Tynde killinger - Hvad gør jeg??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1. august 2008

Mathilde

Hej Kloster

Du må IKKE give dine killinger mælk. De får dårlig mave, da de ikke kan tåle laktose.
Jeg opdrætter maine coons og har gode erfaringer med killingefoder fra Royal Canin som jeg både bruger til killinger samt drægtige og diegivende katte.

Derudover har jeg givet torskerogn hvis der har været behov for, at de skulle have lidt ekstra.

Hvis det er helt slemt synes jeg du skal kontakte en dyrlæge.

Held og lykke med de små pus
Kram fra Mathilde

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

1. august 2008

SaNiNa

Zuzet skriver:

Hejsa

Jamen prøv at købe light foder til ham og bed endelig om noget med så lavt potein indhold som muligt for at undgå han får urinsten. (hvilket rigtig mange hankatte desværre får)

Og så vil jeg råde dig til at fodre dine katte hver for sig selvom det er lidt besværligt, så din hunkat får mad 3-4 gange pr dag og din hankat så kun får morgen og aften. Så afmål stadig maden til ham men lad ham kun spise i efks. 10 min så tager du maden væk og stiller det først ned til ham igen om afetn og igen kun i 10 min. (alt efter hvor hurtigt han spiser)

Vådmaden syntes jeg helt du skal droppe, du mener sikkert det er for at give dem noget lækkert men det er stadig efter min mening spild af penge da over ½ delen af det er vand.

Så hellere lade dem dele en dåse tun i vand i ny og næ....feks kunne du lade din hunkat få 3/4 af en dåse tun og så give din hankat den sidste 1/4 og så derefter nøjes med at give ham lov til at spise tørfoder i 5 min.

Har du børn kunne du lade dem lege med ham med en af de der fjerting man kan købe (fjer på stang hihi) de er super gode og selv de meste dovne katte kan lokkes til at lege

Håber det hjælper

Hilsen

Lotte, med 5 skønne børn, 3 flotte Skovkatte, en sød kanin og 5 vidunderlige Islandske heste

[citat

han får light foder og mad morgen og aften vi har desværre ingen børn endnu...

de spiser hver for sig eller se spiser i køkknet begge to misser oppe på køleskabet (balou kan ikke finde ud af at hoppe der op) og balou på gulvet misser spiser når hun er har lyst hende har vi ikke problmer med... det er balou som spiser alt hvis der ligger frugt fremme og vi ikke er hjemme har han smagt på det hele... han har været mad glad fra dag 1 af han sidder og tigger som en lille vovse selv om han godt ved han ikke får noget...

hvad angår fjertingen gider han ikke lege med den men garn er han helt vild med og pinsler er nr 1 her... vi har snart prøvet alt... men han taber bare mere og mere på. han har fået en kæmpe hænge maven som dingler når han løber hvilket han tit gør (når vi åbner køleskab eller skabe)

men tror vi skal en tur til dyrlægen med han igen han skulle jo helt ikke vild syg af det... de er begge indekatte

Anmeld

1. august 2008

Balderson

[citat][f][småt]PiaR skriver:[/småt][/f] Skift foder... det bliver mit råd... Whiskas, ja i det hele taget det billige foder til dyr mener jeg er roden til alt ondt... Så tag ned til dyrlægen og tag en god snak med hende/ham om det rigtige foder til dine små missere... du vil blive forbavset over hvor meget og hvor hurtigt det hjælper... Knus fra Pia & God weekend.[/citat] Hej Kloster Ja, her kan jeg kun give Pia ret.. Whiskas skal man bare holde sig helt fra.. Det er simpelhen noget bras +o( Og det gælder som hun skriver også alle de andre billige mærker... Jeg køber kun hos min dyrlæge.. Nogle vil nok finde det for dyrt, men kan da fortælle at jeg giver 500 kr. for en 8 kg pose og den holder længe.. Mine katte skal nemlig ikke have så meget af gange, som hvis jeg bare proppede dem med Bilka's det billige.. Begge mine katte har en flot pels og fælder faktisk ikke ret meget, dette skyldes helt klart den mad jeg giver dem.. Mvh P.s Tak for de gode ide'er Lotte ang. hvad man ellers kan give dem :) Så idag skal mine katte forkæles og have Torskerovn blandet op med kaffefløde ;) Kyllinglever, det skal jeg da også lige have købt til dem :)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.