, han har lige lært at gå (han er 11 måneder) og kravlede da han var 7 måneder, så han har ikke rigtigt haft tid til at trille..

Anmeld

8. oktober 2010

mor-til-vanessa

vanessa bliver 10 mdr her den 11 og hun har aldrig trillet rund.

men det med du siger din sp har sagt at de skal ligge på maven for det er der de kommer op på knæ, passer ikke her hjemme.

vanessa har faktisk aldrig kunne li at ligge på maven og da hun begyndte at kravle foregik det heller ikke på maven, men hun gjorde det fra siddende stilling. så han kan sagten komme til at kravle fra siddende stilling.

men det skal nok komme, han gør det bare i hans tempo.

Anmeld

8. oktober 2010

patella

Malthes mor skriver:

Malthe på 10 mdr - Faktisk lige præcis i dag - kan ikke trille og han har ikke ro til at vi øver det med ham. Men han kan kravle og er fiks til at få rejst sig op af borde, stole, folks ben osv.

Men mon ikke det nok skal komme igen,. for du skriver jo at han har kunnet.

Jo det skal vel nok komme - han har jo bare ikke rigtig "brug" for det, da det hele p.t. drejer sig om at komme rundt over det hele... det er jo så spændende og ligge på ryggen, det gider han slet ikke... så hvorfor trille  Jeg tænkte også bare om det burde være en del af hans bevægelser.

Anmeld

8. oktober 2010

patella

Valle81 skriver:

Hmm .

Jeg er af den opfattelse at børn gåør de ting de skal når de kan og vil og ikke før. Nogle lærer ting hurtigt og andre sent og nogle aldrig:0) nogle følger bogen andre går før de kravler:0)

Asta ville ikke ligge på maven og lærte aldrig det trillen osv - men pludselig i en alder af 9-10 mdr kravlede hun.

Anton er 6 mdr han både triller og kryber og er i alt og overalt hele tiden.

Så børn er meget forskellige:0)

Knus

Ja det er helt utroligt så forskellige børnene er...  F.eks. tvivler jeg på at Bastian begynder at kravle overhovedet, eftersom han bare kommer så hurtigt og nemt rundt på sin måde, så hvorfor begynde at kravle... ?

Anmeld

8. oktober 2010

patella

Naannaa87 skriver:

Min søn triller aldrig, han har lige lært at gå (han er 11 måneder) og kravlede da han var 7 måneder, så han har ikke rigtigt haft tid til at trille..

Okay det er godt nok flot. Har din dreng været en slank dreng? Min søn er godt i stand og jeg tænker at det måske nogle gange er det der hindrer ham lidt.. 

Anmeld

8. oktober 2010

Valle81

patella skriver:

Ja det er helt utroligt så forskellige børnene er...  F.eks. tvivler jeg på at Bastian begynder at kravle overhovedet, eftersom han bare kommer så hurtigt og nemt rundt på sin måde, så hvorfor begynde at kravle... ?

Ja hvorfor det:0)

Jeg har været dagplejer og jeg siger dig børn er opfindsomme - de finder deres egne veje at komme frem på:0) Nogle lærer at sidde og aldrig at kravle for de de hopper rundt på numsen osv:0)

Der er ikke den mulighed jeg næsten ikke har set:0)

Og de børn de klarer sig sku glimrende - og har en fest med ders sjove måde at komme frem på:0)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.