Hejsa
Jamen prøv at købe light foder til ham og bed endelig om noget med så lavt potein indhold som muligt for at undgå han får urinsten. (hvilket rigtig mange hankatte desværre får)
Og så vil jeg råde dig til at fodre dine katte hver for sig selvom det er lidt besværligt, så din hunkat får mad 3-4 gange pr dag og din hankat så kun får morgen og aften. Så afmål stadig maden til ham men lad ham kun spise i efks. 10 min så tager du maden væk og stiller det først ned til ham igen om afetn og igen kun i 10 min. (alt efter hvor hurtigt han spiser)
Vådmaden syntes jeg helt du skal droppe, du mener sikkert det er for at give dem noget lækkert men det er stadig efter min mening spild af penge da over ½ delen af det er vand.
Så hellere lade dem dele en dåse tun i vand i ny og næ....feks kunne du lade din hunkat få 3/4 af en dåse tun og så give din hankat den sidste 1/4 og så derefter nøjes med at give ham lov til at spise tørfoder i 5 min.
Har du børn kunne du lade dem lege med ham med en af de der fjerting man kan købe (fjer på stang hihi) de er super gode og selv de meste dovne katte kan lokkes til at lege
Håber det hjælper
Hilsen
Lotte, med 5 skønne børn, 3 flotte Skovkatte, en sød kanin og 5 vidunderlige Islandske heste
Mini Mouse skriver:
Zuzet nu du har så godt syt på hvad man kan gøre for de kan tabe på hvad så med at tabes sig vi har en stor dejlig rundkørsel hankat som er blevet så stor han får Royal Canin (købt hos dyrlægen) han får halvdele af det skal normalt skal efter vores dyrlæges anvisning men han er stadig sulten og vokser og vokser bare han er omkrig de 2 år nu... han får vådfoder hver fredag men kun en halv potions pose ( deler med vores hunkat som er så lille) han vejer godt 5 kg nu og det hele hænger på han... han er kasteret (ved godt de tager på af det men ikke så meget...
håber du bare har et lille råd for vi kan ikke aktiverer han mere end vi gør nu
Anmeld