Barnløshedsbehandling, graviditet og spabad?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

8. oktober 2010

Dictes mor

BubbieBear skriver:

Kommer lige med en ordbog her så

Æu = ÆgUdtagning

ÆO = Ægoplægning

Sygemelde mig de anbefalede 14 dage? De sagde på Brædstrup at jeg skulle leve normalt - dog med forbehold og sund fornuft

F.eks ikke løfte mere end 10kg
Ingen cola
Ingen Sex
Ingen karbad, svømmehal osv.

Jeg fik at vide på Skejby, at man ikke behøvede at sygemelde sig efter ÆO, man skulle begå sig som normalt, men dog holde sig fra de ting, som du skriver der Altså ingen cola, sex, tunge løft, karbad og svømmehal

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. oktober 2010

BubbieBear

Dictes mor skriver:

Jeg fik at vide på Skejby, at man ikke behøvede at sygemelde sig efter ÆO, man skulle begå sig som normalt, men dog holde sig fra de ting, som du skriver der Altså ingen cola, sex, tunge løft, karbad og svømmehal

Jeg har kun sygemeldt mig fordi jeg har ondt

Anmeld

8. oktober 2010

Malene76

BubbieBear skriver:

Kommer lige med en ordbog her så

Æu = ÆgUdtagning

ÆO = Ægoplægning

Sygemelde mig de anbefalede 14 dage? De sagde på Brædstrup at jeg skulle leve normalt - dog med forbehold og sund fornuft

F.eks ikke løfte mere end 10kg
Ingen cola
Ingen Sex
Ingen karbad, svømmehal osv.

Ja tænkte faktisk nok at det var det det betød. Jeg er ikke så langt i behandlingen endnu. Jeg skulle have været i gang med at stikke mig i onsdags, men skulle sniffe en uge mere og komme igen på onsdag den 13. da min slimhinde ikke var lille nok! Total nedtur! Jeg skulle have tage æg ud og retur i uge 42, men nu er det rykket til uge 43 så fremt det ser fint ud næste gang. Jeg er ikke så begejstret for den manglende kontrol i dette system. Kroppen kan man jo ikke sådan komanderer med!  Jeg har også valgt at jeg vil sygemelde mig de 14 dage, da jeg arbejder på et bosted med voksne udviklingshæmmede og de er vildt skønne men ind i mellem jo lidt uforudsigelige.

Anmeld

8. oktober 2010

Malene76

Tjuhl skriver:

tak  jeg venter i længsel på at kunne skrive en fødselsberetning

Håber snart at det er tid for dig at hilse på babyen i maven..

Anmeld

8. oktober 2010

Dictes mor

BubbieBear skriver:

Jeg har kun sygemeldt mig fordi jeg har ondt

Ja så skal man naturligvis

Anmeld

8. oktober 2010

Malene76

Dictes mor skriver:

Jeg ville ikke gøre det af to årsager. Der er risiko for infektion, og så fraråder man jo gravide at gå i spabad, da man jo får en del "slag" og rystelser. Det fik jeg i hvert fald at vide. Men wellness kan du jo sagtens, bare ikke spa-badet.

Ok. Tusind tak for svar.

Anmeld

8. oktober 2010

BubbieBear

Malene76 skriver:

Ja tænkte faktisk nok at det var det det betød. Jeg er ikke så langt i behandlingen endnu. Jeg skulle have været i gang med at stikke mig i onsdags, men skulle sniffe en uge mere og komme igen på onsdag den 13. da min slimhinde ikke var lille nok! Total nedtur! Jeg skulle have tage æg ud og retur i uge 42, men nu er det rykket til uge 43 så fremt det ser fint ud næste gang. Jeg er ikke så begejstret for den manglende kontrol i dette system. Kroppen kan man jo ikke sådan komanderer med!  Jeg har også valgt at jeg vil sygemelde mig de 14 dage, da jeg arbejder på et bosted med voksne udviklingshæmmede og de er vildt skønne men ind i mellem jo lidt uforudsigelige.

Okay så var det bare mig der havde misforstået noget med det første indlæg du skrev

Men ja kroppen er uforudsigelig og det kan være træls!

Min krop var lidt langsommere til at reagere på hormonerne, så jeg fik taget æg ud en uge senere end beregnet

Så kan jeg godt forstå du har valgt at sygemelde dig. Man skal jo passe på sig selv

Anmeld

8. oktober 2010

BubbieBear

Dictes mor skriver:

Jeg ville ikke gøre det af to årsager. Der er risiko for infektion, og så fraråder man jo gravide at gå i spabad, da man jo får en del "slag" og rystelser. Det fik jeg i hvert fald at vide. Men wellness kan du jo sagtens, bare ikke spa-badet.

Jeg ville ikke turde tage chancen - også selvom det er spabad.

Anmeld

8. oktober 2010

Malene76

BubbieBear skriver:

Okay så var det bare mig der havde misforstået noget med det første indlæg du skrev

Men ja kroppen er uforudsigelig og det kan være træls!

Min krop var lidt langsommere til at reagere på hormonerne, så jeg fik taget æg ud en uge senere end beregnet

Så kan jeg godt forstå du har valgt at sygemelde dig. Man skal jo passe på sig selv

Jeg skrev jo egentlig også mit dilemma som om jeg havde fået æg sat op fordi jeg er inviteret i wellnes af min søde mand og så skulle vi jo lige indrette os efter behandlingen i forhold til hvornår det var klogest at tage afsted.  

Min krop er åbentbart også langsom da jeg jo også skulle have en uge mere.. Satser på den kommer op i gear nu.  

Hvor lang tid har du/I været i gang?

MVH Malene

Anmeld

8. oktober 2010

BubbieBear

Malene76 skriver:

Jeg skrev jo egentlig også mit dilemma som om jeg havde fået æg sat op fordi jeg er inviteret i wellnes af min søde mand og så skulle vi jo lige indrette os efter behandlingen i forhold til hvornår det var klogest at tage afsted.  

Min krop er åbentbart også langsom da jeg jo også skulle have en uge mere.. Satser på den kommer op i gear nu.  

Hvor lang tid har du/I været i gang?

MVH Malene

Ja de har dælme styr på det på Brædstrup ellers lavede de nok ikke det de lavede. hehe

Jamen det er vores første forsøg med ICSI Jeg kom i den lange med nedregulering osv, så det har taget sin tid at komme til hvor vi er nu

Skal have taget en blodprøve som jeg får svar på nu her d. 21

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.