down syndrom samt andet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.368 visninger
12 svar
0 synes godt om
7. oktober 2010

skøjte-prinsessen

hej alle

okay jeg har hørt nogen forskellige ting og vil lige høre om der er nogen der har erfaring med det, måske selv prøvet det.

jeg har fået af vide at hvis der er noget galt med barnet, down syndrom, misdannelse eller noget så ville man have mave smerte, eller nogen form for tegn. Er det sandt? nogen her der har hørt det.

samt har jeg også fået af vide at hvis man har været til scanning i uge 8 og alt så fint ud der, så skulle der heller ikke være noget galt, nogen der ved noget der?

håber nogen kan hjælpe lidt, det vil berolige min hjerne lidt... da jeg er nervøs for at der er noget galt med mit elsket lille barn. 

skal siges at jeg ingen smerter har og sidste scanning viste alt var ok.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. oktober 2010

Svei

Intet af det kan du bruge til noget. Og for at være helt sikker er der kun moderkagebiopsi eller fostervandsprøve.

Anmeld

7. oktober 2010

mariamiss6

Scanning i uge 8 siger ikke meget andet end at der er et foster... Og om det er alderssvarende i forhold til at du skulle være i 8. uge...

Smerter ved downs syndrom og diverse andre fysiske lidelser som ligger udelukkende hos fosteret er aller højest usandsynligt....

Hvor langt henne skulle du være nu? og hvilken scanning var så din sidste?

Man får tilbudt en MD scanning omkring uge 20, og den viser om der er noget galt med barnet. Altså evt. misdannelser, som manglende lemmer, eller hjertefejl og den slags....

NF i uge 12 viser hvor høj risiko der er for at barnet har downs syndrom. Men siger det ikke med sikkerhed, det skal man have en moderkagebiopsi for...

Anmeld

7. oktober 2010

mariamiss6

Jbk skriver:

moderkageviosi

Moderkagehvadfornoget? heheheh

Anmeld

8. oktober 2010

SussieThyssen

Dandiann skriver:

hej alle

okay jeg har hørt nogen forskellige ting og vil lige høre om der er nogen der har erfaring med det, måske selv prøvet det.

jeg har fået af vide at hvis der er noget galt med barnet, down syndrom, misdannelse eller noget så ville man have mave smerte, eller nogen form for tegn. Er det sandt? nogen her der har hørt det.

samt har jeg også fået af vide at hvis man har været til scanning i uge 8 og alt så fint ud der, så skulle der heller ikke være noget galt, nogen der ved noget der?

håber nogen kan hjælpe lidt, det vil berolige min hjerne lidt... da jeg er nervøs for at der er noget galt med mit elsket lille barn. 

skal siges at jeg ingen smerter har og sidste scanning viste alt var ok.

Nej, det er en skrøne.
Du kan overhovedet ikke mærke noget, hvis der er noget galt med dit barn i den retning.
Så tag du det bare roligt.

Kærligst
Sussie

Anmeld

8. oktober 2010

skøjte-prinsessen

mariamiss6 skriver:

Scanning i uge 8 siger ikke meget andet end at der er et foster... Og om det er alderssvarende i forhold til at du skulle være i 8. uge...

Smerter ved downs syndrom og diverse andre fysiske lidelser som ligger udelukkende hos fosteret er aller højest usandsynligt....

Hvor langt henne skulle du være nu? og hvilken scanning var så din sidste?

Man får tilbudt en MD scanning omkring uge 20, og den viser om der er noget galt med barnet. Altså evt. misdannelser, som manglende lemmer, eller hjertefejl og den slags....

NF i uge 12 viser hvor høj risiko der er for at barnet har downs syndrom. Men siger det ikke med sikkerhed, det skal man have en moderkagebiopsi for...

hej jeg er i uge 12 skal til NF scanning næste fredag... har allerede været til to scanninger, hbor jeg fik afvide at alt var ok og hjerte rytmen var godt og sådan...

Anmeld

8. oktober 2010

SussieThyssen

Dandiann skriver:

hej jeg er i uge 12 skal til NF scanning næste fredag... har allerede været til to scanninger, hbor jeg fik afvide at alt var ok og hjerte rytmen var godt og sådan...

Det lyder da som om alt er i den skønneste orden.
Har du nogen bestemt grund til at tro, der skulle være noget i vejen med din spire?

Anmeld

8. oktober 2010

mariamiss6

SussieThyssen skriver:

Det lyder da som om alt er i den skønneste orden.
Har du nogen bestemt grund til at tro, der skulle være noget i vejen med din spire?

Mon ikke det bare er sådan en typisk gravid ting? jeg havde det gennem begge graviditeterne som om at jeg aldrig ville få mine børn sådan rigtigt... Jeg distancerede mig selv fra at det kunne være et individ der var der inde, sådan virkelig... Kan huske jeg en gang blødte, og jeg var den eneste der ikke var bange....

Og det skal så lige siges at jeg fik begge mine børn levende, og perfekte ;)

Dandiann... Jeg synes ikke du har grund til at være nervøs overhovedet... Sådan er mødre bare ;)

Anmeld

9. oktober 2010

skøjte-prinsessen

tror det ligger lidt i at, jeg virkelig ønsker det her barn sammenn med ham der er faren, også selvom han er skredet og ikke helt kan finde ud af hvad han vil, om han skal komme tilbage eller blive væk... og tror skrækken for at jeg skulle miste denne solstråle som jeg glæder mig sådan til at bringe til verden, ligger bare stort, og gør mig mere bange, men altså har ingen smerter, bløder ikke. det eneste folk siger er at de syntes min mave er lille når man tænker på jeg 3 mdr henne...

Anmeld

9. oktober 2010

SussieThyssen

Dandiann skriver:

tror det ligger lidt i at, jeg virkelig ønsker det her barn sammenn med ham der er faren, også selvom han er skredet og ikke helt kan finde ud af hvad han vil, om han skal komme tilbage eller blive væk... og tror skrækken for at jeg skulle miste denne solstråle som jeg glæder mig sådan til at bringe til verden, ligger bare stort, og gør mig mere bange, men altså har ingen smerter, bløder ikke. det eneste folk siger er at de syntes min mave er lille når man tænker på jeg 3 mdr henne...

Altså nogle har bare små mavser.
Hvis du har fulgt lidt med i kongehuset, så skulle man heller ikke tro at Kronprinsess Mary er over 5 mdr henne, og slet ikke med tvillinger, vel!?! 

Min kusine har altid fået lige så store børn som mig og større..mellem 8 og 12 pund.
Hun er en lille spinkel fis og har bare aldrig set spor gravid ud af betydning.
Det eneste hun har haft, var en lille rund halv fodbold på mavsen hen mod slutningen, og det selvom hun igennem årene fik 7 børn.
Vi sagde altid til hende, at hun måtte have den slynget rundt om rygraden
Jeg derimod har lignet en elefant, bare jeg var et kvarter henne, så sådan er vi så forskellige.

Nu er du blevet tjekket så meget, så nu synes jeg, du skal tage den med ro og nyde din graviditet og din baby, der vokser sig stor og stærk i din mave.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.